Inlägg från: didis |Visa alla inlägg
  • didis

Bröllopsresan är viktigast av allt!

Jag känner som Ore, det är ingen större skillnad på resa o resa.

Största skillnaden är att inte barnen följer med på bröllopsresan men de börjar bli så stora att åtminstone äldsta dottern inte är så sugen på familjeresor längre.

Sedan är inte renodlade solresor min grej och följaktligen har jag aldrig drömt om att ligga på Bali med drink i handen

Gärna hade jag åkt till Visby i år igen, barnen var inte hälften så sugna på att sitta i solnedgången eller titta på fornminnen som vi är (nåja, skall jag vara ärlig delar inte maken min passion för fornminnen, han mest hänger på!).

• didis

Vi har bott tillsammans i 20 år och har 2 barn, bröllopet blev inget nytt liv eller ny början

Livet är precis lika bra som tidigare, det jag älskade hos maken före bröllopet älskar jag fortfarande och det som jag retde mig på före... tja, det är ju samma gubbe och sina fel o brister

Bröllopsfanatiker skrev 2009-06-02 14:23:33 följande:
    Okej, jag börjar förstå hur ni tänker, det verkar vara en allmän åsikt att resans var, när och hur inte är det viktigaste, utan att man får vara med varandra. Ja, det kan jag ju absolut hålla med om. Det är ju en ny början, ett nytt liv man påbörjar och bröllopsresan är ju själva utgångspuinkten... sen om man spenderar den i en sommarstuga i Sverige, hemma i sängen i lägenheten i Allingsås eller på en strand på Bali spelar mindre roll, huvudsaken är att man får vara med varandra. Dock tycker jag att man ska ta vara på tiden efter bröllopet! Inte börja jobba direkt, det fattar jag inte alls...xxx
Svar på tråden Bröllopsresan är viktigast av allt!