• Ore

Bröllopsresan är viktigast av allt!

Vi har rest tillsammans före bröllopet, och vi kommer resa tillsammans senare. Vad skiljer de resorna från en bröllopsresa?

Dock var vi på bröllopsresa, 4 mån efter bröllopet. Men långt ifrån strandliv med drinkar, men det var en resa som vi uppskattade mycket i alla fall!

• Ore
    Bröllopsfanatiker skrev 2009-06-02 14:23:33 följande:
    Okej, jag börjar förstå hur ni tänker, det verkar vara en allmän åsikt att resans var, när och hur inte är det viktigaste, utan att man får vara med varandra. Ja, det kan jag ju absolut hålla med om. Det är ju en ny början, ett nytt liv man påbörjar och bröllopsresan är ju själva utgångspuinkten... sen om man spenderar den i en sommarstuga i Sverige, hemma i sängen i lägenheten i Allingsås eller på en strand på Bali spelar mindre roll, huvudsaken är att man får vara med varandra. Dock tycker jag att man ska ta vara på tiden efter bröllopet! Inte börja jobba direkt, det fattar jag inte alls...xxx
    Nej, där tycker jag du har fel... Om man nu kan kalla det för ett "nytt liv" som man påbörjar (jag är mer inne på didis linje, att det är samma liv, med samma man som tidigare var ens sambo - för de allra flesta) så har ju det inte ett dugg med någon resa, eller brist på sådan att göra. Själva vigseln är ju "avstampet" för det nya livet, inte resan.

En resa är rolig oavsett när man gör den, och ger en möjlighet att slappna av och vara tillsammans medan man tar en paus från vardagens krav, som jag ser det. Och det kanske man behöver ännu mer när minnet av bröllopet lagt sig litet, direkt efter bröllopet kanske det ändå inte är några problem med att förgylla vardagen litet? Om den nu behövs förgyllas, jag tycker min vardag är rätt så bra överlag...
Svar på tråden Bröllopsresan är viktigast av allt!