Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Hötorget???

Du kan inte räkna med att det finns kallor vare sig där eller i butikerna. Det är inte alls säkert och beror på dagspriser hos odlare och annat.
    Det är dessutom inte en budgetblomma för fem öre. De kostar en del.

Budget blir det om du istället väljer liljor tillexempel. men de ska du köpa flera dagar innan så de slår ut. Du bör gå till torget onsdag eller torsdag och leta blommor, då kanske du har tur och hittar kallor med. De ska hålla till lördagen ändå.

Men du kan inte ställa krav på kvalité där, bara jaga låga priser, så du är medveten om den prioriteringen.
    i butik brukar kallor ligga mellan 45 och 95 kr beroende på storleken på dem. det finns skitstora också som kan kosta multum.

Att förbeställa hos en florist är enda garantin för att få dem, och då får man ta att dagspriset sätts i flera led innan floristens och det blir i stort sett alltid dyrare än vanligt.

• passionsblomman

Asiatiska liljor doftar inte och pistillerna är lätta att ta bort.

Ros är mest hållbart i coursage.

nu gifter vi oss skrev 2009-06-05 22:36:18 följande:

Nackdelen jag kan komma på med liljor är att de doftar starkt och att pistillerna brukar färga av sig. Finns det nån liljevariant som inte är såhär? Om jag skulle ha lijlor, vad brukar man då ha i brudgummens och marsalkens corsage?
  • passionsblomman

Ingenstans just nu, men det finns många duktiga i stockholm.

Jag går och hoppas på syskon till min son och att få vara mammaledig under den närmsta framtiden, och därefter kommer jag antagligen satsa på något eget. Men det ligger ju i framtiden att se ur det blir.

Åsa Erika skrev 2009-06-06 16:47:10 följande:

Passionsblomman:Vart jobbar du så man vet att man får bra hjälp om man vill köpa blommor i affär?
  • passionsblomman

Man kan absolut aldrig vare sig på torget eller i butik vara säker på att en viss blomma finns i en viss färg. Det är en ren chansning och man kan bli helt utan. Då får man vara inställd på att välja ett alternativ av vad de har.

Svar på tråden Hötorget???