Inlägg från: sajberpillan |Visa alla inlägg
  • sajberpillan

JULI - 2010 del2

hej
    Vi har planerat bröllop i flera år nu men dte har komit 2 barn emellan, men nu är datumet klart . Den 31a juli smäller det. Hoppas jag kan hoppa in här i tråden?

• sajberpillan

Jag gillar den som heter nr 1 bäst. Men de var fina allihop.

Själv har jag ett dilemma när det gäller klänning. Har köpt en klänning för flera år sedan, en rätt enkel i vitt med en svart broderad slinga på kjolen. Nu har jag hittat en annan som jag blivit kär i. Den är mer broderier på, svarta broderier på överdelen och litet släp.
    Frågan är bara om den "nya" är för fin för vårt borgerliga bröllop förhoppningsvis utomhus dessutom?!
    Lägger bilderna i min bildmapp så kan ni väl säga hur ni skulle ha gjort.
    Känns lite som "dagens I-landsproblem", men behöver hjälp då min m2b inte förstår dilemmat!

• sajberpillan

Källerud: den högra tycker även jag var finast!

Vi har berättat för några men ska ta stora rundan i sommar har vi tänkt. Lika bra det då bröllopet kommer att bli under semestertider nästa sommar. Man vill ju inte att folk ska boka in annat bar aför att de inte visste.

Måste bara ha tag i en bra lokal som inte är bokat vår dag.
    Har inte letat så mycket än då vi hade en på G, men de ska renovera hela nästa höst fick vi reda på förra veckan. Hade varit så perfekt, kunde kyra hela stället och ha både vigsel, fest och övernattning där + att det fanns badstrand och inte var så dyrt. Men men, så enkelt skulle det tydligen inte vara.
    Så vi letar vidare...

Det lutar åt att jag beställer den nya klänningen med massor av broderier, den kostar ca 2500 så totalt skulle jag ha lagt 5000 knappt på 2 st klänningar så kan jag välja sedan och sälja den andra. Låter det vettigt?!

• sajberpillan

vi var på ett bröllop där de hade gjort en paj som serverades kall, supergott..men har inte receptet tyvärr. Kan säkert ta reda på det om det låter intressant. Funderar på att ha den som förrätt om vi inte har buffé.

• sajberpillan

fenixx: låter som en bra kombination...varför har inte jag tänkt på det! Då blir det "lite finare" än bara buffé men inte svårare. Tack för tipset.
    Finns det inte en hel lista med matförlag/menyer någonstans? Gamman? Ica eller arla eller nåt sånt kanske har? tasteline.

• sajberpillan

everton: härligt att ha ringen klar. Själv skullke jag ha så svårt att bara se på den och inte ha den på mig varje dag så lika bra att vi inte fixar den än på ett tag.
    Får man se en bild på den måntro?

• sajberpillan

Tjohoo, vi har en lokal prel bokad nu. Skulle hellre vilja ha en annan, men den de vet inte än om den ska renoveras. Så om den inte ska det så vill vi hellre ha den, men har nu en ok lokal som vi kan hyra hela helgen + att övernattningsmöjligheter finns. Bara vigselplats som saknas.

• sajberpillan

Visst kan jag också bli lite stressad över att alla bokar allt så fort och har så mycket klart, me ndet är väl en smaksak gissar jag. Vi har planerat bröllop till och från i 4 år men det har kommit 2 barn emellan så vi har en hel del klart på grund av det.
    Sedan beror det väl på var man bor gissar jag.
    Jag tycker att planeringen är halva nöjet. Att få vara här och fundera på olika lternativ och har några att fundera med då jag inte vill att alal ska veta redan. Superskönt att BT finns.

Idag ska jag bara ta det lugnt ( fyller år) och njuta av sommar och sol.
    Hoppas ni alla har det bra!

• sajberpillan

converse; finns de inte på dafont.com? Där finns massor av typsnitt.
    Vet att jag har sett hur man viker en låda, men kan inte komma på var. Får se om jag hittar nån länk och om det står några tips där så den blir hållbar.

Här har det bara blivit sytt idag. Syr barnkläder på beställning bl a så har klippt och sytt och sytt lite till. Tur att det har varit lite halvhängigt så behövde jag itne ha dåligt samvete att jag inte har varit ute.

idajohanna: låter mysigt.Grattis till förlovningen!

• sajberpillan

Även vi har kollat på lokaler idag. M2b chockade mig och sa att nu ska vi iväg och kolla på festlokal. Sagt och gjort. Det är friluftsfrämjandet som har den = billig. fre till sön kostar 2500kr. Ligger dock inte vid vattnet utan har en skidbacke till granne. Inte världens vackraste kanske, men helt ok. Det finns ett hus tvärs över en gräsmatta där 30 pers kan övernatta för billig peng =200kr/natt.
    Kan bli den. Känns mycket mera verkligt nu när man kollat in lokal och hur den ser ut och vad man kan göra. Ihhh..
    Vi har också berättat för mina föräldrar nu när vi var på semester hos dem. De blev glada och undrade om de kunde hjälpa till med nåt. Så ev. kommer de ner sista veckan och är barnvakter så vi kan duka och fixa det sista i lugn och ro. Perfekt. De kanske står för lite av maten med om vi har tur.

Svar på tråden JULI - 2010 del2