Inlägg från: Lycklig81 |Visa alla inlägg
  • Lycklig81

JULI - 2010 del2

Här kommer de en till Juli-brud.
    Den 17/7 2010 i Storforsen är de bokat. Har redan varit i 4 brudbutiker och provat klänningar, i Halmstad va den första butiken jag va i Hanna Morris..skitsnygga klänningar

Sen har man varit i Piteå Cinderella där hittade jag den svartvita klänningen som jag har bild på..mycket snygg men svart är inte min färg, inte som brudklänning.

I Luleå och Boden har jag oxå varit men inget för mig.
    Men nu så ska jag vänta ett tag innan jag letar igen.
    Blir att fokusera på att hitta lokal där vi ska festen.
    Detta är de svåraste av allt :(
    Någon som har bra tips på lokat som man kan hyra?? Runt omkring Boden??

• Lycklig81

Tack så mycket :)

Sj är jag ursprungen från Småland, flyttade hit med sambon min för ca 2 år sen(som är uppväx här).

Känns lite tråkigt att allt som finns här uppe och som är någorlunda hyfsat så måste man ha deras mat.
    Kollade lite bygdegårdar men dom är oftas för små, v ska va 70 pers + att man vill ha dansgolv me.

Såna problem hade jag inte haft om jag bodde kvar i Småland.
    För de blir lite svårt att ha bröllopet i Småland när man vill
    kunna va me och planera.
    usch.jaja
    man får göra de bästa av de.

Tokisen skrev 2009-06-09 12:57:35 följande:
    Välkommen hit, här e en till 81 som e lycklig Tyvärr bor jag i skåne så jag e inte mycket till hjälp när d gäller festlokal.Sök på bygdegårdar så kanske det kommer upp nått.Lycka till med sökandet.
  • Lycklig81

Förstår vad du menar med svärmor, sj hade jag oxå blivit skit arg.

håller sj min svärmor utanför planeringen, kan bli lätt att de blir för jobbigt med allt tyckande.
    Gjorde en dum sak att ta upp vilka vi skulle bjuda med henne. :Z
    ingen bra ideé
    De bästa är att hålla de mesta för oss sj så får dom bara dyka upp på bröllopet :)

Annars är ju min svärmor underbar så du inte tror att jag tycker illa om henne :)

Så vilken färgtema hade ni tänkt er?
    Sj ska vi ha Vitt, Brunt och Grönt..sommrigt :) Titta in på min sida så ser du lite hur jag hade tänkt.
    Vad kul att ni kan ha allt vid stuga, hade sj velat men tyvär är för litet för 70 personer :Z

källerudd skrev 2009-06-09 21:45:25 följande:
    Datum klartLokal klart (mamma o pappas sommarstuga)Vigselplats klart (vid vattnet, mamma i pappas stuga)Transportmedel klart (båt, vattenskoter om m2b får bestämma)Del av mat bestämtFast det kan ändras många gånger på vägen, allt är på diskussions stadie än så länge :PDet jag helst av allt vill bestämma nu är färgtema..vill börja fixa med inbjudningar :)har berättat för mina och min m2b föräldrar, för resten är det en hemlighet. Dock kommer min svärmor att hållas utanför resten av planeringen då hon inte vet hur man gör när man håller en hemlighet...så sur på henne arg :S I en dag höll hon tyst, trots att det va det enda vi bad om. Vuxna människa. grrrroj va ju inte meningen att detta skulle bli ett negativt inlägg...men har ju ingen att avreagera mig på, kan ju inte säga till någon att jag är arg på svärmor utan att förklara varför..Ha en bra kvällplanera lugnt =)
  • Lycklig81
    källerudd skrev 2009-06-10 09:56:15 följande:
    Finns inget panduro här el ens en pysselbutik med bra varor. Så jag som blir arbetslös om en vecka funderar nu på att starta upp en sådan butik..(undra om det har med bröllopet att göra...tankarna snurrar villt :P)
    [/citat]
    Fenixx skrev 2009-06-10 09:58:21 följande:
    [citat]
    kullaberg>> jag tror det hade varit väldigt läckert att bryta av med lila skor. är ganska vanligt idag ändå att man har en annan färg på skorna. jag ska själv ha guldfärgade skor.lycklig81>> har vi samma färgtema, förutom att vi har lite guld med. och som ni andra säger så hoppar man från tårta till klänning, dekoration osv när man funderar.jag hade hittat en jätteduktig tjej med tårtor, men hon fick tyvärr dra sig ur. bättre nu än då förstårs. men nu hoppas jag på sambons kusin kan hjälpa oss då han är bagare och äger ett konditori och gör otroliga bakverk.
    Har oxå tänkt på att ha en annan färg på skorna, typ gröna som matchar min färgtema :) men jag får se vad jag hittar, har hittat ett par vita med lite ovanlig klack iaf så de kan va ett alternativ :)

