Inlägg från: Arwent |Visa alla inlägg
  • Arwent

September 2009 del 4

Vi väntar med bröllopsresa då vårt minsta barn bara är 8 månader när vi gifter oss.

• Arwent
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-08 16:48:46 följande:
    Oj, ovanligt att hon frågar vad du vill göra. Själv försöker jag lite snyggt nämna för mina vänner hur jag vill ha det men de slår dövörat till och ignorerar alla mina försök att påverka.
    Det är precis samma här. Jag försöker hinta om att jag absolut inte vill klä ut mig eller göra andra pinsama grejer. Men de vill inte lyssna på det örat! Jag hatar verkligen att göra bort mig...
  • Arwent

Hej på er!
    Statusrapport från oss:
    Vigselprogram klart...ska godkännas av prästen också.
    Festprogram fixar värdparet, skönt det kändes jobbigt.
    Konsultation med frissan klar. Kändes bra.
    Provmake-up på onsdag, ska bli så roligt.
    Däremot skulle brudgummen prova ut sin kostym som han ska hyra men de hade stängt hela juli. Vi som hade tänkt göra det på semestern....
    Annars är det mycket logistik som jag känner att jag inte har koll på. Vem kör tårtan till lokalen? Vem tänder machallerna? Vem lockar dotterns hår?
    Få nog fundera lite på det.

• Arwent
    FruKråka skrev 2009-07-16 23:44:13 följande:
    Ojoj, vad du legat i. Och visst är det mycket smådetaljer som man inte tänkt på som måste lösa sig. Tårtutkörning har jag inte ens tänkt på! Tack för påminnelsen!jag ligger efter känner jag! Vigselprogrammet har jag bara börjat med i huvudet s a s. Ska ringa runt i morgon och fråga en kompis om hon kan läsa en vers och min brorsdotter om hon kan sjunga. Festprogram ska vi nog inte ha något.
    Ja jag har legat i. Jag har känt mig väldigt stressad över att det är så mycket kvar. Först nu kan jag sätta mig ner och ta det lungt och tänka på annat än bröllop. Man behöver det i bland också.
  • Arwent
    carolaj83 skrev 2009-07-23 18:16:51 följande:
    fan vad nervös jag känner mig, min sambo och syster har börjat prata lite väl myckey med varandra sista dagarna, så nu vet jag att de snart är dax för möhippa....fler som har sina misstankar?
    Jo mina misstankar har jag, det tisslas och tasslas runt mig och min sambo. Är ganska säker på att det blir något, men vad och när har jag inte en aning om!
  • Arwent

Vi ska ha band. Eller duo kanske man ska kalla det.
    De spelar iaf mingelmusik till bubblet, till visorna vi ska sjunga och sedan liter mer partajmusik till dansen.
    De tar 5000 kr för det. Känns rimligt.

• Arwent
    carolaj83 skrev 2009-08-01 16:59:01 följande:
    hennes ursäkt var att hon hade precis kommit hem från semestern och hade ingen ordning på planeringen, öhhhhhh!!!!behöver jag säga att jag avbokade henneigår var jag superledsen så min underbara sambo tog fram nr till alla frisörer i stan tror de blev 28 st, sen ringde han upp alla och kollade priser och vilka som var lediga den dagen, så på måndag ska jag bestämma mig, vilken tur att vi har våra underbara män
    Åh, vad snällt!
  • Arwent
    Igia skrev 2009-08-02 19:25:27 följande:
    Vad roligt!Själv fick jag ett vykort för ngr dagar sedan där det stod: 19 september är snart här... Men innan dess...De bygger upp förväntningarna kan man säga
    Sånt där får vi med fast på sms. Detta kom i lördags: Hoppas ni har läget under kontroll! Vi är snart på ingång...

Då trodde vi naturligtvis att något var på gång då, men icke. Jag gissar på 8 eller 15 augusti för vår del.

Vi har kvar:
    *Mannens kläder och skor
    *Beställa tårta
    *Beställa blommor
    *Köpa vin och champange (resten av drickat är klart)
    *Köpa smågrejer till festen: värmeljus, machaller, cd-skivor, gästbok, alkoholfritt, groggvirke och snacks.
  • Arwent

Just det jag glömde. Jag ska köpa löshår också!

• Arwent
    emertin skrev 2009-08-03 22:46:54 följande:
    Underkläder har jag inte ens börjat titta efter ännu... jösses va stressad jag börjar bli känner jag Eftersom min klänning tyvärr är för stor och bara blir större och större eftersom jag går ner i vikt så måste jag ha BH
    Jag har inte ens provat min klänning sedan jag köpte den, tänk om den är för stor!?
Svar på tråden September 2009 del 4