• Mamli

Ang. secret box

Jag vill ge en secret box låda i morgongåva, har fått ett mail från en fotograf nu. Den första tjejen jag ville skulle göra de kunde inte men hittade 2nya.

Då kostar de 2700kr, inkl smink + 300kr om jag vill få håret fixat. Det är minst 3 ombyten och fotogarfier inne och utomhus. sen kunde man få korten på massa olika sätt.

Hur låter de? Är de normalpris?
    Borde jag fixa håret med?
    Vilka ombyten ska jag ha med mig?
    (Jag är tjock och har bristningar på magen, jag kämpar med vikten så vill vänta så länge som möjligt innan jag gör detta)
    Men hur långt innan kan jag vänta?
    Och hur ska man be om att få korten?
    Dessa alternativ fanns:
    Alt. 1. Ett svart Feliciaalbum mini med 12 st bilder i stlk 7,5x 7,5 cm
    Alt. 2. Ett album i stlk 18x20 cm med 8 st bilder monterade i ram
    (stlk. 10x15 cm) samt en förstoring i 20x30 cm eller album med 16 bilder i stlk. 10x15 cm men ingen förstoring.
    Alt. 3. 8 st lösa bilder i stlk 13x18 cm i en svart ask.

the wedding team heter dom tror jag, någon som vet om de är bra?? de är dom och jenny blad jag funderar på.

Ni som är lite överviktiga, vad har ni haft på er?

• Svar på tråden Ang. secret box
  • Nyen80

Hej!

Personligen har jag ingen erfarenhet av detta men jag har precis som du bristningar på magen så jag skulle nog bära en snygg kortsett tror jag som både håller in och ger ett slankare intryck.
    Sen om jag fick välja vad m2b skulle få så skulle jag nog ta de lösa bilderna i den svarta asken. Lite häftigt tror jag det kan bli när man öppnar den och det ligger sexiga, sensuella bilder där =)
    Lycka till med bilderna!

• Ayla sthlm

de brukar redigera de bilder som du väljer ut så om du har bristningar spelar ingen roll.

Välj kläder som du själv känner dig bekväm i.

• Mamli

jag trodde ju att de skulle vara bilder i en svart pärm typ. så man kan bläddra igenom bilderna uatn att fingra på dom hela tiden

vill inte redigera bort för mycke, jag vill att de ska vara jag. men nån torselett hade jag tänk. men tre ombyten! behöver två idéer till..torselett och trosor.

torselett med stay up o trosor? kanske bara trosor...men då är jag ju inte fin från nån vinkel..kanbske ligga ner och hålla för brösten..

tänkte jag kunde ha hipster trosor...vit spets eller så.

Men hur lång tid tar de innan man får bilderna?

• Ayla sthlm

jag hade på min brud underkläderna - stay ups etc, bikini, ett vackert nattlinne och svarta underkläder med m2b-s skjorta över.

Fotograferna brukar vara bra på att säga till dig hur du ska ligga/sitta för att det ska bli bra bilder.

Jag fick mina på cirka två veckor.

• Mamli

2veckor, tack

jag tänkte också ha de, men kanske kommer ha nån underklänning på mig.

1 torselett med stay ups och hipster...gud va dum mja komemr känna mig! allt bara kommer hänga över!

2 bröllopsnatts negligen?

3 underkläder.

• Diz

Med risk för att sticka ut hakan lite, men tror du inte det blir bättre om du trivs?

Du har ingen klänning du tycker om, eller en kjol eller blus eller något? Jag hade tom kunnat tänka mig sitta i sidenpyjamas och göra lite mer romantiska bilder.

Nu är det ju i slutändan upp till dig, men lite av hela grejen är ju att gåvan ska ges med kärlek, inte med ångest.

• Ayla sthlm

ta med dig allt så hjälper nog fotografen dig att välja. Det gjorde min iallafall.

Jag kände mig jättedum i början men efter ett tag släppte nervositeten. Vissa bilder blir inte alls som man tänkt sig, hon tog cirka 100 och sen sorterade vi bort de jag absolut inte gillade, till slut fanns 16 jättefina bilder kvar.

• Mamli

12bilder är ju bra, men de är otroligt små!
    och monterade i ram förstår jag inte alls, kan inte se de framför mig ens. så de får väl bli alt 3 med lösa bilder.

