Inlägg från: idajohanna82 |Visa alla inlägg
  • idajohanna82

JULI - 2010 del2

Hej! jag hittade precis denna tråden! 3 juli-10

• idajohanna82

Kullaberg! Ska du gifta dig på kullaberg eller? Vi med... Vilka lokaler velar du mellan? Nyfiken...

• idajohanna82

Kullaberg: Vi gifter oss också i brunnby kyrka! Tittade också på de lokalerna men flera av dem krävde att man skulle boka alla deras rum, också var de jättedyra! Nu ska vi ha festen på Ellens café i Ransvik och är supernöjda med det! Jättefint är där verkligen... Men det blir lite mer "sommarfest" med buffé, inte den strikta tre-rättersmiddagen.

• idajohanna82

hej kullaberg! Vi gifter oss 3/7... Så helgen innan er! Jag är inte härifrån från början, men min pojkvän är, och så har jag flyttat hit eftersom han bor här med sina barn. Och jag älskar nordvästra skåne nu! Är egentligen från lund.

• idajohanna82

Haha ja kompisar kan verkligen känna på sig sådant där... Var hemma hos en kompis för ett tag sedan som jag inte träffat på länge... Hon frågade direkt om vi skulle gifta oss! Likadant en annan kompis frågade bara dagarna efter om vi inte skulle gifta oss. Och jag har inte sagt till någon av dem att vi funderar på det och de har heller aldrig frågat innan... Mysko! De känner nog en bättre än man tror

• idajohanna82

Får man fråga vilka två du velar mellan Kullaberg?

• idajohanna82
    kullaberg skrev 2009-06-30 09:52:55 följande:
    Brunnbygård och TuristhotelletVilket hade du valt av dessa?
    (det funkar inte att svara på inlägg från min dator tydligen... Så jag får citera istället)

Jag hade absolut valt turisthotellet!! Det ligger jättemysigt, stället är charmigt och Mölle är jättecharmigt (har dock ej varit inne på varken turisthotellet eller Brunnby gård...)Om gästerna inte vill betala de extra hundralapparna så finns ju billigare boende! Brunnby gård ligger vid vägen... är ett gammalt ålderdomshem mm... Men vet ej, det kanske är jättemysigt innuti? En fördel med Brunnby gård är ju att det ligger nära kyrkan... Inom häst-och-vagn-avstånd! Men jag hade ändå tagit Turisthotellet.
  • idajohanna82

Ett år kvar för mig med! Har dessutom förlovat mig idag! =D

Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• idajohanna82

Tack!! Nej vi hade planerat att förlova oss exakt ett år innan bröllopet så det blev en romantisk picnic på samma ställe som vi blev ihop på, med mig, min sambo och mina styvdöttrar som fotade när vi bytte ringar! Sen blev det bad hela eftermiddagen! Perfekt!

• idajohanna82
    kullaberg skrev 2009-07-04 15:06:15 följande:
    Grattis till förlovningen! Låter helt underbart! Du bor någonstans uppe på kullahalvön va? Jag är lite avundsjuk Nu har vi iaf bokat turisthotellet! Jippi!!
    Grattis!! Det blir säkert jättebra! Ja jag bor i en liten by utanför Höganäs, och vi förlovade oss på kullaberg precis som ni! =)
  • idajohanna82

Oj, visste faktiskt inte ens att det var fotbolls-VM! Och min mamma som är så fotbollstokig haha... Stackars henne! Däremot så tänke vi först boka 19 juni men ädrade oss när vi kom på att kronprinsessan redan snott "vårt" datum! Inte för att jag tror att så många av våra gäster kommer vara bjudna dit haha men vi ville båda kolla på det på tv. Fick lite kommentarer av syrran sen... Ändra bröllpsdatum pga ett tv-program?? Haha tur att det inte var bonde söker fru 3/7 då!

• idajohanna82
    LyckligTjej skrev 2009-08-09 17:58:11 följande:
    Nu har jag hittat den RÄTTA.. och då menar jag såklart klänning Har bilder på min blogg...kolla här julibrudens.blogg.se/
    Vilken fin blogg du har! Blev väldigt inspirerad!

Hur lång tid i förväg hade ni tjejer tänkt boka frisör, make up och blommor?
  • idajohanna82

Tack för alla snabba svar!
    Hmm oj, måste snart boka då... Men jag vet bara inte vilken frisör! Ska gå i Helsingborg och har aldrig klippt mig där... Får väl resercha lite!

Bilderna tar min sambos syster, tur!

Svar på tråden JULI - 2010 del2