Hawaii - island of love!
Aloha! Nyss hemkommen från smekmånad på Hawaii ser jag att den tråden är avstängd för svar, så jag kickar väl igång en ny... Stort grattis till er andra som har ert roliga kvar, det kommer att bli kanon!
Aloha! Nyss hemkommen från smekmånad på Hawaii ser jag att den tråden är avstängd för svar, så jag kickar väl igång en ny... Stort grattis till er andra som har ert roliga kvar, det kommer att bli kanon!
Men vad 17... jag skrev just ett lååångt inlägg om Royal Lahaina resort, verkar inte ha kommit med?
Ah vilken bra trad! Vi funderar pa Hawaii for brollopsresa i Augusti/September. Var reste ni nagonstans? Hur lange var ni borta?
Åh va härligt! Vi åker till Honolulu den 27 juli, så vi längtar som två dårar här hemma :D
Vart var ni någonstans? Skulle va kul med lite rolig information om vad man kan göra =)
Åh, trevligt med en ny Hawaii tråd!
Vilken ö var ni på?
Vi ska ju till Kauai i slutet av Juli... Först 3 veckors bilande i California, sedan en vecka där. Längtar!!!!
Vi var på Oahu (Waikiki beach) i en vecka och sedan på Ka'anapali beach i en vecka. Finns precis hur mycket som helst att göra, ribban lägger man själv. (Beror på vilka öar man besöker hur mycket hålligång det är, Oahu är mesta storstan. Hörde av annan turist att Kauai är superfint, blomsterön framför alla!) Superbra gratisnöje är snorkling, mycket häftigt att se i havet! Annars, gå på en bra luau, ta en hulalektion (en räcker... men man ska ju ha gjort det ) eller surflektion, ät färsk ananas och njuuut! Massor av sevärdheter, på Oahu bl a Pearl Harbor, Doles ananasplantage, flera filminspelningsplatser - allt efter tycke och smak. På Maui otroligt vacker natur, Haleakala-kratern, vandra i regnskogen...
I förra tråden var det någon som skulle bo på Royal Lahaina och ville veta hur det var, är det fortfarande aktuellt? Hör av dig så kan jag berätta lite.
Åh, jag trodde jag hade skrivit något här igår, men det måste blivit nåt strul med nätet då..
Vi åker till Hawaii i augusti och blir där ca 2 veckor innan vi avslutar smekmånaden med 5 dagar i NYC. Ser verkligen fram emot det!! Vi ska kryssa runt bland öarna på Hawaii i en vecka och har nästan en vecka i Waikiki att relaxa och åka på sevärdheter.
ALLA tips på saker att göra och se mottages tacksamt Det ser ut som ett riktigt PARADIS... can't wait
Vi funderar just nu pa om det blir Hawaii eller Tanzania...
Har bra koll pa Tanzania da jag bodde dar for 10 ar sen, men ingen aning om Hawaii.
Hur gjorde ni? Hur vet man vilka öar man ska välja? Vi vill dyka, surfa och kolla in vulkaner Nagra tips? Och sa vill vi ju vara lite honeymooniga da förstas...
Jättetacksam för goda rad!!
Här hänger jag på!
Vilket bolag har ni bokat med som har planer på att åka till Hawaii? Har ni bara bokat flyg och fixar resten själva eller finns det "paketresor"?
puffar lite för att fa svar
Var bokade ni era resor?
Vad gick det på.
Vad fick ni för det
Vi är super sugna på att åka dit nämligen
Men vet inte var vi ska vända oss riktigt
Vi bokade via odenresor.se - har rest med dem tidigare.. de är extremt kunniga och det var de som tipsade om kryssningen som vi nu nästan ser mest fram emot
Vår resa kostar typ 60 000 för båda oss. Då ingår flyg och hotell i både honolulu och NYC samt även kryssningen. I kryssningen ingår allt förutom alkohol och utflykter..
Utflykterna verkade det finnas väldigt gott om.. så kul!! ridning, dykning, vandring, helikopterflyg, delfindykning. allt vad man vill och vad man vill betala för. Vi kommer nog kolla på vulkaner och göra ngn aktivitet (fanns kombination typ vulkan och vattenfall) och så fanns det enklare utflykter där man får skjuts till ngn bra strand och typ picknick ÅÅh vd jag längtar
Tycker inte det blir jättedyrt med tanke på det vi får göra..