• Ayla sthlm

ja, du behöver ju inte bara ta med dig underkläder.

Som sagt, jag lånade m2b-s skjorta och en neglige att skyla mig med på en del bilder.

• Ayla sthlm

hmm ja jag ser nu att albumbilderna, alt 1, är väldigt små.

• Mamli

16bilder! wow så många vill ja ha

Nä, de är för hans skull,m och jag tror ju inte de letar vinklar där man ser att de hänmger över
    jag kör på de tre sakerna jag skrev. gud vad roligt!
    men de räcker att jag gör de en månad innan bröllopet?

• Ayla sthlm

det beror ju egentligen på fotografen, hur lång tid de behöver ha på sig efteråt att framkalla.
    Men det borde absolut räcka med en månad.

Lycka till!
    Du ska se att det är roligare än vad du tror.

• Mamli

jag har mailat dom och frågat när jag borde göra de så vi hinner.
    Det känns faktiskt jätte kul, har velat göra de länge så han får fina kort men tycker de är pinsamt att posa inför honom.
    Det här kommer bli perfekt, kommer vilja förstora upp alla och hänga upp överallt, haha

• 27juni2009

jag skall göra en sb om veckor. amatör fotograf så jag kan få många bilder men jag skall ha 1)torsolette + torsor + stay up
    2) bh, trosor & stay up o sne komme rjga ha nån bild utan bh med bara snygag trosor tor jag med ett skirt tyg typ en slöja om kroppen. premiär för fotografen med sb, emn hon verkar vara en lätt människa o skoj frisk, o sne en kopmis som e lätt o inte skäms inför denna sits såd e blri nog bra. mest pinsamt i början skulel jag tro, infr minman komem rjag inte ksämmas, han älskar ju mig o min kropp för vad den rä m bristningar o hängiga tuttar efter garviditeter, en rumpa av modell stor m häng Hra hittat ett "album" av dragspelsmodell somjag nog komemr montera en del av bilderna i. skall hitat en svart fin låda att lägga dem i. resten får bli ett bildspel på datorn som surprisar honom när han öppnar den

• Jörgens fru

Jag tog mina bilder igår.
    1200:- för 3 timmars fotografering och 6 bilder. Sen får jag köpa mera bilder för 100:-/st

Jag hade med mig mina brudunderkläder och sen lite "interna saker" som är vi.

Sen hade hon en "rekvisita låda" där jag lånade ett genomskinligt nattlinne.

Jag hade med mig en väninna som hade fixat hår och make på mig, så jag såg ut som jag kommer göra på bröllopet.
    Med henne som stöd, så kände jag mig lugn och inte alls nevös.

Visst, nog kände jag mig lite dum i början, men fotografen sa att hon ser mig inte i underkläderna, utan hon ser bilden. Hon guidade mig hur jag skulle vrida mig, sitta, stå etc etc.
    Så efter ett tag var jag inne i det hela och det var skitkul! Skulle lätt kunna göra det igen!

Totalt tror jag hon tog över 350 bilder, och efter helgen ska jag få börja välja ut från dessa.... svårt!

Vi kommer gifta oss 25 juli, och fotografen ville ha den här tiden på sig för att sen kunna göra ev redigeringar.

En "ram" runt bilden, blir som en 0.5 cm bred vit rand runt om längst ut. Iaf, så som hon visade mig, för jag förstod inte heller vad hon menade.

• Persianbride2009

Om du bor i Göteborg tycker jag du ska prata med Beatrice Larsson. Hon är grym!

• Mamli

Nu har jag mailat med båda fotografer.

Den ena tar 2700inkl sminkning, +300för fixa håret.

Den andra tar 2500 + sminkning 650kr.

Ska man låta dom sminka? Blir de finare då?

• möklintabröllop

Jag ska ha på mig silkigt kort nattlinne i svart + trosor.
    Tänkte ta en bild med hans favorit jobbar byxer med breda hängslen. Tanken är att bara ha hängselbanden över brösten.
    Poseringen har jag klurat fram att ha poser som han tycker om att jag gör. Ex. sträcka på mig.

• Mamli

nån som har erfarenhet av the wedding team eller jenny blad?
    skiljer bara 1-200kr när man får både smink och hår fixat

Svar på tråden Ang. secret box