JULI - 2010 del2
Kollade på en lokal i går, bilder finns i galleriet.
Den kä'ndes helt ok, lite mycket "fulfuru" men det går väl att dölja med dekorationer så man inte tänker så mkt på det. Tips på hur jag kan dekorera min lokal?
Kollade på en lokal i går, bilder finns i galleriet.
Den kä'ndes helt ok, lite mycket "fulfuru" men det går väl att dölja med dekorationer så man inte tänker så mkt på det. Tips på hur jag kan dekorera min lokal?
miss svensson: fanns inget bildgalleri i din presentation så kunde inte kolla in lokalen?!
Vår "fulfuru"lokal kostar ca 2500kr från fre till sön + 200kr /natt per person som vill sova över.
Men det känns som ett lagom pris då vi vill ha en trevlig fest med fri dryck.
miss svensson: var har du bilderna? jag ser inte ens någon bildmapp på din sida? Eller är det spärrat på något sätt?
(nyfiken som jag är vill jag ju se bilder!)
Miss svensson: nice place! Ser helmysigt ut.
josspossgirl: Samma här, ungefär samma ålder på barn, samma datum för dagen B och en del redan fixat!
Funderar också på att beställa och få en klänning uppsydd. Verkar vara Milly som gäller då de allra flesta tycker de gör välsydda klänningar och är trevliga.
Lycklig tjej: låter jättefint och smart att göra 2 flugor på smällen på en och samma gång!
Nån frågade om färger. Kommer inte ihåg om jag svarade, men vi har vitt, grått/svart och lime som färgtema. Funderar på bordsdekorationer och dukar mm. Har en del klart, men vill ju passa på att kunna köpa saker om man hittar nåt.
även vi har 1 år kvar idag!!!! Fast gubben min som kom ihåg, jag hade glömt datum..hmmm.
Vi letar vigselplats. Vill gärna vara ute, men samtidigt kunna gå undertak om det regnar. Festplats är bokat och klart.
Så det är skönt.
inbjudningskorten skickar vi nog ut redan i februari, det är då uingefär som folk börjar ordna med sommarsemestern. Och eftersom ett stort gäng blir långväga vill de nog veta ett tag iförväg. Även vi vill veta då vi ska boka övernattning och ha reda på hur många som behöver det.
Ska också köpa 15kr lakan, hoppas de finns kvar ett tag. Måste mäta borden så jag vet att de räcker till först.
Har nu berättat för ett kompispar och bett henne om att vara med under förberedelserna. Det ville hon gärna + att hon hade ljuslyktor och champagneglas som vi kunde låna. Perfa.
idag har vi kollat in lokalen för andra gången och tagit lite mått både på bord och golv. Så man kan börja klura på bordsplacering och dukinköp.
Vi vill också vara utomhus, men med möjlighet att vara under tak/partytält.
Mia77: den andra med svart baksida tycker jag var superläcker!
Är också inne på att ha en svart-vit klänning. Tycker det är så snyggt.
KatjaB: jag tycker alt 2 eller 3 låter finast, men 1an är lite annorlunda. Det enda jag tänker på är alla småkryp som brukar finnas i mossa, kanske inte så skoj med myror på borden?!
Vi ska ha vitt, silver/grått och lime som färgtema. Har tänkt köpa vita dukar/lakan och ha någonting grått på borden. Sedan små IKEAljusstakar med vita liljor(alt andra vita blommor) och värmeljus samt slingor med genomskinliga glasbitar. Sedan något limefärgat, antingen limefrukter eller något annat grönt.
Programmen blir gråa, och de gör ju en hel del av färgen på borden.
Mia 77: vi kommer att ha svart med då jag har det i min klänning ( finns bild i galleriet. Men vi har inte så mycket då det blir naturligt med text i festprogram mm. Hade tänkt ha svart/vitt först, men ville ha med någon mer färg så vi valde silver/grätt. Men det kändes så vintrigt så då lade vi till lime. Många färger blir det, men förhoppningsvis fint.
någon här som har tänkt handla vin mm i Tyskland?
Funderar på det, men tänker räkna lite på vad vinsten blir jämfört med systemet. Blir en resa i så fall under våren. HUr länge håller sig vin och öl tro?! Så det inte hinner bli dåligt tills det är dags. Vore lätt tragiskt! haha
mia: låter toppen!
gäller bara att man inte dricker upp det själv då..haha
kan ju köpa 3liters och hälla upp i karaffer som får stå på borden me. Funderar på att göra så. Ser lite finare ut än att ställa fram en tetra.
tror det är typ 5-6 glas /flaska.
Hörde just av en att man kan beställa hem dryck via internet direkt från tyskland och få det hem till dörren utan att behöva åka dit. Ska kolla upp det mera. Skulle ju vara perfa.
lyckligtjej: superläckra karaffer/vaser. Helt klart ett alternativ!
Så underbart med BT då man får massor med tips och idéer som man inte tänkt på tidigare. Ni är toppen tjejer!!
CeKe: promise!
Håller på att jämföra ceteringmenyer och priser, verkar ligga mellan 150-185kr/pers. Ska förhoppningsvis provsmaka framåt hösten/vintern. Jammi.
källerud: jag gillade vit b mest, men de var alla fina.
Vi har kollat eventuell vigselplats idag. LIgger utomhus så beror lite om vi kan få tillgång till lokalen som finns i närheten.
Vi gick även in till guldsmeden och kollade vigselringar. Hittade en suuuperfin för 15000. Men blir nog en för ca 4 000 och sedan kan man bygga på den med stenar. Den för 4 000 var också jättefin. I vitt guld med tre små brillianter.
Brudbukett har vi frågat på en blomsterbutik. De tar ca 300-500 kr för en armbukett med liljor och gräs och pärlor + coursage med lilja. Det tycker jag var ett bra pris. Mellan 700-1000 kr för en handbukett.
Så det har varit en del bröllopsplanerande idag. Härligt och det pirrar i magen varje gång jag fattar att det är inom 1 år.
mrs opp: Bor i Nyköping.
ANg gästbok: funderar på ett "min kompis-stuk" med frågor som hur personen känner brudparet, en hälsning och lite mer.
KatjaB: hoppas den är toppen så har ni gjort världens kap ju!
Låter otroligt billigt och fint.
Vi tänkte ha osa typ 1/6 och gifter oss 31/7...men det kanske är för tidigt?! Är ju semestertider så kommer att skicka inbjudningarna redan i feb-mars (då folk börjar lägga ut semestern.)