Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

Juli 2010

Fenixx: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli

• källerudd

Ja vi lär ju bli ensamma om vårt datum..men nu sa sambon härom dagen att det kanske är dumt att gifta sig mitt i veckan...folk kasnke inte vill ta ledigt...och då kanske inte kan komma :S

va tror ni bättre på en lördag än en onsdag. Själv känner jag att onsdagen vore helt rätt för vår del, men vill ju samtidigt att folk skall komma?!

Hur hade ni gjort???

• källerudd
    periwinkle skrev 2009-06-12 15:32:45 följande:
    Jag förstår verkligen dilemmat. För oss var datumet jätteviktigt, och det var en stor lättnad när det visade sig vara en lördag.De stora frågorna är väl hur viktigt datumet är och hur långt gästerna har att åka, tänker jag mig. Samtidigt som en dag mitt i veckan kan vara lite knepigt lär det ju vara mitt i semestern för många, så problemet kanske inte är så stort ändå?
    Datumet är nog viktigare för mig än för min m2b. Det är ju en del långresande, men de flesta har typ föräldrar el liknande i närheten så kan liksom bo hemma (gratis)..men det är ju det där med att ta ledigt, som bekymrar mig... :s

Kanske kan bjuda till onsdagen och är det ingen som kan får man väl byta datum :P Nä jag vet inte, såååå svårt
    Vill ju gärna ha det där datumet
  • källerudd
    Lycklig81 skrev 2009-06-12 22:24:06 följande:
    Vilken tur för er att gästerna kan bo gratis..sj så har jag hela min familj i Småland och sj bor jag i Norrland..hmm knas :)bara min familj allså mamma, pappa, syskon med respektive och syskonbarn blir totalt 31 personer :)Tänkte låta dom som har störst familjer bo i vårt hus och dom andra får ta in på vandrahem el så får dom tälta på våran gård :p hihi nä skojar barasen har vi vänner som kommer oxå men dom får ta in på vandrahem, familjen är ju viktigast :)ja vi kommer ha mycket folk dan efter bröllopet eftersom vi hade tänkt ha paketöppning dagen efter..folk blir så less på all den här paketöppningen på sj bröllopsdagen, tar för mycket tid och dom blir rastlösa.Så vi tänkte ha en Grillfest dagen efter..hoppas på fint väder :)
    Vi ska ju ha våran vigsel/fest på landet...så alla kommer ändå ha en bit att köra. Är det någon/många som vill ha hotell i närmsta stad kanske vi fixar en buss el liknande. De som jag tror kommer bo hos sina päron har ändå en bra bit att köra, ca lite drygt 10 mil men kommer troligtvis inte "slösa" pengar på boende utan kör hellre... (vissa är lite speciella :P)

det där med paketen har vi oxå tänkt göra. Vi ska ha brunch tillsammans med de som bor kvar dagen efter och öppna paket då, tror det kan bli trevligt + att man får träffa långresande lite mer...

Blev lite nyfiken, vart i småland har du familjen är själv härifrån =)
  • källerudd

Vi ska oxå ha ett "mindre" (beroende på hur ma ser det) bröllop på landet ca 50 bjudna, men det känns lagom.. Ska inte heller vara i kyrka

• källerudd

Min förlovningsring är borstad med både röd och vitguld...En sma
    lare del med vitguldnoch en bredare med rödguld. Har tänkt att min vigsel ring skall vara i vitguld..så det liksom blir varannat då jag nu har vitguldet neråt handen...

• källerudd

Lokal är så skönt att ha fixat...har inte ens funderat över det då vi ska vara hos mina föräldrar på landet..men det är skönt att slippa tänkta på den...

...samtidigt som det är lite trist för det känns som jag inte kan göra så mycket ännu...Är sugen på att prata med en ev fotograf och liknande, men folk kommer ju tro man är galen då :S

vad kan man mer göra redan nu...Klipper och klistrar lite på inbjudningskorts ideer, men tar en paus från det...

När ska ni skicka era inbjudningar förresten???

• källerudd

Ja jag vet inte så svårt att veta...Vi har ju bara berättat för mina föräldrar eftersom vi ska vara där och mamma känns lite som en bromskloss, inte till själva bröllopet för de planerar nästan mer än jag ibland, men när det gäller att fatta beslut på henner låter det so om det vore jätte tidigt så jag vågar knappt :P men får väl kanske tänka om...

• källerudd

Jag/vi ska oxå göra egna...har börjat klura och klippa och vika för att se hur vi ska ha det...sååå svårt, någon som har något tips

Tänkte försöka göra dem i sommar då jag är lärare och har sommarlov...skönt att ha dem färdiga + att då kan man göra någon idag och någon i morgon osv..

• källerudd
    kullaberg skrev 2009-06-18 10:09:20 följande:
    Nej det är verkligen inte lätt att veta hur man ska göra. Det finns ju tusen möjligheter också Jag tittade runt lite på calligraphen och andra ställen där man kan beställa kort från för att hitta inspiration. Just nu är vi inne på fyrkantiga kort och limma band på dessa. Korten är grönt, ovan på det limmar vi ett vitt lite mindre kort, som vi trycker inbjudan på och ovan på allt limmar vi sen ett brett ljuslila band och ett smalt grönt band i samma nyans som bakgrundskortet. Svårt att förklara.. men typ Är också lite inne på att beställa våra namn som stämpel och embossa detta på inbjudan. Men mycket pyssel blir det då... Så precis som du skriver källerud, så får det bli lite nu och lite nästa dag osv..
    Jo men jag tror jag förstår

Jag fortsätter vela fram och tillbaka ett tag till tror jag...Har idag gått igenom alla bilder i galleriet under trycksaker...så nu får jag väl titta igenom det jag funderat på några gånger till... :S
Svar på tråden JULI - 2010 del2