Fenixx: ja jag såg de vad skoj.
    De roliga är att om man ändå väljer samma färgtema så blir ett Bröllop aldrig likt en annans Bröllop :)

Sj funderade jag på att lägga ett inslag av silver me, men vi får se.

Kanske ha bruna dukar istället för vita ?? hmm ja som sakt man måste se de först In Live :)
  • Lycklig81
    Fenixx skrev 2009-06-10 18:34:42 följande:
    nu har vi en sån speciell lokal att vi inte kommer ha dukar osv där med middagen. men på 1a valet av lokal där vi var och tittade så hade jag tänkt mig vita dukar och så bruna löpare med dekoration med grönt och så lite guld...
    Låter mycket snyggt :)

Sj tänkte jag kanske vit spets som löpare med brun duk allså. Gröna växter och silver ljusstakar med vita ljus.
    El kanske ha cylinder vaser med ljusplator under som lyser upp blommorna som är i vattnet??? mycket kanske här :) hmm??
  • Lycklig81

Mama Mia skrev 2009-06-11 00:24:20 följande:

Hej!Måste man ha färgtema eller hur funkar de??Jag vill ha romantiska färger, t.ex. ljusrosa men vet inte hur de blir då vi får hjälp m dukningen av festlokalens personal(på nåt ställe), de kanke bara kör me vitt...? :/ Hm...
    nä inte måste man ha färgtema, sj va jag inne på att ha fjärilstema. funderar fortfarande att kanske lägga in lite fjärilar här och där :)

exempel på tema: höst, vinter, sommar, havstema, kristall, snäckor, ekblad, Hawaii mm.
    Ja som sakt beror på vad eran intressen är. de är bara att lufta upp de lite extra :)
  • Lycklig81
    Tokisen skrev 2009-06-11 12:10:45 följande:
    Nu e d väl dax för en lista på datumen så man har nån koll här eller vad säger ni?Fyll på Juli 2010Tokisen 10 juli
    Lycklig81: 17 juli
  • Lycklig81
    sommar10 skrev 2009-06-11 12:05:51 följande:
    Ännu en med datumet 10/7 :) Mycka planer men inte allt bestämmt eller bokat men förhoppningsvis kommer de bli det inom några veckor.Färgerna blir cream, rött iaf i botten. Inbjudningskorten är under konstruktion, min syster ska göra dom
    välkommen :) min svägerska ska göra mina inbjudningskort..hon har fått fria händer så de ska bli spännande :) Vitt, Brunt och Grönt
  • Lycklig81
    källerudd skrev 2009-06-12 21:00:55 följande:
    Datumet är nog viktigare för mig än för min m2b. Det är ju en del långresande, men de flesta har typ föräldrar el liknande i närheten så kan liksom bo hemma (gratis)..men det är ju det där med att ta ledigt, som bekymrar mig... :s Kanske kan bjuda till onsdagen och är det ingen som kan får man väl byta datum :P Nä jag vet inte, såååå svårtVill ju gärna ha det där datumet
    Vilken tur för er att gästerna kan bo gratis..sj så har jag hela min familj i Småland och sj bor jag i Norrland..hmm knas :)

bara min familj allså mamma, pappa, syskon med respektive och syskonbarn blir totalt 31 personer :)

