Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

JULI - 2010 del2

Hej!

Jag var med i tråden från början men sen låg jag lågt ett tag men nu börjar jag få panik så det är dags att bli lite aktiv
    Jag hoppar in igen! Vi har tänkt gifta oss den 10 juli men kyrkan går bara att boka 1 år i förväg så det är inte riktigt klart än.
    Vi har preliminärbokat en lokal men nu kikar vi på alternativ så vi får se hur det slutar, jag är redan nervös

• Fru Indosaurie

haha ja, mitt problem är nog att jag lider av svår beslutsångest, det ska bli otroligt intressant att se hur detta artar sig
    Jag kommer ALDRIG att hitta en ring känns det som.. men just nu är lokal prio 1.

• Fru Indosaurie

ja exakt så känner jag! det skulle vara så skönt att kunna lägga det åt sidan och börja med nästa projekt, i mitt fall ringen.. suck.
    Jag vet inte ens om jag vill ha en eller 2 ringar. så länge får jag gå i min symboliska lågprisring

• Fru Indosaurie

källerud
    skönt! jag hade lite desperata tankar på att gifta mig hos min sambos föräldrar förra sommaren när jag var gravid

fotograf kan man ju absolut boka nu! jag känner nästan att det börjar bli hög tid..

• Fru Indosaurie

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• Fru Indosaurie
    Juli100724 skrev 2009-06-17 22:00:23 följande:
    Helloj. ska ni göra era inbjudings kort själva lr beställa färdiga??
    vi tänkte nog göra egna.. har tänkt att jag ska göra häradsbrev. heter det så? på rulle.
  • Fru Indosaurie

idag har jag kikat på ringar och jag kanske har bestämt mig! det blir nog 2 ringar, då kan jag köpa förlovningsringen och sen klura på vigselringen i nästan ett år till

• Fru Indosaurie

jag tycker någon av dom snirkliga, den med hans namn först gillar jag bäst

• Fru Indosaurie

Fru Indosaurie skrev 2009-06-21 20:17:31 följande:

jag tycker någon av dom snirkliga, den med hans namn först gillar jag bäst
    eller nää.. den snirkliga med hans namn först kommer etta, tvåa den som ligger brevid den.
  • Fru Indosaurie
    josspossgirl1 skrev 2009-06-21 21:43:09 följande:
    källerud. Alla är verkligen jättefina.. ,kan inte bestämma mig Som om detta svaret hjälpte dig nåt.. hehe
    nä det gjorde knappast mitt heller, jag hade svårt att välja. haha!
  • Fru Indosaurie
    Superstarfia skrev 2009-06-21 21:45:49 följande:
    åhhhh äntligen har jag hittat er.. :)Jag och sambon har i helgen varit hemma i hans hemstad och inventerat kyrkor.. å vi hittade favoriten.. men när bör man boka?
    kyrkan vi vill ha kan man endast boka 1 år i förväg eftersom att den är så populär så skulle den bli full mkt längre i förväg annars. Så vi kommer att boka exakt när bokningen för juli nästa år släpps. Jag skulle boka så fort vi hade bestämt datum annars.
  • Fru Indosaurie
    sajberpillan skrev 2009-06-21 23:10:06 följande:
    Jag gillar den som heter nr 1 bäst. Men de var fina allihop. Själv har jag ett dilemma när det gäller klänning. Har köpt en klänning för flera år sedan, en rätt enkel i vitt med en svart broderad slinga på kjolen. Nu har jag hittat en annan som jag blivit kär i. Den är mer broderier på, svarta broderier på överdelen och litet släp. Frågan är bara om den "nya" är för fin för vårt borgerliga bröllop förhoppningsvis utomhus dessutom?!Lägger bilderna i min bildmapp så kan ni väl säga hur ni skulle ha gjort.Känns lite som "dagens I-landsproblem", men behöver hjälp då min m2b inte förstår dilemmat!
    alltså hur får man fram bildnamn? jag ser ingen text under bilden där det brukar stå.
    Hur som helst så gillar jag den som ligger först i ditt galleri bäst (som du har på dig på bilden?) den är sååå fin!
  • Fru Indosaurie
    källerudd skrev 2009-06-22 18:11:40 följande:
    i fall det är mina monogram du menar så får man fram nr genom att hålla musen över dem...
    nä jag menade klänningarna i inlägget jag citerade
    Dina monogram var svårare att välja mellan hihi
  • Fru Indosaurie

fast nu vet jag iaf hur man kollar, så tack!

Jag gillar den gamla klänningen bäst men det är ju inte jag som ska ha den på mig och båda är fina!

• Fru Indosaurie

Oh. Min m2b (otroligt töntigt uttryck ) är just nu och kikar på en festlokal Spännande!
    Jag är sååå nyfiken.

• Fru Indosaurie

ja hjälp. festlokalen kändes bra men nu tvivlar jag på planlösningen ist. haha! alltid är det något..

• Fru Indosaurie

men åh. Jag får liiiite panik över att ni alla (?) verkar ha kommit så himla långt i planeringen. Vi har varken kyrka, festlokal, ringar eller gästlista än
    voine voine.

• Fru Indosaurie

semester och vi har varit borta en hel del men nu är jag iaf här
    Kyrkbokningen släpptes den 1/7 så nu har vi bokat vigsel! den 10/7 kl 15.
    Idag fick jag ett ryck och åkte till panduro och köpte lite pyssel och nu har jag knåpat ihop en "mall" till inbjudningarna. Jag blev riktigt nöjd, så himla kul.
    Dock höll min 3åring på att kladda med färg brevid mig så jag har redan tröttnat ur, får ta en pysselkväll när hon sover ist

• Fru Indosaurie

är det någon här vars man ska ha vit kostym? eller frockcoat.
    Vad ska bestman ha? kan han ha mörk kostym? =/

• Fru Indosaurie

ja man kan ju förstås göra som man vill Men jag tänkte bara om det ser konstigt ut att mannen har vitt och bestman svart, eller grå kanske funkar iofs.

Svar på tråden JULI - 2010 del2