Inlägg från: ängsblomma |Visa alla inlägg
  • ängsblomma

Är det så här?

Jag har varit inne och frågat om ungefärligt pris för brudbukett med specifika blomsorter i i flera butiker. Fått litet olika kostnadsförslag. På ett enda ställe (det jag helst av allt hade velat beställa från då de ligger närmast) kan de inte ge en prisuppskattning. De menar att de kan bli tvugna att köpa ett helt 20-pack pioner och då de är dyra får de kanske inte sålt dem som snittblomma och då blir jag tvungen att köpa alla 20, vilket skulle kunna innebära 90 x 20pioner om jag har otur. Jag hade bara tänkt ha kanske 6-8 pioner i brudbuketten, kanske en till corsage, och en till näbb-bukett, max 10. Jag blir litet uppgiven. Kan det vara så att man blir tvungen köpa 20-pack på grund av att det måste beställas....?

• Svar på tråden Är det så här?
  • ängsblomma

vill lägga till att de andra butikerna inte nämnt något om en sådan situation - tre andra butiker.

• ängsblomma

okej, tack för svar. Konstigt att hon pratade om 20-pack pioner då.... Det var bara motstånd i den butiken, de andra var ändå väldigt hjälpsamma - men det kanske bara var för att de inte ville lova orimliga priser som sedan inte skulle hållas....

Kan du passionsblomman rekommendera någon florist i Göteborg?

• ängsblomma

Jag har varit på Blomrum vid Kungstorget, blombutiken i Victoriapassagen, och Freja BLommor på Olskrokstorget (vilket ligger bäst till rent geografiskt)...

Ska kolla med Prinsgatan och även en blomsterbutik vid Vasaplatsen som jag fått rekommenderad.

• ängsblomma

Okej! Men skriv gärna när du varit där om hon är kvar och vad stället heter. Kan vara värt det!

Svar på tråden Är det så här?