Inlägg från: Tokisen |Visa alla inlägg
  • Tokisen

JULI - 2010 del2

oj vi e en hel hög den 10, va kul att vi e så många här inne

• Tokisen

vi kommer bli ca 55 med oss om alla kommer, skulle gärna haft möjlighten att bjuda fler men pengar och plats växer inte på träd tyvärr.
    om jag fattat min sambo rätt så vill han ha 2 stycken som jag, då vi har vittguld i förlovningsringen så vill vi ha rött/gult (eller vad d vanliga guldet nu heter) guld i vigselringen, kan nog bli fint att blanda dem tror jag.

• Tokisen

Absolute ska jag lägga upp bild om vi provar, lutar verkligen åt det... tyvärr har jag ingen ring i vanligt guld annars hade man kunnat sätta den på handen oxå och kolla hur det ser ut.

periwinkle skrev 2009-06-16 12:53:00 följande:
    Lägg gärna upp en bild om du testar, jag funderar på samma sak. :)
  • Tokisen

vi ska göra våra trycksaker själva, e i stortsett klar med hur inbjdningarna ska se ut, har gjort ett försök

• Tokisen

Vad ska ni ha till förätt?

Jag e så trött på toastskagen, alla fester vi har varit på har det så jag vill ha nått annat, det ska vara gott enkelt och heslt nått man kan göra innan då jag har tänkt att ev göra den själv.

• Tokisen

har du nån bild på den, för det lät ju väldigt intressant.

• Tokisen

Det va ju fräckt och fiffigt, hur man ska skicka det kan ju bli värre om ni inte bara sätter på frimärke direkt på boxen och skickar den som den e.
    Annars har jag inga ideer tyvärr.
    Men väldigt fint va d iallafall.

• Tokisen

Nu har vi en toastmaster och en bestman.... Kommer bli samma person och han kommer klara dem uppgifterna utmärkt.
    Han har redan varit toastmaster på ett bröllop innan förra året, så han är väldigt påläst. Kommer bli kanon.

Vi hade han med familj här igår på grillning och då kom han med en del bra tips på hur vi kan göra för att underlätta för oss alla.

• Tokisen

Blandannat pratade vi om middagen... vi har inte tänkt ha nån efterrätt, så han kom med en bra ide att man kan ju ha dansen efter efterrätten (om man ska ha ngn) och sen ha tårtan lite senare och för att folk inte ska sväva iväg och att det sen slutar med att ingen äter tårta så kan amn sätta ett informations blad bredvid bordsplaceringen på en tavla om bla hålltider, detta o detta kommer hända tex.

Förrätt
    Huvudrätt
    efterrätt
    Brudvalsen
    Nån dans till
    Kaffe o Tårta
    Groggbord

typ så där.

Sen fick vi tips på vem som skulle kunna servera till oss.

• Tokisen

kanske ska förtydliga att anledningen till att vi funderar bort efterrätten e att man kanske e för mätt då för tårtan.

• Tokisen

vi har tänkt att skicka ut inbjudningarna i början av februari, så man hinner ta ledigt om man jobbar.

• Tokisen

Hej hej!
    Här e lokalen bokad vi ska vara i en bygdegård i närheten, kyrkan e bokad, bandet e klart och fotografen.
    Jag vill börja prova klänning snart, har fått för mig att jag ska beställa från kina sen, men måste först kolla så jag passar i den jag har tänkt.

zeldae skrev 2009-07-19 10:32:35 följande:
    Nu är vi 9 st den 10 juli 2010. Har ni alla bokat kyrka och lokal? Vi har bokat kyrka men inte lokal än.. Håller på och kollar för fullt. Vill nog göra det innan semestern i augusti, men när man bokar måste man väl binda upp sig, och även betala om man ändrar sig, va? Och det är ju ganska mkt man måste ha tagit ställning till då, antal gäster och så...kikki kikki: 10 juliTokisen: 10 juliPeriwinkle: 10 julisommar10: 10 juliKullaberg: 10 julisockersmulan: 10 juliJuli 2010: 10 juliFru Indosaurie: 10 julizeldae: 10 juli
  • Tokisen

Ja, verkligen, jag har fastnat på en klänning på millybridal.com
    den som heter Michelle.
    Men känner att jag måste prova först i en vanlig affär, modellen så man vet om man passar i just den modellen.

