Inlägg från: Malin80 |Visa alla inlägg
  • Malin80

JULI - 2010 del2

Jag gifter mig också 10 juli 2010 Bra datum! Hur går det för er i planeringen?

• Malin80

Vi har bokat mycket redan (catering, fotograf, kyrka+lokal). Känns skönt att veta att vi har fått precis allt vi velat ha. Jag har redan köpt min drömklänning också Ska kolla upp florist i veckan som kommer och boka min frissa.

Håller med dig om att det känns lugnt, men efter nyår blir det full fart! Jag har också skrivit en lista över saker som ska göras och beställas och efter januari blir det massor av punkter!

Hur har ni tänkt göra med musiken och ska ni beställa eller göra era egna inbjudningar/festprogram mm.?

• Malin80

Jag undrar också när man ska boka florist och när är det klokt att skicka ut inbjudningarna? Vi ska gifta oss i juli och överallt står det att man inte ska skicka ut dem för tidigt. Vi vill ha ut dem i t.ex. mars så att alla gäster kan ha bröllopet i åtanke när de planerar sina semestrar

• Malin80

Jag har också funderat på hur många vigselprogram man ska göra. Jag vet att det kommer komma folk till kyrkan som inte är bjudna till festen sen. Men ska man verkligen göra en till alla gäster? Hur gör ni andra?

• Malin80

Det låter vettigt! Vår toastmadame ska dela ut dem utanför kyrkan och hon vet vilka som kommer i sällskap

• Malin80

Hur gör ni med musiken? Ska ni boka t.ex. Dj eller fixar ni det själva? Hur tidigt måste man boka en florist?

Svar på tråden JULI - 2010 del2