Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Nu börjar frågorna hagla om barn

Folk frågar de mest plumpa saker dessvärre.

och oavsett hur situationen med barn eller inte barn ser ut verkar det som att det är fritt fram att tycka hejvilt. Antingen harman för få , för många eller inga alls eller borde mig hit och borde mig dit.

Själv har jag fått söka hjälp då det "bara" blivit ett barn och det gått 8 år utan att det lyckats med fler. Hur många påpekandn om att vi borde skaffa syskon tror du jag fått? Mitt på b adstranden av grannar som bara är sommargäster och som inte har ett skit med mitt liv att göra.

Massor av vänner vill inte ha barn alls. varför ska de förklara sig om det?

Åh, nu går jag igång och blir irrieterad...

• passionsblomman

Överhuvudtaget tycker jag ordet "skaffa" inte borde förekomma i samma mening som "barn".

Tut man är någorlunda mentalt stark, för så mycket dumt man får höra så hade man väl brutit ihop annars.

Lissdaniels skrev 2009-05-30 18:16:20 följande:

Min mor säger aldrig något till folk men kan slänga ur sig bakom deras rygg att "ja skaffar man en kan man skaffa fler" (hon har bl.a. sagt det till mig när jag en gång sa att jag nog bara vill ha en den vi försöker). Hon är en av dem som inte riktigt fattar att bara för att man har lyckats en gång så kanske det inte blir fler även om man vill.Annars brukar min mamma vara en klok och förstående kvinna men inte när det kommer till syskon.
  • passionsblomman

Grejen är ju att är de inte beredda att ta de svar som kan finnas på den indiskreta fårgan, som tex "jo vi har försökt i 8 år och håller på med insimineringar för fullt" så kan de ju knipa ige och vara nyfikna och spekulera för sig själva istället.

Det är OFTA folk frågar saker de inte alls vill ha svar på har jag märkt.

Jag har börjat tvinga dem att vsvälja svaren. De ser spyfärdiga ut av obehag ibland då...

Det finns INGENTING runt barn man kan ta för givet!

Svar på tråden Nu börjar frågorna hagla om barn