Inlägg från: Cookie27 |Visa alla inlägg
  • Cookie27

September 2009 del 4

Bra att du fixade ny tråd :)

• Cookie27

Mitt datum saknas också, 5/9 är min dag :)

• Cookie27

Jag behåller mitt efternamn och min m2b tar mitt efternamn. Det funkar bäst för oss :)

• Cookie27

Idag är det 3 månader kvar tills det är dags!!! Tiden går så fort. Fixade med placeringskort igår och beställde även lite rosenblad och andra småsaker :)

I helgen ska jag fixa mycket av det som är kvar, det är planen i alla fall!

• Cookie27

Vi ska iväg på valslektion nu... Vi får se hur det går. Det är andra lektionen så vi har mycket övning kvar.

Jag försöker med bordsplaceringen också, det är svårt!

• Cookie27

Vi beställer en bröllopståra för jag vill ha så lite som möjligt att göra på bröllopsdagen. Det ska bli kul att se hr den blir för vi har bara berättat vad vi tycker om och vilka färger tårtan ska ha sen får hon fria händer med allt från dekoration till caketopper :)

• Cookie27

Vi kommer beställa maten från en resturang som blir vår cateringfirma. De fixar förrätt, varmrätt och efterätt samt dukning/servering/städning/bar (4 pers hela dagen). Vi skulle haft råd att betala själva (men kanske skulle valt billigare alternativ) men det är en present från min pappa så det känns jätteskönt att inte behöva fixa. Min mamma är vinimportör och fixar drickan.

Min bror gifte sig för tre år sedan och då ordnade vi alltihop i släkten och det blev jättebra. Så det funkar bra oavsett hur man gör tror jag :)

• Cookie27

Jag ska ha rosa rosor (Aqua heter den jag kollat på, finns i mitt galleri). Sen blir det lite olika vita blommor som jag inte funderat ut ännu. Fast brudbuketten blir endast rosa rosorna.

Jag känner att vissa saker har jag en jätteklar bild över hur jag vill ha och på andra saker är jag helt förvirrad! Som tur är ska min mamma komma och hälsa på nästa vecka, hon är bra på detaljer :) Min m2b är förstås med i planeringen men inte på samma sätt som jag känns det som. Jag är väl mer fanatisk antar jag :)

Vilka får ni hjälp av? Är er m2b lika inblandad och engagerad som ni är i allt?

• Cookie27

Igår hämtade jag min vigselring! Den är jättefin!! Har provat den massor med gånger hittills :)

Idag ska jag på bröllop, ska bli kul att få lite inspiration.

• Cookie27

Bröllopet igår var jättevackert och jag fick lite nya ideér. Festen var i ett tält nere vid vattnet och vädret var helt ok förrutom när brudparet åkte häst & vagn från kyrkan då ösregnade det. TUR att de hade en vagn med tak!

Tårtan var väldigt god men inte så fin, på grund av vädret (varmt och fuktigt) så smälte lite av dekorationen men den var fin ändå.

I kyrkan sjöng en solist väldigt vackert, "Alla famnar jag lämnat" eller vad den heter. Den passade partet väldigt bra.

Det var ett band som spelade och de dansade tryckare istället för brudvals till en lugn variant av Hope & Glory.

Maten var otroligt god, det var renskav med pepparrotsgrädde på Kavring till förrätt. Dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng till varmrätt och tårta till efterätt.

En sak var skönt, det var att detta bröllop inte liknar vårt kommande bröllop. Det hade varit jobbigt om det blev som att vi kopierade deras med tanke på att flera som var där igår ska på vårt bröllop också.

Bruden bytte till vanliga kläder vid 23 tiden då klänningen var för obekväm och detta fick mig att inse att min idé med en klänning att byta till inte är så dum :)

Ska kolla nästa helg kanske efter en annan klänning. Vill ha en vit, kort med tyllkjol. Någon som vet vart man hittar en sån??

En riktigt rolig grej blev att killarna vid mitt bord tröttnade på att ha på sig kavajer för det blev så vart så de gick upp och sjöng "Han tog av sig sin kavjal....." Spontant och riktigt lyckat!

En lite tråkig sak var att jag endast satt brevid folk jag känner. Hade gärna suttit med några okända då jag faktiskt bara kände ca 10 st av de 70 gästerna.

Så jag vet nu att jag ska fixa med bordsplaceringen ordentligt.

Allt som allt väldigt lyckat bröllop :)

Nu längtar jag ännu mer till vårt bröllop!!!
    (Ursäkta att det blev så långt!)

Svar på tråden September 2009 del 4