• ängsblomma

Är det så här?

Jag har varit inne och frågat om ungefärligt pris för brudbukett med specifika blomsorter i i flera butiker. Fått litet olika kostnadsförslag. På ett enda ställe (det jag helst av allt hade velat beställa från då de ligger närmast) kan de inte ge en prisuppskattning. De menar att de kan bli tvugna att köpa ett helt 20-pack pioner och då de är dyra får de kanske inte sålt dem som snittblomma och då blir jag tvungen att köpa alla 20, vilket skulle kunna innebära 90 x 20pioner om jag har otur. Jag hade bara tänkt ha kanske 6-8 pioner i brudbuketten, kanske en till corsage, och en till näbb-bukett, max 10. Jag blir litet uppgiven. Kan det vara så att man blir tvungen köpa 20-pack på grund av att det måste beställas....?

• Svar på tråden Är det så här?
  • ängsblomma

vill lägga till att de andra butikerna inte nämnt något om en sådan situation - tre andra butiker.

• MV85

De säger samma här om liljekonvaljerna. De säljs bara i en speciell packe (om de svenska inte finns) o då måste man köpa dem i dem för att de ska beställa hem dem alls.

• passionsblomman

Det FINNS butiker som jobbar så. Personligen tycker jag det blir väldigt fel och gör inte det.

Att de inte vet slutpriset är en sak, men jag tycker det är orimligt att man ska tvingas betala för hela buntar sådär. Så arbetar inte jag.
    Förresten ligger Pioner i förpackning om 10,inte 20, vilket gäller rosor tex.

• justagirl

Jag behövde inte betala för hela bunten lila kallor de köpte in, men priset höjdes för de enskilda av samma anledning som du nämnde ovan.

• passionsblomman

Ja, DÄR skulle jag också säga så, för det GÅR inte att lksom "hitta på" något med enstaka konvaljer.

MV85 skrev 2009-06-02 18:27:35 följande:
    De säger samma här om liljekonvaljerna. De säljs bara i en speciell packe (om de svenska inte finns) o då måste man köpa dem i dem för att de ska beställa hem dem alls.
    [/citat]
    justagirl skrev 2009-06-02 18:55:04 följande:
    [citat]
    Jag behövde inte betala för hela bunten lila kallor de köpte in, men priset höjdes för de enskilda av samma anledning som du nämnde ovan.
    Jo, så är nog vanligt. Man ser till att åtminstone inköpspriset täcks för alla, annars kan det bli väldigt svidande förlust att binda brudbuketter...
  • ängsblomma

okej, tack för svar. Konstigt att hon pratade om 20-pack pioner då.... Det var bara motstånd i den butiken, de andra var ändå väldigt hjälpsamma - men det kanske bara var för att de inte ville lova orimliga priser som sedan inte skulle hållas....

Kan du passionsblomman rekommendera någon florist i Göteborg?

• passionsblomman

Var har du redan varit?

Jag brukar ringa tjejerna på Prinsgatans blommor när jag ska ha något levererat där. De är väldigt meriterade och kan sitt jobb.

men jag säger alltid att det allra viktigaste är att du känner att er kommunikation funkar bra och att det känns som att de vet vad de håller på med.

ängsblomma skrev 2009-06-02 22:38:22 följande:
    okej, tack för svar. Konstigt att hon pratade om 20-pack pioner då.... Det var bara motstånd i den butiken, de andra var ändå väldigt hjälpsamma - men det kanske bara var för att de inte ville lova orimliga priser som sedan inte skulle hållas....Kan du passionsblomman rekommendera någon florist i Göteborg?
  • ängsblomma

Jag har varit på Blomrum vid Kungstorget, blombutiken i Victoriapassagen, och Freja BLommor på Olskrokstorget (vilket ligger bäst till rent geografiskt)...

Ska kolla med Prinsgatan och även en blomsterbutik vid Vasaplatsen som jag fått rekommenderad.

• 20090725

nu e det nog lite lånt för din del att åka, men det ligger en i västra frölunda som e duktiga (har varit iallafall) har inte varit där på många år, men skall dit idag för att kolla om hon jobbar kvar! hoppas det ialalfall!

• ängsblomma

Okej! Men skriv gärna när du varit där om hon är kvar och vad stället heter. Kan vara värt det!

• 20090725

yes, skriver i eftermiddag, skall dit sen!

Svar på tråden Är det så här?