Inlägg från: Mrs Opp |Visa alla inlägg
  • Mrs Opp

JULI - 2010 del2

För alla oss med 3/7 som datum, om exakt 13 månader smäller det! :)

Har inte varit så aktiv i den här tråden på sistone, händer inte så mycket med vår planering just nu. Vi har två veckor i sommarstugan i juli och då skall vi planera loss!

Det är så kul att läsa om allas funderingar och planerade, ni är väldigt inspirerande tjejer!

• Mrs Opp

Jag vill också vara med!

Nu börjar det röra på sig lite i planeringen för oss också. Sambon kom hem från USA med tre bröllopstidningar och en bröllopsbok så det verkar som han blivit lite mer intresserad att ta tag i saker. Ser fram emot att få ta riktiga beslut snart!

Juli 2010

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli

• Mrs Opp

Hejsan tjejer!

Måste bara berätta - jag har bokat kyrka nu! Jippii! Vad verkligt allt känns nu.

Vi hade egentligen planerat att ha en borgerlig vigsel, då m2b inte vuxit upp som kristen. I går satt vi och pratade lite löst om bröllopet och då säger m2b; varför gifter vi oss inte i kyrkan? Jag visade en jättefin kyrka som finns i min hemstad och helt plötsligt föll så mycket på plats.

Nu hoppas jag bara att församlingshemmet är ledigt, deras telefontid startar om 10 minuter!

• Mrs Opp

Japp då var församlingshemmet bokat också! Tjoho! Vi ska gifta oss!!!!

Kullaberg: vad kul att höra dig beskriva samma känsla som jag har!

Källerud: Ja, det är härligt att ta ett beslut. Nu är vi på väg! Angående din efterrätt, jag kom spontant att tänka på frusen cheesecake, sån där som blir nästan som glass. Med jordgubbar till. Ni har ju en typ av cheesecake till förrätt så antingen knyter man ihop säcken med den efterätten eller så blir det kaka på kaka...hmm...ja, lätt att göra är den i alla fall.

• Mrs Opp
    Lycklig81 skrev 2009-06-25 08:01:32 följande:
    har bröjat tvivla på färgtemat...vill att ha vit,brunt och gröntmen de är så svårt att hitta BT klänningar som ska passa färgtemat....kanske ska byta till vitt, brunt och ljusrosa...nästan allt finns i ljusrosa..suck!vet inte hur jag ska göra..min svägerska har redan fått hem grejorna till inbjudningskorten som hon ska göra till oss. blir en gåva till oss...suck suck suck...att de ska va så svårt färgtema.
    Åh, men grönt och brunt är ju så fint ihop! Det kanske inte var till så stor hjälp iofs..

Hur mycket får klänningen kosta? Kan du tänka dig att beställa från Kina? Där kan ni välja ut modell och sedan färg helt efter eget tycke.

Jag är absolut ingen modeguru eller så, men om jag har förstått min syster rätt så kommer det mer grönt i kklädväg under våren 2010. Om du vågar avvakta...
  • Mrs Opp

Fru Indosaurie skrev 2009-06-29 06:48:16 följande:

men åh. Jag får liiiite panik över att ni alla (?) verkar ha kommit så himla långt i planeringen. Vi har varken kyrka, festlokal, ringar eller gästlista än voine voine.
    Nej, få inte panik över det! Om jag skall tillämpa lite självrannsakan här så tror jag snarare att du tillhör den absoluta majoriteten och att det är lite ovanligt att ha saker planerade så tidigt.

Det viktiga är ju att man sköter allt som det passar en själv. Vissa gillar att planera och tänka på detaljer långt i förväg, vissa blir stressade av det eller vill sköta saker lite som det kommer.

Vi bokade datum, kyrka och församligsgård tidigt för att vi har gäster som skall resa långt och vill sikta in sig redan nu, plus att kyrkan vi ville ha är superpopulär. Resten kommer vi att ta det lugnt med, m2b är typen som blir stressad!
  • Mrs Opp

Oh, nej! Fenixx! Skall du svika oss andra 3:e brudar? :´-)

• Mrs Opp

Jippii!

Fenixx och aikidoaasa: Om exakt ett år är det dags för oss!

Kör listan igen så vi inte tappar den! Om du inte är med, skriv in dig.

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• Mrs Opp

Åh, jag bor ju i Göteborg och skulle gärna ha fikat med dig, men har börjat jobba den här veckan och har ett jobb det det är lite svårt att komma ifrån dagtid tyvärr. ( för jag antar att du och sambon gör något tillsammans tisdag kväll...)

Format Papper och Stämplar är bra har jag för mig - ligger på Drottninggatan 71 och IN-EX på Östra Larmgatan 16 har också bra utbud.
    Sedan har jag hört att Arkivet Papper och Design på Lilla Kyrkogatan 3 skall vara bra, har inte varit där själv än.

