Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

Jag gillar inte heller & men med den stilen så ser det ut så... :S vet inte riktigt hur jag ska göra..kanske kan hitta någon annan stil som liknar texten men ser bättre ut..?!

• källerudd

Fru Indosaurie skrev 2009-06-22 19:36:22 följande:

Oh. Min m2b (otroligt töntigt uttryck ) är just nu och kikar på en festlokal Spännande! Jag är sååå nyfiken.
    o va spännande =)
  • källerudd

Nu har jag reducerat det till två monogram egentligen lika dana..men med olika &. Kan man ha & i en annan stil än övriga texten?? vilket är finast nu???

ja jag vet jag har beslutångest och så även min sambo =)

• källerudd

Då får det nog bli den högra...hur svårt kan det egentligen vara kommer ju bli super med vilken som..när man sen inte jämför med någon annan så kommer ju den man valt vara jätte fin, det är de där valmöjligheterna som ställer till det =)

• källerudd
    kullaberg skrev 2009-06-23 09:39:12 följande:
    Själv får jag nya idéer hela tiden, m2b börjar bli lite galen på mig... hihi....
    Samma här och så detta att man inte har någon att direkt diskutera med =) detta hemlighållande gör mig tokig...fast samtidigt så är det ju det som är det roliga

...Har hela tiden tänkt att i okt så ska jag börja prova klänningar, sen blev det september, så det flyttas bakåt hela tiden :P Ska ta med en vän som hjälp, hon blir den enda som får veta innan inbjudningarna går ut...

men sen igår så sa min m2b att du måste ju börja titta på klänning snart..då sa jag lite på skämt Kan jag göra det i mon då..Han bara ja det är klart..Jo men då måste jag ju berätta för XX. Det tyckte han va helt lugnt för det va ju en av de viktigare detaljerna att jag hittar en bra klänning. Sken upp som en sol =) så nu hoppas jag bara att min vän är ledig någon dag så jag kan dra med henne och titta på klänning...VILL

Oj blev lite långt, men kände mig så glad när han sa att jag fick berätta och börja titta på klänning nu (har ju tittat i tidnignar och så, men inte på "riktigt")..Han säger inte så mycket annars om bröllopet. Han kommer med någon sporadisk idé när vi pratar om det, men han pratar inte lika mycket som jag vill...
  • källerudd

Våra föräldrar vet oxå och vissa av min m2b kusiner då svärmor inte kunde hålla tyst (fortfarande arg för det :S) men annars är det en stor hemlis till inbjudan skickas ut nästa år..svårt men roligt inte ens min bror vet =)

vet inte riktigt hur vi ska berätta för toastmadammerna (eller hur säger man när de är fler), fundera på att bjuda hit dem på middag för en trevlig kväll och sen berätta...

Som sagt hade ju oxå tänkt höst, men vem vet kanske hinns med redan nu innan semester om hon är ledig någon dag annars blir det augusti

Precis BT är guld värt i detta läge :P

• källerudd
    kullaberg skrev 2009-06-23 11:15:47 följande:
    Förstår att du är arg på svärmor. Själv berättade min svärmor för m2b syster innan vi själva hann berätta det... grr....
    Men varför är det så svårt...Det va det enda vi sa när vi hade berättat att vi tänker hålla det hemligt tills inbjudningarna går ut nästa år. så berätta inte för någon. Nä det är klart, varför skulle hon göra det blablabla

sen när hon pratar med min m2b två dagar senare berättar hon att hon berättat för kusinerna på annan ort att vi ska gifta oss nästa sommar, men hallå liksom...konsigt

Ja det måste vara jätte roligt att ha folk att prata med =)
  • källerudd
    Fenixx skrev 2009-06-23 12:48:29 följande:
    ja sambon hade skoj när han skulle berätta för sin bror(bestman) och även toastmastern så han hade sagt något liknande om dem ville "leka riddare nästa sommar"...öhh javisst svarade hans bror. "bra för då kan du vara min bestman" nåt sånt. dem står varandra väldigt nära.och alla vi hittils har pratat med är jättepositiva och ska fixa kläder till temat.
    Va roligt att alla är så positiva :) hoppas på samma resultat när vi pratar med våra senare...
  • källerudd
    Fenixx skrev 2009-06-23 15:56:56 följande:
    ja jag har faktiskt blivit glatt förvånad. tänkte att någon säkert skulle beklaga sig lite. kanske kommer haha. har precis fått kontakt med en tjej i närheten av där vi ska ha bröllopet som gör fina tårtor. ska se vad för slags tårtor hon gör och om det kan vara något för oss.
    mmm får väl se vad som händer här, har ju vänner (nära vänner trodde jag) som inte ens gratulerat till förlovningen än...denna vänskap håller på att rinna ut i sanden och funderar allvarligt på att inte bjuda dem..men inbjudningslistan är ett svårt fall..

va spännande, den har jag inte ens tänkt på än :S
  • källerudd

Ibland saknar jag det momentet med att välja kyrka och lokal. Håller tummarna...Visst gör det en hel massa när man har bestämt något =) Lycka till!!

Någon sa något bra tips på någon god efterrätt...

Vi ska ha
    rödlökscheeskake med stenbitsrom till förrätt
    grill buffé till huvurätt
    Men efterrätten är fortfarande ett stort frågetäcken

Vi ska göra själva. så om det vore något fryst som går att göra innan vore ett pluss...eller iaf något som går att göra lite i förväg...tips??

Svar på tråden JULI - 2010 del2