• didis

Skilda föräldrar, hur göra i kyrkan?

Oj! Jag försöker förställa mig vad mina föräldrar som skilde sig 1976 skulle tycka om det, min mamma har dessutom i stort sett sedan dess levt ihop men en annan man, alltså betydligt längre än hon bodde med min pappa.

Nä, den regeln har jag alsrig hört och om det är viktigt för dig så tala om det för dem men om de sitter med sina nya patners så kan jag itne föreställa mig att någon skulle tycka illa vara om det.

• didis

Din svärfar skall sitta brevid dig!

Jag hade samma problem, dessutom har min biologiska pappa inte brytt sig nämnvärt om mig under hela min uppväxt. Det är min styvfar som lagat mina punkteringar, hjälpt mig med matteläxor och som barnen kallar "morfar". Så min styvfar satt som "brudens far" medan min biologiska pappa inte ens satt vid honnörsbordet (men väldigt nära).

Enligt etikettsgurun Ribbing var det dessutom helt korrekt.

Steven och Johanna skrev 2009-06-02 14:59:47 följande:

Hoppar halvt på här! Hur ska man göra med bordsplaceringarna vid honnärsbordet när man har en biologisk pappa och en annan man som har varit som en pappa under ens uppväxt? Vem ska sitta bredvid mig?? Har huvudbry och tycker mycket om båda två! :( Hjällpp!
  • didis

Det var ett sätt att lösa problemet med två pappor

Annfis skrev 2009-06-02 15:13:10 följande:
    Om man läser under bordsplacering här på BT så står det att brudens far sitter brevid bruden. Brudgummens far (svärfar) sitter brevid brudens mor.
Svar på tråden Skilda föräldrar, hur göra i kyrkan?