JULI - 2010 del2
Nån som vet av nån hemsida där man kan hitta gratis monogram?
Nån som vet av nån hemsida där man kan hitta gratis monogram?
Vi kommer att erbjuda "privat" övernattning till dem långväga som tex kusiner etc.
Dem andra som bara har en liten bit hem får ordna med transport själva.
Förra sommaren så va vi på ett bröllop och då blev vi erbjuden ställen att sova på, men
vi tog husvagnen och campade tillsammans med några andra par intill festlokalen.
Det är ju upp till var och en hur man vill göra men jag har personligen aldrig varit på ett bröllop där brudparet stått för hemtransporten eller hotellrum etc.
Så vi kommer inte heller att göra så.
Har ni börjat fundera nåt på bröllopsmiddagen, va kommer ni att bjuda på,
lagar ni maten själv eller catering?
Jag va först inne på att ha buffé men min m2b tyckte det lät så rörigt att ha på ett bröllop
så det blir 3-rätters med bröllopstårta som efterrätt + nattvickning.
Vi ska kolla med en bakant som jobbar som kock om han har tid o lust att fixa maten,
annars så beställer vi catering, åtminstånde varmrätt. Förrätten kan man ju ordna själv.
Frågan är bara vad man ska bjuda på för gott???
Ett tips är att beställa tjockare A4 ark från t.ex Panduro och använda dem som skal, blir mkt billigare än att beställa från calligraphen.. ett tips om du vill spara en slant
Ja vi har skrivit på våran bröllopssida att barn är välkomna till både kyrka och fest.
Men vet inte hur man ska göra med maten till barnen, om dem ska äta samma som vi vuxna eller om man ska servera nåt mer barnanpassat, va tycker ni?
Tänkte ordna ett "barnrum" med tv-dvd, tv-spel, ritbord, vilhörna med dynor, kuddar, täcken etc..tror att det blir bra.
Min svägerska har barn i 10-17 års åldern och tänkte höra om dem vill agera lektjejer på festen Kommer även att göra särkilda festprogram till barnen.
Så tänker jag också, kollat på calligraphen och vi tycker personligen att det kan bli lika fint med egendesignade festprogram och samtidigt spara en slant.
Därimot har vi beställt inbjudningskorten därifrån.
Vi kommer att göra vigselprogram + festprogram själva..eller det blir väl jag som ordnar dem
Hej på er!!!!
Jvö: Välkommen till tråden och Grattis till det stundande bröllopet!!!! Vi har inte kommit så jättelångt i planeringen än men lite är ordnat
Det som är klart hittills: Kyrka, festlokal, solist, frisör, inbjudningar, håller på med save the date kort som skickas tillsammans med julkorten, färgtema. Har börjat lite smått och fixa med vigselprogram och festprogram, åh det är så kul med all planering
Den 27/8 ska jag iväg och prova brudklänningar LÄNGTAR!!! Kommer att ha 2-3 nära vänner med mig, dem enda som vet om bröllopet, vi håller det hemligt Sitter i ett regnigt Norrland idag så det är perfekt väder för bröllopsplanering
Min frisör är en av mina närmsta vänninor så det blev automatiskt att hon ska fixa till mig på bröllopsdagen. Annars så hade jag nog redan nu börjat kolla runt med olika frisörer.
Vi kommer att skicka ut save the date kort tillsammans med julkorten, och sen skicka inbjudningarna i mars/april. Eftersom vi gifter oss mitt i semestertiderna så vill man vara ute i god tid för att så många som möjligt ska kunna komma
Kommer alla som står på gästlistan så blir vi 78st, inkl brud o brudgum
Jag satt i samma sits som dig när vi höll på med gästlistan, hur gör man med kusiner???
Men eftersom jag inte har nån kontakt med nån, bara en så det är bara henne + hennes barn som vi kommer att bjuda. Det är säkert 10år sen jag hade nån kontakt med dem andra så det är väl anledningen till att vi valde bort dem.
Vi sitter och funderar lite grann på menyn
Vi har både fisk gluten o laktos i famlijen och tänkte
försöka göra en förrätt som alla kan äta och funderar på en
soppa, nån som har nåt tips på en god soppa som passar som förrätt.
Ni som ska ha nattmat, va ska ni bjuda på?
vi funderar på att bjuda på pizzasnurror och pizzasallad,
nån som vet hur bullarna blir om man fryser dem???
Alltså man fryser dem innan gräddning. Borde väl fungera eller?