Hör av dig om du vill fika efter klockan 17 imorgon, men som sagt jag förstår att det nog inte passar.

källerudd skrev 2009-08-03 16:01:40 följande:
    Nu är det så att min sambo ska till göteborg i jobbet tis/ons och jag får följa med :P Visst blir ju långa dagar själv i den stora staden men ska bli kul...Tänkte passa på att köpa material till inbjudningkort och festhäften oxå, några tips på vart man ska göra detta???Kanske till och med så att det finns någon göteborgsbrud i denna skara som kanske skulle vilja ta en fika?
  • Mrs Opp

Vi bokade kyrkan till klockan 15. Vi fick välja på 15,16 eller 17 och vi hade inte alls pratat om detta innan vi ringde. Fast jag tror att 15 blir bra för oss, vi båda älskar lekar, spel mm och vill ha lite sådant innan middagen så då finns det tid till det.

Blir lite nervös när alla ni andra har lokaler som ni kan dekorera redan dagen innan. Församlingshemmet som vi har bokat får vi tillgång till först på lördagen. Min familj har redan sagt att de kan sköta dukning och pyntning och att det löser sig. De vet ju dock inte om hur mycket jag planerar att pyssla till detta . Vi skall åka upp och titta på lokalen i september så får se då om vi kan smyga till oss lite extra tid.

• Mrs Opp

Välkommen NightElf och grattis till bokningen av den populära fina kyrkan. Vi är en hel hög här som gifter oss den 3:e, kul med en till från Göteborg också!

Vill gärna kika på din klänning, men ditt galleri är inte synligt. Gå in under inställningar på startsidan i din profil och kryssa i rutan för bildgalleri för att göra det offentligt.

• Mrs Opp

lycklig tjej: Jag gillar också den andra klänningen bäst, fast de är fina båda två.

Katja B: alla klänningar är underbara, jag är också svag för spets, även om jag kommer ha en lite enklare klänning än du är inne på.

• Mrs Opp

Måste bara berätta - jag har köpt min brudklänning!
    Såg att VIP här i göteborg hade rea och bestämde mig för att titta in. Såg inte så mycket ut för världen på galjen men satt så fint på mig. Plötsligt så kändes det rätt! Jag kunde se mig själv stå där brevid M i kyrkan i den. Klänningen är otroligt enkel, jag skall försöka få upp en bild på den i helgen.

• Mrs Opp

mia77: jag gillade klänning nr1 bäst även om båda är jättefina.

Här hos oss är det mest jag som fixar och letar än så länge. Min m2b tycker väl som många skrivit innan att det är nästan ett år kvar. Det har han ju rätt i...

• Mrs Opp
    planerarbröllop2010 skrev 2009-08-08 14:06:33 följande:
    Jag och min sambo ska gifta oss den 10 Juli :)Vi längtar, men vi har inte berättat för någon än!!
    Välkommen hit och grattis!
  • Mrs Opp

Källerud: Jag gillade den röda bäst, försökte tänka mig den i vitt (även om det hade varit häftigt att ha den i rött!). Alla sitter jättebra på den men den röda var den som jag tyckte gav dig finast former.

Sajberpillan: Låter som ett kanonpris, var är det du bor?

LyckligTjej: Har svårt att komma på något bra till gästboken nu, men om jag ramlar över något skall jag tänka på dig.

• Mrs Opp
    KatjaB skrev 2009-08-12 22:04:39 följande:
    Har ni kollat än på vad ni vill ha för in- och utmarsch musik? Vi har börjat kolla och jag är helt såld på canon in d.. tycker man får gåshud av den, men sambon är inte helt övertygad (än, hehe)
    Jag är också helt såld på den...varenda gång jag lyssnar på den gråter jag floder. Kanske inte så bra idé för mig att ha den då...
  • Mrs Opp

Oh, nightelf...underbara skor! Älskar det par som ligger först i ditt galleri. Har också tänkt ha färgade skor, men har inte bestämt vilken färg än. Men färgen du har valt får mig att vilja byta färgtema!

• Mrs Opp

Håller med, det är skönt att läsa om alla andras tankar och orosmoment och inse att man 1) inte är ensam och 2) inte är knäpp! :)

Kullaberg: jag tycker du skall avvakta lite med att tala med kusinen. Eller ge henne ett datum en bit fram. Trots allt har vi ju lång tid kvar till bröllopet allihop. Om din väninna ändå kommer på bröllopet så kan du ju fråga henne längre fram i vinter, då har hon ändå lång tid på sig att förbereda sig.

Svar på tråden JULI - 2010 del2