Inlägg från: Bride in the city |Visa alla inlägg
  • Bride in the city

Bröllopsresan är viktigast av allt!

Förr i tiden kanske det var starten på ett nytt liv, både när det gällde sex och livsomständigheter. Nu är det få av oss som är oskulder och flera har redan ett vardagsliv ihop. Dock kan det nog vara bra att försöka ha några dagar i samband med bröllopet utan för mycket vardagliga plikter. Jag tror det känns bra att tänka tillbaka på när man minns sitt bröllop.

Det är viktigt att markera stora händelser även om man anser sig redan leva som gifta. Man har ju ändå dragit igång hela "bröllopsgrejen" för att det ska betyda något, antar jag. Vore det bara juridik kan man göra det mycket enklare och utan någon särskild klädsel, två vittnen och sen gå hem och äta det man brukar äta till lunch en lördag. Men är de personerna här, jag tror inte de skaffar konto här på bröllopstorget. Något speciellt är det nog ändå med att gifta sig och jag och min blivande man tänker försöka sträcka ut den speciella känslan en vecka med en bröllopsresa dagen efter vigseln.

Det är nog bra att landa lite efter allt ståhej och inte bara hoppa in i vardagen, men alla har förstås sin modell och sin budget.

Svar på tråden Bröllopsresan är viktigast av allt!