JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Hej på er. Är det fler än jag som nästan börjar bli matt av att tänka bröllopstankar? Jag längtar tills jag har bestämt hur min klänning ska se ut och att den är färdig eller i alla fall att den har börjat sys, så jag inte behöver fundera mer på den! Jag är ju hopplös när jag ska välja saker, lugnar inte ner mig förrän det är klart! Eller i a f när det gäller sådana stora saker. Lääängtar tills klänningsbestyren är över! Inbjudningskort etc känns oändligt mycket lindrigare när de ska fixas!
Nu ska jag fatta mod till mig och ringa hon som ska sy och se om jag kan maila över mina idéer till henne... och om hon förstår dem =)
ceke: jo, emellanåt så har man klurat så mycket att man känner sig lite avtrubbad på nåt sätt.. speciellt när jag letade klänning, finns ju sååå mycket och någonstans så börjar man ju tröttna på att bläddra sida efter sida med klänningar.
Nu är iallafall min klänning bestämd hur den ska vara, och jag känner mig lite mer tillfreds. Tärnan ska bestämma vad hon vill ha, och så tar vi barnens kläder efter det.
M2b ska ju ha en kostym med väst, men vi har inte hittat nåt som känns helt rätt än, eller ja, jag har hittat men det var visst inte vad han hade tänkt sig.
Vi har ju prel.bokat två lokaler, kommer gifta oss utanför stan vid en klosterruin som är sååå fin. Tänkte att festen först skulle vara i stan (tar 15 minuter att åka) men sen hitta vi en bygdegård som var rätt stor, har en pub-del och en scen i stora rummet. det var dessutom 1300 kr billigare än den i stan. Så vi hade nästan bestämt oss för den, även fast vi bara sett bilder hittills. Nu var vi och tittade på lokalen i stan, och jag hade nog glömt bort hur fin den är.. det är SÅÅ fint. Frågan är ju om det är värt det, det är dyrare, sämre kök och så måste vi skaffa en del porslin och bestick mm, för det finns inte allt där.
Åh, vad svårt det är att bestämma sig
Fick hem lite provkort från caligraphen igår... fick sån beslutsångest, sitter och väljer mellan 3 st och nu har vi även pratat om att byta färgtema till vinrött och vitt
Vi har bestämt oss för 3 rätters, och vi har bokad band, gjorde min blivande i går. Och serverings personal är klart. Vi har ju ändå kommit en bit =) HIHI
Jag kan oxå känna mig lite matt...eller snarare så att jag vill göra så mycket, men kan inte göra mer just nu...för det går inte att boka än... :S Och då blir det lite stillastående
*Vigselplats och lokal
*Transport till vigelplatsen (ingen som kör än)
*Menyn är bestämd förrätt, grillbuffé, efterrätt
*Mamma fixar maten
*Solist bokad
*Färgtema: djup vinrött och rosa, silver inslag och vitt
*Ska börja tillverka inbjudningarna nu, har allt material bortsett från stämplarna hemma
*Toastmasters (ej tillfrågade)
*Fotograf (Lite olika idéer men inte frågat någon)
*Gästlista är väl nästan klar, måste tuvärr gallra lite
*Frisör (har bestämt mig för vem men kan inte boka förrens i okt)
*Klänning, tror jag bestämt mig =) Troligtvis sy upp hos matildas fest
*Serveringspersonal (kommer att fråga några av Mammas arbetskamrater
Nu har jag fått svar från coverbandet som jag mailade en förfrågan till och dem är ledig den helgen vi gifter oss + att dem, (5 killar) vill ha bara 6000kr för spelningen,
Nu ska jag ringa min m2b och meddela den glada nyheten.
Vi har också klubbat för 3-rätters så till veckan ska vi ta kontakt med
den person som vi hoppas vill och kan ställa upp som kock
Nu har jag bokat fotograf också
En nära vän till mig som fotar väldigt mkt på fritiden, jätteduktig tjej.
Va kul det är när man allt eftersom får bocka av checklistan
Vårt band går på 8000. Det är väl rätt lagom, sjunger vad vi vill ha, och håller på 5 timmar, inte säker om jag vill ha det så länge, så vi får se =)