JULI - 2010 del2
oj vi e en hel hög den 10, va kul att vi e så många här inne
oj vi e en hel hög den 10, va kul att vi e så många här inne
vi kommer bli ca 55 med oss om alla kommer, skulle gärna haft möjlighten att bjuda fler men pengar och plats växer inte på träd tyvärr.
om jag fattat min sambo rätt så vill han ha 2 stycken som jag, då vi har vittguld i förlovningsringen så vill vi ha rött/gult (eller vad d vanliga guldet nu heter) guld i vigselringen, kan nog bli fint att blanda dem tror jag.
Absolute ska jag lägga upp bild om vi provar, lutar verkligen åt det... tyvärr har jag ingen ring i vanligt guld annars hade man kunnat sätta den på handen oxå och kolla hur det ser ut.
vi ska göra våra trycksaker själva, e i stortsett klar med hur inbjdningarna ska se ut, har gjort ett försök
Vad ska ni ha till förätt?
Jag e så trött på toastskagen, alla fester vi har varit på har det så jag vill ha nått annat, det ska vara gott enkelt och heslt nått man kan göra innan då jag har tänkt att ev göra den själv.
har du nån bild på den, för det lät ju väldigt intressant.
Det va ju fräckt och fiffigt, hur man ska skicka det kan ju bli värre om ni inte bara sätter på frimärke direkt på boxen och skickar den som den e.
Annars har jag inga ideer tyvärr.
Men väldigt fint va d iallafall.
Nu har vi en toastmaster och en bestman.... Kommer bli samma person och han kommer klara dem uppgifterna utmärkt.
Han har redan varit toastmaster på ett bröllop innan förra året, så han är väldigt påläst. Kommer bli kanon.
Vi hade han med familj här igår på grillning och då kom han med en del bra tips på hur vi kan göra för att underlätta för oss alla.
Blandannat pratade vi om middagen... vi har inte tänkt ha nån efterrätt, så han kom med en bra ide att man kan ju ha dansen efter efterrätten (om man ska ha ngn) och sen ha tårtan lite senare och för att folk inte ska sväva iväg och att det sen slutar med att ingen äter tårta så kan amn sätta ett informations blad bredvid bordsplaceringen på en tavla om bla hålltider, detta o detta kommer hända tex.
Förrätt
Huvudrätt
efterrätt
Brudvalsen
Nån dans till
Kaffe o Tårta
Groggbord
typ så där.
Sen fick vi tips på vem som skulle kunna servera till oss.
kanske ska förtydliga att anledningen till att vi funderar bort efterrätten e att man kanske e för mätt då för tårtan.
vi har tänkt att skicka ut inbjudningarna i början av februari, så man hinner ta ledigt om man jobbar.
Hej hej!
Här e lokalen bokad vi ska vara i en bygdegård i närheten, kyrkan e bokad, bandet e klart och fotografen.
Jag vill börja prova klänning snart, har fått för mig att jag ska beställa från kina sen, men måste först kolla så jag passar i den jag har tänkt.
Ja, verkligen, jag har fastnat på en klänning på millybridal.com
den som heter Michelle.
Men känner att jag måste prova först i en vanlig affär, modellen så man vet om man passar i just den modellen.
Jag har bara hört bra om just milly, verkar vara många företag som luras och så, men inte hört nått alls sånt om just Milly.
Du får klänningen uppsydd efter dina mått som du skickar till dem.
du tänker vi samma
perfekt om ni har guld i temat ju.
vi ska ha rosa, vitt och silver som färgtema.
vilka idioter, hur kan man ha samvete att blåsa folk på det viset.
vilken tur att det löste sig till slut, men man blir ju helt less när man ska behöva tjata på det viset, så vill man ju inte ha d.
jag har oxå läst en del om milly, och känner att jag faktiskt skulle våga mig på att beställa därifrån, dem verkar hverkligen seriösa och trevliga.
vi kommer bara ha vårt barn med, i övrigt blir det barnfritt om där inte har kommit några bebisar strax innan.
vi har:
bokat lokal
bakat bandet
bokat kyrka
bokat solist
bokat fotograf
gästlistan o ev bordsplacering e i stort sett klart
Bestman & Toastmaster är klart
Tärnan är klar
Jag har börjat lite på festprogrammet
inbjudningskorten har vi klart för oss hur vi ska ha dem, dem ska bara göras
vi ska ha band och dem tar 10000 och dem spelar hela kvällen till natten, inga tider satta ännu
vi gifter oss den 10 juli och kommer ha osa i början av maj, så man har gott om tid på sig och fixa det sista utan att stressa.