JULI - 2010 del2
Nån som vet av nån hemsida där man kan hitta gratis monogram?
Nån som vet av nån hemsida där man kan hitta gratis monogram?
Vi kommer att erbjuda "privat" övernattning till dem långväga som tex kusiner etc.
Dem andra som bara har en liten bit hem får ordna med transport själva.
Förra sommaren så va vi på ett bröllop och då blev vi erbjuden ställen att sova på, men
vi tog husvagnen och campade tillsammans med några andra par intill festlokalen.
Det är ju upp till var och en hur man vill göra men jag har personligen aldrig varit på ett bröllop där brudparet stått för hemtransporten eller hotellrum etc.
Så vi kommer inte heller att göra så.
Har ni börjat fundera nåt på bröllopsmiddagen, va kommer ni att bjuda på,
lagar ni maten själv eller catering?
Jag va först inne på att ha buffé men min m2b tyckte det lät så rörigt att ha på ett bröllop
så det blir 3-rätters med bröllopstårta som efterrätt + nattvickning.
Vi ska kolla med en bakant som jobbar som kock om han har tid o lust att fixa maten,
annars så beställer vi catering, åtminstånde varmrätt. Förrätten kan man ju ordna själv.
Frågan är bara vad man ska bjuda på för gott???
Ett tips är att beställa tjockare A4 ark från t.ex Panduro och använda dem som skal, blir mkt billigare än att beställa från calligraphen.. ett tips om du vill spara en slant
Ja vi har skrivit på våran bröllopssida att barn är välkomna till både kyrka och fest.
Men vet inte hur man ska göra med maten till barnen, om dem ska äta samma som vi vuxna eller om man ska servera nåt mer barnanpassat, va tycker ni?
Tänkte ordna ett "barnrum" med tv-dvd, tv-spel, ritbord, vilhörna med dynor, kuddar, täcken etc..tror att det blir bra.
Min svägerska har barn i 10-17 års åldern och tänkte höra om dem vill agera lektjejer på festen Kommer även att göra särkilda festprogram till barnen.
Så tänker jag också, kollat på calligraphen och vi tycker personligen att det kan bli lika fint med egendesignade festprogram och samtidigt spara en slant.