Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

Ja visst är det...jag hade nog aldrig fixat det här utan BT :)

• källerudd
    kullaberg skrev 2009-08-14 10:12:04 följande:
    Tack för era svar och stöd! Som sagt, skönt att veta att man inte är knäpp... Eller är vi knäppa allihopa
    hehe ja man kan ju inte så noga veta :)
  • källerudd
    20100710 skrev 2009-08-14 16:21:27 följande:
    Kan inte förstå att lilla jag ska bli gift.. Overklig tanke ;) Men en underbar känsla att få ge mig till den finaste människa jag nånsin träffat.
    Visst är det en underbar känsla..Ibland kommer det bara över mig och då blir man så där pirrig i hela kroppen...

o ev får jag min drömklänning uppsydd :) för en rimlig peng, känns super
  • källerudd

Oj va mycket det hänt här i helgen :) tror jag hunnit läsa allt nu...

Vi ska inte ha några "presenter" till våra gäster...de får ett bröllop :P

Jag tror nog praliner gör sig bäst..låt säga att de vill ta med hem, blir inte kakor torra då??

Denna veckan ska jag försöka få tag på en präst som vill viga oss, tyvärr har det varit motgång där hittills =( Funderar även på att ringa vår solist och kolla om hon vill..

• källerudd

Jag vill oxå börja pyssla..har klippt till delarna till både inbjudningar och festprogram, men det tjockare satinbandet har inte kommit än och jag måste börja med det, annars går det inte, så känns lite trist...

Igår ringde jag upp den tjej som jag vill ska sjunga på vårt bröllop hon blev helt överlycklig och sa att hon kunde åka vart som helst för att sjunga på vårt bröllop...(hon bor just nu i Härnösand och vi gifter oss i småland) Det är ju sååå roligt när man får den responsen...

Men önskar jag kunde göra mer

• källerudd
    JollyO skrev 2009-08-18 11:41:32 följande:
    Gör ni era festprogram själva??I min bekantskapskrets är det alltid värdarna eller toastmasterna som gör innehållet. Vi kommer nog att göra skalet så att de matchar med resten av trycksakerna men resten får bli överraskning! Förutom text om alla gästerna då. Skulle ju aldrig lägga in fula bilder eller pinsamma historier och intervjuer själv, men det är ju det som brukar vara det roligaste i festprogrammen...
    Jag gör oxå skalen för att de ska matcha inbjudnignar och andra trycksaker..Men hade tänkt fråga våra toastmasters, när vi frågar om de vill vara det, om de vill göra dem..Jag vill ju ha någon överraskning på min stora dag =)
  • källerudd
    LyckligTjej skrev 2009-08-18 13:41:12 följande:
    Vi har pratat om att ha ett coverband som spelar på festen, vore superkul och ha det!Va får man betala för ett band som spelar mellan 21-01 ??? nån som vet?
    Det beror nog på hur känt det är...har oxå planera på att ha det el någon trubadur...Finns lite kontakter i närheten så ska höra mig för... Vår solist känner ju en del musik folk oxå, så hittar inte vi några kanske hon kan göra det...
  • källerudd
    CeKe skrev 2009-08-18 23:55:38 följande:
    Mina föräldrar vill ha jokrar med bland gästerna, så det betyder att de får göra en hel del när det gäller inbjudningar, bordsplacering så småningom, ta emot anmälningar, ev. en del i festprogram etc... vilket ju vi tycker är rätt smidigt!
    vad menar du med att dina föräldrar vill ja Jokrar???
  • källerudd

Nu har entligen mitt satinband kommit, ska gå förvi affären senare i em och hämta det...

...Men min fråga är, hur fäster jag bäst och snyggast det på mina kort??

Jag ska ha dubbelvikta kort 15x15 cm, tanken är att bandet ska gå runt kortet ungefär mitt på...På mitt "test" kort har jag fest allt med dubbelhäftande tejp. Jag har alltså satt en bit tejp på kortsidan av bandet fäst det på kortet och sen satt en bit tejp där kortet är vikt och en bit tejp på andra kortsidan... Tror niu det är hållbart i långa loppet oxå??? eller har ni några bättre förslag??

• källerudd
    kullaberg skrev 2009-08-19 14:47:29 följande:
    Källerud, kan du inte limma fast det? Eller det håller inte. Jag hade tänkt limma fast mina band, fast det är ganska kraftiga satinband. Så jag antar att det beror på kvaliteten på banden.
    Vad använder du för lim...är lite rädd att det blir fläckar av limmet + att tejpen va ganska smidig, men dock rädd att det inte ska hålla
  • källerudd
    NightElf skrev 2009-08-19 15:29:42 följande:
    Det finns särskild dubbelhäftande tape för detta, det är smala vita remsor som man fäster bakom hela bandet/pappret. De finns på Panduro. Är det sådan tape du använt? (Jag undrar också vad jag ska använda vill inte heller ha limfläckar)
    Nä nu köpte jag vanlig dubbelhäfftande tejp i pappers butik...har bara satt i kortendarna och mitt på..inte hela väge, ser bra ut på testkortet..men svårt hur det blir på de riktiga...

