Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Vet inte än hur vi ska göra med innehållet, tänkte iallafall göra skalet och kanske något som en dikt och ett tack i slutet från oss. Sen beror det ju lite på toastmasterparet om de vill göra det åt oss. Har inte frågat dem än om de vill vara toastmasters heller men hoppas på det. De gifte sig själva förra året och har massa bra idéer och all planering o allt i färskt minne.

• KatjaB

ang. musik så spelar min sambo i ett band, och några i bandet har i sin tur ett annat band också där de spelar covers. Tänkte kolla med dem om de vill spela kanske en timme och så har vi färdiga låtlistor (som min m2b är hejare på att få till riktigt bra) på dator för resten av kvällen.
    Känner en del folk som sjunger o så, men tänkte nog att de skulle ha framföranden på själva vigseln och inte på festen.

• KatjaB

jag har en dubbelhäftande tejp som inte håller speciellt bra alls, (från hobbyaffär) så jag skulle nog ta limstift eller ta ett lite starkare dubbelhäftande tejp från claesohlsson tex. De håller ju för lite mer.

Har lagt ut en klipp o klistra bild på klänningen hur jag vill att den ska se ut, på ett ungefär.. tyget med broderier ska inte vara sådär veckat och så ska klänningen vara i en färg, inte olika. Men vad tror ni?

• KatjaB
    Hante skrev 2009-08-19 19:14:50 följande:
    Jättevacker klänning och snygg linje.
    tack, ja det ska ju förstås inte stå matilda på den, hehe
    tror det blir bra iallafall och har haft såna svårigheter med att hitta en klänning som ser ut åt det där hållet, tycker alltid det är nåt som inte stämmer med min bild av vad jag vill ha.

Grön kil kan nog vara fint.. såg en klänning nånstans som hade som ett rosa band över bysten som sen fortsatte över ryggen och ner till släpet, fast jag minns inte var jag såg den
  • KatjaB

ceke: vad kul idé... undrar vilka det kan vara. jag skulle också vara sjukt nyfiken om jag vore du

• KatjaB

ceke: din skiss var förresten fin, är det veck eller broderier på det översta tyget du menar?
    Tror int den blir för vid, utan klassisk och ganska reb i linjerna

• KatjaB

ceke: jo, emellanåt så har man klurat så mycket att man känner sig lite avtrubbad på nåt sätt.. speciellt när jag letade klänning, finns ju sååå mycket och någonstans så börjar man ju tröttna på att bläddra sida efter sida med klänningar.
    Nu är iallafall min klänning bestämd hur den ska vara, och jag känner mig lite mer tillfreds. Tärnan ska bestämma vad hon vill ha, och så tar vi barnens kläder efter det.
    M2b ska ju ha en kostym med väst, men vi har inte hittat nåt som känns helt rätt än, eller ja, jag har hittat men det var visst inte vad han hade tänkt sig.

Vi har ju prel.bokat två lokaler, kommer gifta oss utanför stan vid en klosterruin som är sååå fin. Tänkte att festen först skulle vara i stan (tar 15 minuter att åka) men sen hitta vi en bygdegård som var rätt stor, har en pub-del och en scen i stora rummet. det var dessutom 1300 kr billigare än den i stan. Så vi hade nästan bestämt oss för den, även fast vi bara sett bilder hittills. Nu var vi och tittade på lokalen i stan, och jag hade nog glömt bort hur fin den är.. det är SÅÅ fint. Frågan är ju om det är värt det, det är dyrare, sämre kök och så måste vi skaffa en del porslin och bestick mm, för det finns inte allt där.
    Åh, vad svårt det är att bestämma sig

• KatjaB

h and a 2010: tror att jag sett någonstans att det finns hemsidor med monogram, men minns inte namnet på nån.. kolla runt här på bt så kanske du kan hitta ett. tänkte själv att vi ska göra själva eftersom vi gör korten själva.

miss ida: funderade på att ha 10 maj, vi gifter oss 10 juli.. eller är det för tidigt?

Svar på tråden JULI - 2010 del2