JollyO skrev 2009-07-23 21:28:21 följande:
    Tokisen:Det verkar helt galet bra att beställa från Kina. Hur billigt som helst och väldigt fina! Vilken sida har du kollat på?
  • Tokisen

Jag har bara hört bra om just milly, verkar vara många företag som luras och så, men inte hört nått alls sånt om just Milly.
    Du får klänningen uppsydd efter dina mått som du skickar till dem.

källerudd skrev 2009-07-24 18:53:26 följande:
    Men hur fungerar det...vet inte om jag vågar beställa så :S
  • Tokisen

du tänker vi samma
    perfekt om ni har guld i temat ju.
    vi ska ha rosa, vitt och silver som färgtema.

LyckligTjej skrev 2009-07-24 18:59:28 följande:
    Jag har också hittat en klänning på Milly Bridal och demverkar vara bra att ha och göra med osv. Ska också åka iväg och prova modellen i butik och se om den passar en.Tokisen; Jättefin klänning! Har också kollat på den men nu har jag hittat min klänning, som jag bara ska ha.Ska mixa ihop 2 klänningar, överdelen från en och kjolen från en annan Jag köpte faktiskt en sak som ska va till bröllopsfesten idag Va in på BOOM och såg guldmålade spargrisar, lite större modell som jag tänkte ställa på bardisken i lokalen,tänkte nämligen ha självkostnadspris i baren Dem va så fina så jag kunde inte låta bli kostade 99kr.
  • Tokisen

vilka idioter, hur kan man ha samvete att blåsa folk på det viset.
    vilken tur att det löste sig till slut, men man blir ju helt less när man ska behöva tjata på det viset, så vill man ju inte ha d.

jag har oxå läst en del om milly, och känner att jag faktiskt skulle våga mig på att beställa därifrån, dem verkar hverkligen seriösa och trevliga.

josspossgirl1 skrev 2009-07-25 21:37:50 följande:
    lycklig tjej. Tycker det låter mYCKET bra m ditt förslag kring boxar och placeringskort, perfekt att slå två flugor i en smäll, plus att det blir fint oxå sajberpillan. Ah, ja, då förstår du att det inte finns en massa tid över till att sitta här Men t ycker det är lite trist nu, ÄLSKAR Ju att planera, men just nu måste allt ligga på is då det inte finns nåt att fixa just nu. Men snart börjar nedräkningen på allvar ju, har ni oxå 31/7?Ni som funderar på att beställa klänningar på millybridal.com ... jag har BARA hört bra saker om dem.Beställ INTE klänning från brudix.se jag hade MASSA strul med dem, har även haft kontakt med två andra tjejer som i princip blivit blåsta. Inte förrän jag hotade med polisanmälan och reklamationsnämnden skickade de min klänning... först svarade de inte ens på mailen man skickade och undrade var den var. Säger bara att jag är JÄKLIGt glad att jag beställde den i så god tid så att jag hann lösa allt strul som var. Det som iofs blev bra islutändan var att jag fick 40 % avdrag på priset då det var vissa detaljer som inte stämde och så. Det sjuka är att brudix har samma bilder på klänningarna som de har på millybridal.com så det är rätt uppenbart att de beställer klänningarna därifrån och säljer för en dyrare peng. Jag hävdade allt detta att de hade snott copyrighten och tagit millybridals bild, att klänninge4n inte var exakt den jag beställt mm.... så den kostade mig i slutändan 1200 kr, INGENTING nästan ju... Men FAAAAAAAAAAAAAAn vad nervig man hade varit om det bara var några veckor till man skulle gifta sig. Men som sagt, millybridal verkar vara helseriösa, finns massor av trådar kring deras klänningar här på bt.ha en skön kväll alla
  • Tokisen

vi kommer bara ha vårt barn med, i övrigt blir det barnfritt om där inte har kommit några bebisar strax innan.

vi har:
    bokat lokal
    bakat bandet
    bokat kyrka
    bokat solist
    bokat fotograf
    gästlistan o ev bordsplacering e i stort sett klart
    Bestman & Toastmaster är klart
    Tärnan är klar
    Jag har börjat lite på festprogrammet
    inbjudningskorten har vi klart för oss hur vi ska ha dem, dem ska bara göras

• Tokisen

vi ska ha band och dem tar 10000 och dem spelar hela kvällen till natten, inga tider satta ännu

• Tokisen

vi gifter oss den 10 juli och kommer ha osa i början av maj, så man har gott om tid på sig och fixa det sista utan att stressa.

Svar på tråden JULI - 2010 del2