Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

JULI - 2010 del2

Jag ska boka frisör i okt...ringde och kollade när man kunde boka det och i oktober gör de schema för nästa sommar...
    hoppas min frisör kan sminka, men har inte kollat med henne

florist har jag ingen aning om när jag ska boka..Fotograf ska mamma kolla snart...

Idag har jag varit och tittat på klänningar :) Så roligt och det kändes härligt att få en för titt på hur det kanske kommer att se ut...kanske lägger ut bilder i galleriet sen, vill gärna höra era åsikter...Kort klänning var det svårt att hitta så har bara prova långa idag..Vet inte hur det känns...

Somrigt utomhus bröllop med lång klänning???

• källerudd

Nu har jag lagt ut de fyra klänningar jag provade igår i galleriet... Säg gärna er mening. Den röda finns i vitt men hon hade ingen hemma...

(för man musen över så är de vita klänningarna numrerade a-c)

Säg gärna vad du tänker om sommar bröllop utomhus och långklänning...hade ju själv planer på en kortare klänning, men det verkar svårt att få tag på, men ska ut på fler äventyr o titta...

tack för hjälpen

• källerudd
    rosesarered skrev 2009-08-12 11:19:33 följande:
    källerudd,jag tänker ha en lång klänning så enligt mig går det absolut att gifta sig utomhus och ha lång klänning. Man får kanske inte vara så rädd om klänningen helt enkelt=)Däremot har jag lite funderingar på att byta om till en kortare klänning på kvällen. Var på ett bröllop där bruden bytte om till vit kjol och kavaj innan festen och det såg rätt bekvämt ut Alla klänningar i ditt galleri var fina, den som jag fastnade för mest var nummer 4.
    Låter bra det, får fundera lite extra..jag kommer inte byta om, ska jag köpa en klänning för flera tusen ska den användas så mycket det bara går den dagen :P

hmm nr är det den med axelband el menar du bild nr fyra??? Om du för musen över bilderna så har de ett namn, nästan lättare om du skriver det...
  • källerudd

Jo, klänning C1 C2 är samma..Man får gå på bokstäverna,luddigt jag vet :)

Mrs Opp: Tack, men alla va super små, den röda är en stl 34, jag drar 40 så det är därför snörningen blev så konstig...Och ingen av de andra klänningarna gick att stänga..

...Någon som kan förklara varför de bara har kläningar i mini storlekar hemma???

• källerudd
    JollyO skrev 2009-08-12 19:09:03 följande:
    Jag å andra sidan tyckte att b var finast! Tur att alla tycker olika, tråkigt det hade blivit annars!Jag har sett många korta, snygga klänningar på Millybridal, om du inte kollat där än :)Tycker att det verkar meckigt att ha en för maffig klänning om man ska va ute, men det är väl egentligen nästintill samma som när man är inne?Jag har för övrigt hittat en helt fantastisk klänning som jag bara så gärna vill ha! Bilder i mitt galleri. Check out!
    Ja visst är det tur att alla tycker olika, men det blir så mycket svårare, fast jag har nog redan min favorit..men får väl ge mig ut och prova lite mer, var ju första rundan...

Din klänning va ju super fin..Jag har ju inte hittat min drömklänning, det är ju den understa bilden, men den finns inte, va ju iofs en gammal tidning oxå...
  • källerudd

Vet inte hur vi ska göra med det där med in- och utmarch. Vi kommer troligtvis att komma med båt, så mellan bryggan och "stranden" skulle det passa att ha nått, men har ingen aning om vad...

Ut blir nog värre, för då kommer vi ju liksom bara gå till våra nära och kära som står och tittar...

• källerudd
    LyckligTjej skrev 2009-08-13 12:41:42 följande:
    Nån som vet av nån hemsida där man kan hitta gratis monogram?
    Ingen aning, men det går ganska smidigt att göra själv i tex Photoshop...Ska du bara ha initialer el hela namnen...
  • källerudd

Japp två pslamer är minimum, har precis kollat upp det..Vi funderar på att ha två solosånger, vet dock inte hur det är med det..Jag vill gärna att vår solist ska sjunha "så vill stjänorna" precis när vi kommer fram och sen ev någon mer... Ut och ingång vet jag inte..och har inte funderat heller då vi inte ska vara i kyrkan...

Jag överlåter det helt åt gästerna...Mina långväga kusiner kommer mamma och pappa erbjuda att de få bo hos dem, sen får de andra göra som de vill..tror ändå de flesta kör hem, trots dryga 10 mil...men det är 3 mil till närmsta stad med hotell så de måste ändå köra..vår budget tillåter nog inte busshyra, annars hade man kanske kunnat bussa gästerna från närmsta "hotellstad" till stället och sen hem på natten...

Hur tycker ni man gör i ett sådan läget??

• källerudd
    LyckligTjej skrev 2009-08-13 19:45:22 följande:
    Det är ju upp till var och en hur man vill göra men jag har personligen aldrig varit på ett bröllop där brudparet stått för hemtransporten eller hotellrum etc.Så vi kommer inte heller att göra så.
    Jag har inte varit på några bröllop så vet ju inte riktigt hur det fungerar...och här läser man ju så mycket att huvudet går i spinn =) Men det va ju skönt att veta...då skippar vi det me, känns bra..
  • källerudd

CeKe, mamma och pappa tänkte oxå höra lite med dem som har stugor i närheten, men det beror ju på om de är hemma el inte...

Vi ska ha förrätt, brillbuffé, efterrätt och senare tårta...kanske nattamat inte bestämt..

Blir rödlökschees till förrätt
    grillbuffén blir nog typ någon form av potatissallad (inte sån där vi kladdig då utan med sallad o sånt) och sen olika kött att grilla och lite olika såser
    efterrätt vet vi inte än...

mamma vill gör maten själv, tom tårta sa hon i början men det har hon ändrat nu, så den ska beställas..

Svar på tråden JULI - 2010 del2