• Bröllopsfanatiker

Bröllopsresan är viktigast av allt!

Asså, jag förstår inte de som inte åker på bröllopsresa, den är ju lika viktig som själva bröllopet - om inte viktigare!! Det första jag gjorde när min hubby friade var att visualisera hur vi ligger på en strand på Bali, i skuggan av en palm med en Margharita i handen... O ljuva dröm, detta ska bli den bästa resan i mitt liv!

Hur tänker ni som inte vill ha en bröllopsresa, eller inte tycker att den är så viktig??

Ha det bra alla kära!

xxx

• Svar på tråden Bröllopsresan är viktigast av allt!
  • SagansMamma

Vi har helt enkelt inte råd med någon bröllopsresa i samband med bröllopet. Vi önskar oss presentkort på Ving i bröllopspresent i hopp om att få komma iväg nästa år..

Dessutom har vi redan sett en del av världen, var på Bali i somras och mös massor.. Det kommer bli många, måånga resor tillsammans framöver.

• Kjell Präst

Vi tänkte som så att vi prioriterade mat och hyra framför en bröllopsresa
    Vi hade råd med bröllopsresan femton år efter bröllopet, den gick till Gran Canaria i vintras.

• Ore

Vi har rest tillsammans före bröllopet, och vi kommer resa tillsammans senare. Vad skiljer de resorna från en bröllopsresa?

Dock var vi på bröllopsresa, 4 mån efter bröllopet. Men långt ifrån strandliv med drinkar, men det var en resa som vi uppskattade mycket i alla fall!

• Mrs Opp

Vi kommer inte att ha en bröllopsresa utan spenderar istället veckorna efter bröllopet i vår sommarstuga.

Anledningen till att vi gjort detta val är dels ekonomin och dels våra prioriteringar. För mig och min sambo är familj väldigt viktigt. Hans familj finns dessutom i USA, så de reser långt för att vara med på vårt bröllop. Då känner vi att vi hellre lägger pengarna på att göra en riktig familjeweekend av bröllopet än att åka utomlands.

Sedan känner jag personligen att det inte spelar så stor roll var vi är, huvudsaken att vi får tid att rå om varandra och då är ju sommarstugan perfekt.

• didis

Jag känner som Ore, det är ingen större skillnad på resa o resa.

Största skillnaden är att inte barnen följer med på bröllopsresan men de börjar bli så stora att åtminstone äldsta dottern inte är så sugen på familjeresor längre.

Sedan är inte renodlade solresor min grej och följaktligen har jag aldrig drömt om att ligga på Bali med drink i handen

Gärna hade jag åkt till Visby i år igen, barnen var inte hälften så sugna på att sitta i solnedgången eller titta på fornminnen som vi är (nåja, skall jag vara ärlig delar inte maken min passion för fornminnen, han mest hänger på!).

• Bröllopsfanatiker

Okej, jag börjar förstå hur ni tänker, det verkar vara en allmän åsikt att resans var, när och hur inte är det viktigaste, utan att man får vara med varandra. Ja, det kan jag ju absolut hålla med om. Det är ju en ny början, ett nytt liv man påbörjar och bröllopsresan är ju själva utgångspuinkten... sen om man spenderar den i en sommarstuga i Sverige, hemma i sängen i lägenheten i Allingsås eller på en strand på Bali spelar mindre roll, huvudsaken är att man får vara med varandra. Dock tycker jag att man ska ta vara på tiden efter bröllopet! Inte börja jobba direkt, det fattar jag inte alls...

xxx

• didis

Vi har bott tillsammans i 20 år och har 2 barn, bröllopet blev inget nytt liv eller ny början

Livet är precis lika bra som tidigare, det jag älskade hos maken före bröllopet älskar jag fortfarande och det som jag retde mig på före... tja, det är ju samma gubbe och sina fel o brister

Bröllopsfanatiker skrev 2009-06-02 14:23:33 följande:
    Okej, jag börjar förstå hur ni tänker, det verkar vara en allmän åsikt att resans var, när och hur inte är det viktigaste, utan att man får vara med varandra. Ja, det kan jag ju absolut hålla med om. Det är ju en ny början, ett nytt liv man påbörjar och bröllopsresan är ju själva utgångspuinkten... sen om man spenderar den i en sommarstuga i Sverige, hemma i sängen i lägenheten i Allingsås eller på en strand på Bali spelar mindre roll, huvudsaken är att man får vara med varandra. Dock tycker jag att man ska ta vara på tiden efter bröllopet! Inte börja jobba direkt, det fattar jag inte alls...xxx
  • Sonja68

Kjell Präst skrev 2009-06-02 14:05:37 följande:

Vi tänkte som så att vi prioriterade mat och hyra framför en bröllopsresa Vi hade råd med bröllopsresan femton år efter bröllopet, den gick till Gran Canaria i vintras.
    Ungefär så resonerade vi också. Amorteringar på huslånet, bilen, mat och kläder till ungarna gick liksom före.

Under de tio år vi varit tillsammans har vi rest, både före och efter bröllopet. Korta och lite längre svängar. Med och utan barn. Vi reser när vi känner att vi kan unna oss det med gott samvete eller att vi känner verkligen behöver FÅ KOMMA IVÄG! Under tiden passar vi på att rå om varandra hemma i vardagen och sätta lite guldkant på den emellanåt.

Nån gång hoppas vi kunna göra en resa till Thailand kanske eller nåt sånt, när barnen blivit lite större.
  • Kjell Präst
    Bröllopsfanatiker skrev 2009-06-02 14:23:33 följande:
    Dock tycker jag att man ska ta vara på tiden efter bröllopet! Inte börja jobba direkt, det fattar jag inte alls...xxx
    Efter vår vigsel tog vi pendeltåget hem (så vi fick ju egentligen en resa )och på måndagen var det business as usual... Vi hade inte möjlighet till något annat, som sagt.
  • Duchess

Vi fick också en bröllopsresa eftersom vi åkte bil från Linköping (där vi gifte oss) till Umeå (där vi bor). Sedan var vi faktiskt lediga i några dagar, men var helt utslagna. Vi åt resterna av snacksen från bröllopet och solade på balkongen. Sen var det dax att jobba igen.

Svar på tråden Bröllopsresan är viktigast av allt!