Inlägg från: Emmis28 |Visa alla inlägg
  • Emmis28

JULI - 2010 del2

Hej igen!

Såg att ni diskuterat resa lite... blev lite nyfiken om det är någon som har tänkt åka direkt efter bröllopet och i så fall vart? Vi skulle vilja åka direkt (vi gifter oss den 3/7), men har inte riktigt koll på var det är säsong då. Vi funderade på Mexiko, men då sa nån att det är regn och storm där då...låter ju inte så romantiskt! Har ni några andra heta (hihi) tips? :)

• Emmis28

Vi diskuterar också det där med om man ska ha både efterrätt och tårta. Det är svårt när man är efterrättstokig som jag! Båda känns liksom som ett måste...skulle liksom hellre skippa förrätten än efterrätten om jag ska vara ärlig! Och tårta kan man ju ABSOLUT inte vara utan på ett bröllop... Men som du skrev, Tokisen, så kan man ju ha en liiiten efterrätt. Liten men naggande god :)

• Emmis28

Juli 2010: Det låter verkligen som att du har det jättetufft! Lätt för läkarna att säga att du inte ska stressa upp dig när du är arbetslös, det är klart att det påverkar en massor! Hoppas att du ändå kan njuta lite av att ha ett bröllop att se fram emot. Kan vara skönt med lite verklighetsflykt, drömma sig bort,planera och fixa...diskutera med alla här, ja du vet. Sen hoppas jag att du har folk omkring dig som stöttar dig, det är ännu viktigare.

• Emmis28

Vad kul, det börjar bli många här! Och fler blir det väl säkert... jag har alltid trott att juni och augusti är mer populära månader än juli, men jag kanske har fel?!

• Emmis28

Samma här: kyrka och lokal. Budget fastställd! Eller i och försig, en sak till är klar: brudtärnor och solist i kyrkan tillfrågade. Och en till kom jag på: 300 tusenskönor pressade..hihihi. Sen att det finns tusen miljoner idéer i form av tankar, nedladdade bilder och andra tips från datorn osv. är ju en annan femma... :)

Är SÅ sugen på att börja prova klänning! Men jag tänkte vänta tills efter sommaren då mina brudtärnor finns på plats för jag hoppas på att de vill vara smakråd.

Jag vet att vissa redan har klänning klar, vore kul att se bilder för tips och inspiration!

Köper/hyr/lånar/syr upp...hur gör ni?

• Emmis28

Förresten, vill lägga till: det är ju absolut ingen stress! Eller hur?! Det är som sagt långt kvar, och jag känner mig i alla fall inte stressad och hoppas att ingen annan gör det heller. Det ska ju inte vara en tävling vem som har kommit längst eller så, här är vi ju för att utbyta idéer, bli inspirerade o kanske få ett o annat akutråd eller stöttning nån gång av nån som befinner sig i ung. samma situation..? Eller hur? :)

• Emmis28

Låter som fina färgteman allihop. Jag är också lite inne på ljusljusgrönt och nåt mer. Silver var ju en bra idé, får man sno det? :)

När det gäller pengar så har vi turen att få ganska mycket hjälp av respektive föräldrar. Sen kommer vi spara varje månad framåt. Vi funderar på att önska oss pengar till bröllopsresan i present, men det beror lite på hur mycket vi lyckas spara.

Det där med musik har vi inte börjat fundera på. Men jag har kollat runt här och blivit tipsad om www.kyrkomusik.se som ska vara bra. Tänkte ha med min m2b innan jag börjar kolla på det, så att han får känna sig lite mer delaktig. Musik är viktigt viktigt tycker jag! Vad det blir för solosånger är inte heller klart, bara vem som ska sjunga. Vill gärna att det ska kännas personligt... (men vem vill inte det?!) :)

Svar på tråden JULI - 2010 del2