JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
haha, vet inte
hittade dessa sidor www.brollopstorget.se/Vigseln/exempel_vigselprogram.php
www.brollopsguiden.se/galleriet/kort/program2.html
Åh tack, det var bra jobb.
Vi har bokat band redan. Men dom är rätt populära så vi ville vara säkra på att få dom, och bra avar det att vi bokade, för dom hade spelning dagen innan =)
Jag vill oxå börja pyssla..har klippt till delarna till både inbjudningar och festprogram, men det tjockare satinbandet har inte kommit än och jag måste börja med det, annars går det inte, så känns lite trist...
Igår ringde jag upp den tjej som jag vill ska sjunga på vårt bröllop hon blev helt överlycklig och sa att hon kunde åka vart som helst för att sjunga på vårt bröllop...(hon bor just nu i Härnösand och vi gifter oss i småland) Det är ju sååå roligt när man får den responsen...
Men önskar jag kunde göra mer
Gör ni era festprogram själva??
I min bekantskapskrets är det alltid värdarna eller toastmasterna som gör innehållet. Vi kommer nog att göra skalet så att de matchar med resten av trycksakerna men resten får bli överraskning! Förutom text om alla gästerna då. Skulle ju aldrig lägga in fula bilder eller pinsamma historier och intervjuer själv, men det är ju det som brukar vara det roligaste i festprogrammen...
Jag gör skalen men våran toastmasterna gör resten.
Vet inte än hur vi ska göra med innehållet, tänkte iallafall göra skalet och kanske något som en dikt och ett tack i slutet från oss. Sen beror det ju lite på toastmasterparet om de vill göra det åt oss. Har inte frågat dem än om de vill vara toastmasters heller men hoppas på det. De gifte sig själva förra året och har massa bra idéer och all planering o allt i färskt minne.
ang. musik så spelar min sambo i ett band, och några i bandet har i sin tur ett annat band också där de spelar covers. Tänkte kolla med dem om de vill spela kanske en timme och så har vi färdiga låtlistor (som min m2b är hejare på att få till riktigt bra) på dator för resten av kvällen.
Känner en del folk som sjunger o så, men tänkte nog att de skulle ha framföranden på själva vigseln och inte på festen.
Vi ska inte har något band på vårat bröllop utan sköter musiken själv. Är någon från norrbotten ?
Vårat festprogrammet har vi i stort sett redan gjort men vi ska ha ett sånghäfte på sidan om hade vi tänkt.
Vi har pratat om att ha ett coverband som spelar på festen, vore superkul och ha det!
Va får man betala för ett band som spelar mellan 21-01 ??? nån som vet?