Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

CeKe skrev 2009-08-13 20:16:23 följande:
    Vi funderar också på att ha en slags buffé. Jag har en vännina som bor strax intill festlokalen som är grymt duktig på matlagning och som vill ordna med maten. Däremot funderar jag på om hon i sådana fall kommer att kunna njuta av festen, då vi ju även vill ha henne och hennes sambo som gäster.. Så vi överväger att kolla catering, men jag ska fråga henne hur hon tänker kring det hela. Hur skulle ni ha tänkt?Källerud: ja, det är ju en knepigt det där, om folk med friggebodar etc kommer hålla sig hemma mitt i sommaren =)
    det där med att mamma gör maten fixar vi på festen genom att några arbetskamrater till henne troligtvis kommer att hjälpa till med maten under middagen, så mamma slipper tänka på det och kan njuta...
  • källerudd

Häftig rint =) va är det för märke på den??

Vi tittade oxå på en hel del udda ringar när vi hade förlovat oss, men hittade inga till rimligt pris, så blev något "vanligt"

• källerudd

Ja visst är det toppen...Vi har så svårt att börja fråga folk än bara då vi vill att det ska vara hemligt för gästerna...ju fler som vet ju större risk att det kommer ut...

tex så vill ja att min sysling ska sjunga
    att brossans kompis tjej ska fota (hon är grym) eller en kille mamma känner genom jobbet
    att en bekant bekant ska köra båten
    att en av mammas vänner ev sy min klänning (om hon vill)

osv

man måste ju utnjutja sin omgivning :P

• källerudd

Ibland önskar jag att vi inte valt att ha det hemligt, för det är svårt...

Vid sjön Bolmen, mammas och pappas sommarhus...Så vi tänkte åka båt från en hamn i sjön och lägga till vid brygga och gå i land och vigas precis vid sjökanten...Kommer bli underbart om vädret är på vår sida :P

vill oxå ha min drömklänning, bilden längst ner i galleriet..men har inte hittat den någonstanns och känner ingen som vill sy så avancerat...:S

Det skulle bli betydligt svårare iaf :P

• källerudd

Ooo den va ju jätte fin =)

Jag funderar på att ha snörning i ryggen, tycker det är snygg och sen är det praktiskt oxå, om man skulle gå upp el ner lite :P

• källerudd

Ja det kanske vore nått, men har ju inte ens prova något som liknar den, tänk om det inte passa mig :s Är matildas fest bra?

Nä så mycket ändras väl inte vikten är ganska stabil, men gillar det...

Ja det är ju det här med vädret, men annars hoppas tror jag det blir toppen...Problemet är att vi inte har någon präst än :) Det tycker jag :D

• källerudd

jag kände till två präster har frågat båda, den ena gjorde inte sånt och den andra skull flytta i höst så blev lite långt... :)

• källerudd

Hehe ja, blev ju en privat chat ett tag här :P

Men nu ska jag krypa ner, så nu får ni prata vidare utan mig..."ses" imon

natti natt

• källerudd

Jag tycker du kan säga till kusinen att vi vill veta senast då...Förklara att det inte är för att pressa henne utanför att ni måste hinna fixa med någon annan om hon inte kan...

...Hur nära vän är du med väninnan, är det någon ni kommer att bjuda på bröllopet eller ska hon "bara" sjunga..Kan man inte på något fint sett fråga henne lite så där om hon skulle vilja ha lust att göra det, säg att ni väntar besked från annat håll, men om kusinen inte kan vill du gärna att hon sjunger. Eller känner hon sig åsidosatt då??

klurigt, själv har jag inte vågat ringa än, hemlighetsmakeriet, men måste kämpa för att hålla mig borta från telefonen varje dag

• källerudd

Nä det är svårt det där...det är ju det där med 2:a hands val hmm svårt...du får klura lite på det

Svar på tråden JULI - 2010 del2