Jag var på väg att beklaga mig här, men efter att ha läst om alvöronen i Rut&Knut-tråden är jag redan på bättre humör.
Jag tänker beskriva problematiken ändå, för det är skönt att ha någonstans att ventilera, särskilt som vi håller allt hemligt för vänner och bekanta ett tag till.
Vi har tittat på en kyrka inte alltför långt ifrån där vid bor. Den är liten (men tillräckligt stor för att rymma våra gäster), ljus och har vackra, medeltida målningar. Jag visste att det antagligen inte gick att boka kyrkan redan nu, för att de har en sådan praxis. För säkerhets skull kontaktade jag dem i alla fall för att fråga när det går att boka och fick då veta att kyrktaket ska tjäras om nästa sommar. Antagligen behövs byggställningar, och de vet inte när eftersom det beror på vädret. Känns lagom kul. Kyrkan skulle verkligen vara perfekt, men det känns kanske inte så festligt med stora byggställningar utanför? :-S
Så nu funderar vi på alternativ. Det finns en annan kyrka på lagom avstånd som jag har hört gott om. Själv har jag inte varit inne där (än ), men att döma av en snabb googling är insidan ljus och enkel. Det skulle väl funka, men är ju inte riktigt i klass med de medeltida målningarna, som är jättevackra. Dessutom tror jag att den här kyrkan är betydligt större, och jag vill inte gifta mig i en halvtom kyrka.
Oj, vad långt det blev. Dags att lära mig att uttrycka mig kortfattat kanske, så inte inbjudningarna blir små noveller.