Tänkte låta dom som har störst familjer bo i vårt hus och dom andra får ta in på vandrahem el så får dom tälta på våran gård :p hihi nä skojar bara

sen har vi vänner som kommer oxå men dom får ta in på vandrahem, familjen är ju viktigast :)

ja vi kommer ha mycket folk dan efter bröllopet eftersom vi hade tänkt ha paketöppning dagen efter..folk blir så less på all den här paketöppningen på sj bröllopsdagen, tar för mycket tid och dom blir rastlösa.
    Så vi tänkte ha en Grillfest dagen efter..hoppas på fint väder :)
  • Lycklig81
    Gotlandstös skrev 2009-06-13 20:46:26 följande:
    Ska eran "man" "få" en ring till, eller bara ni/du?Vi har bestämt att vi båda ska ha två ringar. Jag kanske tom ska ha tre.Alltså förlovningsringen, en likadan slät ring till och en som är mönstrade eller med stenar.
    jag ska ha 2 ringar och min "man" ska ha en. Han får sin när vi gifter oss så just nu är han utan..men med de jobbet han har så får han inte ha den på sig ändå.

Så vi har satsat mer på mina ringar :) vilket gör mig ingeting ..hihi (hans ideé)
  • Lycklig81

håller med Kullaberg den högra är snyggast :D

• Lycklig81
    sajberpillan skrev 2009-06-21 23:10:06 följande:
    Jag gillar den som heter nr 1 bäst. Men de var fina allihop. Själv har jag ett dilemma när det gäller klänning. Har köpt en klänning för flera år sedan, en rätt enkel i vitt med en svart broderad slinga på kjolen. Nu har jag hittat en annan som jag blivit kär i. Den är mer broderier på, svarta broderier på överdelen och litet släp. Frågan är bara om den "nya" är för fin för vårt borgerliga bröllop förhoppningsvis utomhus dessutom?!Lägger bilderna i min bildmapp så kan ni väl säga hur ni skulle ha gjort.Känns lite som "dagens I-landsproblem", men behöver hjälp då min m2b inte förstår dilemmat!
    jag tycker den Nya är jätte snygg och hade valt den om jag va du.
    Finns ju risk att du kommer ångra dig om du inte tar den som du gillar mest.
    De är ju inte varje dag man får va så fin el hur ;)
    håller tummarna för den nya klänningen... hihihi
  • Lycklig81

har bröjat tvivla på färgtemat...vill att ha vit,brunt och grönt
    men de är så svårt att hitta BT klänningar som ska passa färgtemat....kanske ska byta till vitt, brunt och ljusrosa...nästan allt finns i ljusrosa..suck!

vet inte hur jag ska göra..min svägerska har redan fått hem grejorna till inbjudningskorten som hon ska göra till oss.

blir en gåva till oss...suck suck suck...att de ska va så svårt

färgtema.

• Lycklig81

Mrs Opp skrev 2009-06-25 13:53:17 följande:

Åh, men grönt och brunt är ju så fint ihop! Det kanske inte var till så stor hjälp iofs.. Hur mycket får klänningen kosta? Kan du tänka dig att beställa från Kina? Där kan ni välja ut modell och sedan färg helt efter eget tycke. Jag är absolut ingen modeguru eller så, men om jag har förstått min syster rätt så kommer det mer grönt i kklädväg under våren 2010. Om du vågar avvakta...
    ja jag tycker oxå jätte mycket om grönt och brunt, m2b min gillade mer ljusrosa och brunt..hmmm ?? inte vanligt för en kille ..ska man börja tvivla?? hahaha nä då

Nu gav du mig hopp, jag hoppas på att de stämmer att de ska komma in mera grönt 2010..bara att vänta och se :) annars får de bli något i brunt.
    Tb ska stå sj för klänningarna...ser de ut som än så länge Därför får de va me en hel del och bestämma hur de ska se ut..vill att de sj ska va nöjda :)

De där med Kina..hmm hur går de till om de inte skulle passa?? någon som vet?
Svar på tråden JULI - 2010 del2