Kullaberg: är det vanligt limstift, sånt typiskt skollim som du använder, håller det???
  • källerudd
    kullaberg skrev 2009-08-19 16:14:09 följande:
    Ja, det är det som är panduros eget märke, Limstift enligt helt gamla skolmått mätt ja Det höll på den tjockare variant av satinbandet vi bestämde oss för. Däremot funkade det inte på en variant vi hade förslag på, där bandet i sig var lite genomskinligt om du e med på vad jag menar. Men annars verkar det hålla. Nu blev jag lite nervös, tänk om det inte håller... Fast mina prototyper ser fortfarande lika fina ut
    Sorry är lärare där av skolliknelsen :)
    Inte meningen att få dig att grubbla över det :) Va ju mest undrande över hur jag skulle göra :P Ska hämta bandet imon så kan ju fråga dem i butiken va de tycker...det är ju ändå en tyg butik då de borde veta va de pratar om...
  • källerudd
    CeKe skrev 2009-08-19 22:21:48 följande:
    Ja du, de bill bjuda in fem personer som vi inte får veta vilka de är förrän på själva bröllopet. En liten kul idé och vi har sagt ja till detta, men skojja att jag är nyfiken på vilka det kan vara!
    Spännande... :D Ska bli roligt att höra vilka de har bjudit...har du någon aning..Vänner till dem?? eller till er...Jag menar ni bjuder väl ändå de ni vill ha där, el har ni väldigt begränsat så ni har fått gallra hårt??

blev oxå nyfiken nu
  • källerudd

Jag kan oxå känna mig lite matt...eller snarare så att jag vill göra så mycket, men kan inte göra mer just nu...för det går inte att boka än... :S Och då blir det lite stillastående

*Vigselplats och lokal
    *Transport till vigelplatsen (ingen som kör än)
    *Menyn är bestämd förrätt, grillbuffé, efterrätt
    *Mamma fixar maten
    *Solist bokad
    *Färgtema: djup vinrött och rosa, silver inslag och vitt
    *Ska börja tillverka inbjudningarna nu, har allt material bortsett från stämplarna hemma
    *Toastmasters (ej tillfrågade)
    *Fotograf (Lite olika idéer men inte frågat någon)
    *Gästlista är väl nästan klar, måste tuvärr gallra lite
    *Frisör (har bestämt mig för vem men kan inte boka förrens i okt)
    *Klänning, tror jag bestämt mig =) Troligtvis sy upp hos matildas fest
    *Serveringspersonal (kommer att fråga några av Mammas arbetskamrater

• källerudd

Jag tänkte oxå passa på att köpa lite små saker på IKEA..tar man lite då och då så märks det ju inte så väl...Då känns det nog lättare...Men min M2b tyckte inte det va nödvändigt att börja än :P

Vi har inte gjort någon budget för vad det får kosta..men har väl ett hum på ett ungefär...Är det dumt tror ni???

• källerudd

Skönt att det inte bara är vi som inte har någon budget..kände mig lite orolig...Jag skriver oxå upp vad allt jag köper kostar...från minsta lilla papper, så man har lite koll...

Mamma kommer nog betala ganska mycket på maten då hon själv vill göra den... tårta ska vi beställa...

Jag har en fråga angåen inbjudningarna..Hur ska ni formulera er...
    Vi har ju både vigsel och fest på samma ställe...Och jag gillar inte det är "välkommen att ÖVERAVARA" eller "välkommen att med er närvaro HEDRA vigsel...." känns så uppstyltat..någon som formulerat sig och vill visa...

• källerudd

h and a 2010 skrev 2009-08-21 19:02:05 följande:

Har for mig att nagon namde nagonting om monogram och stampel. Jag har testat att gora monogram i Microsoft Word och Powerpoint. Det blir ganska bra men ser inte sa proffsigt ut (ar inte vidare teknisk...:( ) Om man har satt ihop ett monogram kan man bestalla en stampel av det?
    Japp jag har gjort det från mycards.se man mailar bara över bilden till dem och säger vilken storlek man vill ha och sen får man hem den som stämpel. ganska rimliga priser oxå tycker jag...leveransen kan vara upp till 4 veckor...för de göra bara "spämpelbeställningar" en gång i månaden så beror på om de precis gjort en el inte...Jag har inte fått hem mina än, men jag tror de blir jätte bra...

Finns säkert fler sidor
  • källerudd

oj glömde det där med OSA...vi gifter oss 28 funderar på att ha osa datum 28 maj... Då glömmer de förhoppningsvis inte bort att svara :)

• källerudd

Välkomna ni nya...

jag tänker inte ta en paus, men kanske blir så lite ofrivilligt ett tag...Va på intervju i torsdags, fick reda på igår att jag fick jobbet och började idag..

kommer vara mycket ett tag nu, men jag försöker hänga med ändå...

• källerudd

Tack!!

Grattis Mrsmuffins till jobbet du med...

ooo va härligt att prova klänning..har varit ute på en tur, men vill snart ta en tur till =) Har ju min dröm klänning, men har inte hittat någon sådan, funderar på att sy upp men vill ju gärna prova så man vet om det känns rätt :s

Som sagt blir inte mycket gjort alls denna veckan, då jag jobbar och sover typ..är såå trött när jag kommer hem. Men tänkte göra några inbjudningskort i helgen..eller iaf sätta ihop det som går, har inte fått mina stämplar än :S

Hur länge är det trådarna varar, dags för en ny snart???

Svar på tråden JULI - 2010 del2