Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Är det så här?

Det FINNS butiker som jobbar så. Personligen tycker jag det blir väldigt fel och gör inte det.

Att de inte vet slutpriset är en sak, men jag tycker det är orimligt att man ska tvingas betala för hela buntar sådär. Så arbetar inte jag.
    Förresten ligger Pioner i förpackning om 10,inte 20, vilket gäller rosor tex.

• passionsblomman

Ja, DÄR skulle jag också säga så, för det GÅR inte att lksom "hitta på" något med enstaka konvaljer.

MV85 skrev 2009-06-02 18:27:35 följande:
    De säger samma här om liljekonvaljerna. De säljs bara i en speciell packe (om de svenska inte finns) o då måste man köpa dem i dem för att de ska beställa hem dem alls.
    [/citat]
    justagirl skrev 2009-06-02 18:55:04 följande:
    [citat]
    Jag behövde inte betala för hela bunten lila kallor de köpte in, men priset höjdes för de enskilda av samma anledning som du nämnde ovan.
    Jo, så är nog vanligt. Man ser till att åtminstone inköpspriset täcks för alla, annars kan det bli väldigt svidande förlust att binda brudbuketter...
  • passionsblomman

Var har du redan varit?

Jag brukar ringa tjejerna på Prinsgatans blommor när jag ska ha något levererat där. De är väldigt meriterade och kan sitt jobb.

men jag säger alltid att det allra viktigaste är att du känner att er kommunikation funkar bra och att det känns som att de vet vad de håller på med.

ängsblomma skrev 2009-06-02 22:38:22 följande:
    okej, tack för svar. Konstigt att hon pratade om 20-pack pioner då.... Det var bara motstånd i den butiken, de andra var ändå väldigt hjälpsamma - men det kanske bara var för att de inte ville lova orimliga priser som sedan inte skulle hållas....Kan du passionsblomman rekommendera någon florist i Göteborg?
Svar på tråden Är det så här?