Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

LyckligTjej skrev 2009-08-04 18:10:22 följande:
    Källerud: Vi håller också det hemligt och håller med dig om att det är lite småtrist att inte ha nån att prata bröllop med.Men tur att Bröllopstorget finns
    Ja det är en himla tur..annars vet jag inte vad jag hade gjort, ska dock berätta för en vän snart, hon som ska hjälpa mig att leta klänning.

Vi har inte bestämt någon tid, men tror att det blir vid 15-tiden.. Vi har ju tur så att vi ska vara i mina föräldrars sommarhus, lär inte vara någon mer som är där och vi kan fixa i ordning allt när vi känner för det, men det behövs ju eftersom vi ska låna bord, stolar, porslin och glas. Har ju inte sånt till 50-60 pers.
  • källerudd

oj här har det hänt mycket på bara en dag, va roligt med lite nya...

Nu sitter jag hemma igen och fundera på att börja göra inbjudningskorten, men det finns lite annat jag nog borde ta tag i innan man får börja med sånt roligt...

• källerudd

Välkommen alla nya, kanske dags att uppdatera listan?!

Tänkte jag skulle titta lite på milly eftersom många pratar om den sidan, men antingen är jag väldigt oteckninsk el så vill det inte fungera just nu...det finns ju hur många sidor som helst, men kan man på något sett söka?? Har hittat min drömklänning och tänkte kolla om de har en sådan...

Rosesarered.. Vi ska oxå gifta oss ute dessutom ska vi åka båt till platsen, vi har inte heller någon reservplan..Jag har ju beställt sol den dagen :P kommer troligtvis att äta inne om vi får plats...Tält hade varit kanon, men vi vet inte riktigt om vi får plats med ett i trädgården utan att det stör själva vigseln...

• källerudd
    NightElf skrev 2009-08-06 15:28:31 följande:
    Vi har också förlovningsdag den 28 juli! :) men 2007!
    Men ni ska inte gifta er det datumet då..så det blir någon mer som är tokig ;)

Idag har jag bestält vårt "monogram" som stämpel..Ska bli så spännande när det dimper ner i brevlådan :)
  • källerudd

Jag är nog den som mest letar och pysslar runt bröllopet. Men han har mycket idéer och åsikter, så måste nog säga att han är väldigt delaktig..Han titar på kläder och vill vara den som köper brudbuketten och ringen, för så var det förr :)

Sen när jag nu för vilken gång i ordningen kommer med något förslag på inbjudningskort så börjar han nog tröttna lite, "men det ser ju lika dant ut som det förra" och jag håller nästan med honom, för det kan vara så att jag bara bytt ut ett silvrig papper mot ett annat :P (för stommen är klar)

Men svårast just nu tycker jag är hemlighetsmakeriet...har börjat få direkta frågor om vi inte ska gifta oss snart och jag är urusel på att ljuga, tycker inte alls om att behöva säga nej. När vi vet precis när var hur...Hur har ni andra gjort med sådant??? Vet inte riktigt vad jag ska svara

På tisdag ska jag iväg och prova klänning =) Kommer inte hitta någon klänning som den i galleriet (så får bli att sy upp), men vill prova stuket så jag vet att jag passar i en sådan. Fundera på att göra den kortare (eftersom vi ska ha vigsel och fest ute) och kanske snörning i ryggen..va tror ni om det??

• källerudd
    NightElf skrev 2009-08-07 10:24:54 följande:
    Källerud: Vi berättade när vi bestämde datum. Jag skulle inte kunna hålla det hemligt och dessutom tycker jag det är roligt att kunna prata med kompisar om det och ta hjälp av föräldrar/vänner med tips och idéer. Om ni inte ska ha någon överraskningsvigsel så kan ni ju berätta det för iallafall era närmaste vänner. Men det gör ni såklart som ni själva tycker! Det kan lätta på trycket lite :)
    Jo jag vet att det gör det, men vi vill så gärna överraska med inbjudningarna...Jätte svårt och jag håller på att gå upp i atomer, Våra föräldrar vet, så jag ventilerar en hel del med mamma och sen ska jag berätta för en vän på tisdag då jag ska prova klänning...Så förhopnningsvis blir det lättare då...=)
  • källerudd

Jag tog mig friheten att klistra in listan igen, det va längesen den dök upp nu och den senaste tiden har det kommit in en massa nya blivande brudar...Ni kan väl kopiera listan i ett nytt inlägg och skriva in er själva på lämplig plats, jag tänkte så den håller sig uppdaterad!!

tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli

KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli

Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli

Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli

Miss Alice: 25 juli

Källerudd: 28 juli

Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• källerudd

kikki kikki skrev 2009-08-08 22:14:02 följande:

idag var vi på panduro och handlade saker för nästan 600 kr och då var vissa saker 70% rabatt...ler....köpte papper och stämplar och gubben ville att vi skulle köpa sådant där som man eldar och stämplar kuverten med...ler....han var lika ivrig som jag där inne
    Jag var oxå på stan i veckan och köpte material...det blir dyrare än man tror trots att man gör det själv...men det ska bli sååå roligt. Har lagt beställning på en egen stämpel med våra namn på oxå nu..väntar och längtar

Färgtemat här är vinrött, rosa, vitt och inslag av silver...

Funderar på att köpa hjärtan på snöre och lägga som en löpare på bordet och sen placera ut rosa rosor o ljus...Hade nämligen tänkt ha hjärtan på snören i buketten...Vet dock inte hur det komer att fungera rent praktiskt..någon som vet??
  • källerudd

Hmm tänk på att använda den senaste listan som syns..så Mia77 du kan väl ta den senaste och kopiera ditt namn igen =) så du är med på rätt ställe =)

• källerudd
    NightElf skrev 2009-08-09 20:57:17 följande:
    Appropå hjärtan på tråd som det skrevs om lite tidigare: I en dukning jag varit med och gjort så tog vi loss bladen från tråden och la dem tillsammans med små pärlemorhjärtan och rosor i siden från Panduro. Det blev jättefint!tessomac: 3
    Det va ju något att ta till sig, det kanske man ska testa...då behöver man ju inte tänka på att det ska vara långa rankor heller...

Vi ska oxå göra en resa neråt tyskland till våren, min pappa var nere för ett tag sen, då passade han på att köpa lite olika champanger (mosserande vin) för att vi skulle testa, Jag och min m2b har fortfarande inte sett röken av någon av flaskorna :P Vi hade oxå tänkt ha öl och cider på flaska..synd att de inte har cider på flaska hmm, men det kanske man får köpa här då..blir ju ändå billigare..

Vi ska inte heller skicka save the date kort utan skicka inbjudningarna i feb..
Svar på tråden JULI - 2010 del2