Inlägg från: Cookie27 |Visa alla inlägg
  • Cookie27

September 2009 del 4

Det var fri bar :) (Tänker inte på sånt då jag inte dricker)

Ang. klänningen kan det säkert bli att jag inte byter men jag vill ha ett alternativ i alla fall men ni har rätt i att man bara har en sån vacker klänning en gång :)

Japp, 2 månader kvar!!

Håller på med lite frågor om oss just nu, mest som tidsfördriv får se om jag ska ha det i festprogrammet eller inte.

Vad ska ni ha i era festprogramm?

Vi ska ha Meny, beskrivning av bröllopsgästerna (tar massor med tid med 100 gäster!), kollage med alla gäster, bordsplacering, frågesport och tack till... Kanske blir något mer men jag vet inte vad.

• Cookie27

Vi kommer (förmodligen) dansa vals till en lugn version av Metallicas "Nothing else matters". Fast det beror på om vi lyckas lära oss vals tillräckligt bra innan det är dags =)

• Cookie27

Vi kommer att vara ca 100 pers med barn.
    Som ingångsmarch blir det Medelsson, som solosånger Utan dina andetag samt Jag ger dig min morgon. (Båda sjunger tärnan)Utgångsmarchen blir troligen Fields of gold.

Psalmerna kommer jag inte ihåg vilket nummer de har, ska kolla :)

• Cookie27

Just det, vart åker ni andra på bröllopsresa? Vi åker till Bali (Sanur) den 9/9 :)

Nu har jag lagt in en bild på min vigselring som kom hem i fredags. Den är underbar! På bilden syns det inte så bra att två av sidostenarna är rosa safirer :)

• Cookie27

Jag har en jättebra BH från Wonderbra som funkar även med halterneck. Annars finns freeBra men det beror lite på vilken storlek du har om den fungerar.

• Cookie27

Min m2b ska ha smoking, först var vi också inne på frockcoat men sen så ville han se ut som James Bond så det får han göra :) Så det blev en jättesnygg smoking från Hugo Boss med silvergrå fluga och näsduk. Det blev ganska dyrt för vi köpte den men en smoking kan han ju ha vid några andra tillfällen =)

Tyvärr ingen bild heller men det är bara att Googla så borde det dyka upp massor med bilder.
    Lycka till!

• Cookie27

Vi kommer att ha ett band som spelar under senare del av kvällen och innan dess kommer vi ha en playlist som vi fixar :) Vi har lite specifika önskemål när det gäller musiken och jag skulle inte vilja överlåta låtvalet till någon annan :)

När det gäller budgeten så kan jag inte riktigt uttala mig då jag inte har någon aning om vad allt kostat... Men det är definitivt dyrare än jag trodde det skulle vara att gifta sig.

Underkläder så tänkte jag först ha Free Bra men jag provade klänningen utan någonting och på grund av att den är korsettliknande så funkar det utan. Så nu är det bara trosor som behövs och det köper jag som alltid Hanky Panky trosor. De har jättesöta som passar under klänningen. Ska köpa 2-3 st så jag kan byta under dagen så man känner sig någonlunda fräsch på natten sen =)

Oj vad långt det blev!

Jag håller förresten på att bli knäpp på bordsplaceringen. Det är hopplöst och dessutom har 5 (!) par gjort slut så att bara en kommer från paret. Detta i min familj och de senaste 2 månaderna. Så det har blivit att göra om flera gånger på senaste tiden.

Det känns att det är nära nu! =)

• Cookie27
    carolaj83 skrev 2009-08-05 22:51:36 följande:
    påtiden2009 -har ingen aning om vad för lekar vet bara att jag vill ha något, har ide torka känns det somuch känner mig lite nere nu ikvällhar en halterneck klänning som även går ner lite i ryggen, så vanlig halterneck bh funkar ju inte fick hem en kroppsstrumpa idag som jag hittade på halens och tyckte att den licksom plattade till mina "hängtuttar" blev verkligen skitfult...börjar fundera på korsett men undrar om de fungerar i ryggen, bläääää
    Det finns förlängare till halterneck BH som du kan ha även fast klänningen är väldigt låg i ryggen. Det är bara ett förlängningsband som man hakar på. Ska se om jag hittar en bild.
  • Cookie27

Nu lyckades jag klanta mig! Raderade av misstag beskrivningen av de 100 gästerna som jag NÄSTAN var klar med. Vad trött jag blir. Nu måste jag börja om, suck!

Det får bli imorgon, ska inte göra sånt här när jag är trött.

• Cookie27
    emertin skrev 2009-08-06 23:25:07 följande:
    Men jösses!!! Hade du ingen sparad kopia?
    Nej.... Det borde jag verkligen haft. Min dator är lite opålitlig ibland. Jag kanske har en ganska komplett lista utskriven någonstans men jag vet inte. Det blir till att leta efter jobbet idag. Suck!
  • Cookie27

5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Cookie

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

Uppdaterade med mitt namn :)
    25 dagar kvar!!! Vad lite det kändes helt plötsligt!

• Cookie27

Oj vad alla ska göra sig iordning tidigt! Min tidsplan kanske är lite optimistisk.

8.00 Vakna (säkert mycket tidigare men i alla fall)
    Sen frukost & umgås med brudtärnan hemma hos farmor
    11.30 Lunch hos farmor
    12.30 Frisören dit och fixar oss (och fotografen kommer också)
    14.00 Påklädning
    14.50 Avfärd till kyrkan (tar säkert inte mer än 2 min)
    15.00 Vigsel
    15.45 Stå utanför och prata och fotograferas med släkt och vänner
    16.30 Fotografering runt omkring på ön
    18.00 Anlända till festlokalen där alla väntar
    19.00 Förrätt
    Sen har jag ingen koll, det är cateringfirman toastmastern som vet sånt :)

• Cookie27

Gästerna kommer att gå tillbaka till sina hotell/hem. Vi gifter oss på en liten ö så det är väldigt nära till allt. De som vill kommer att kunna gå direkt till festlokalen för lite mingel och champagne.

Jag kommer förmodligen inte hålla tal till min man men det är för att han verkligen inte vill hålla tal alls och om jag skulle göra det så skulle han känna sig tvungen. Men det kanske blir så att jag håller ett allmänt tacktal men det är uunder förhandling...

Svar på tråden September 2009 del 4