Inlägg från: SagansMamma |Visa alla inlägg
  • SagansMamma

Gerbera i brudbukett ???

Vi ska ha ett bröllop med sommartema och färgerna kommer gå i rosa, cerise och orange.. Och jag bara älskar gerbera blommor! Tycker verkligen dom är somriga :)

Men nu till min fråga, vad kostar dom styck!? Någon som haft en brudbukett med dom? Vad kostade den? Någon som har några bilder att visa? :)

• Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???
  • SagansMamma

Sonja68 - Den var verkligen supersöt :) Vad fick du betala för hela den?

Yesh I do - Den låter superfin verkligen... :) Hade varit skoj med en bild. När gifter ni er???

• SagansMamma

Då kommer vi kunna visa bilder samtidigt då... :) Vi gifter oss den 18 juli också :)

• SagansMamma

Ja det var lite skoj faktiskt
    Hur går planeringen?!?!?

Det känns som vi mest står och stampar faktiskt. Men lyckades färdigställa menyn någolunda igår iaf.. Vad ska ni äta? :)
    Jag har lite ångest för det här med festprogam =/

• SagansMamma

Arla79 - Åh den var verkligen jätte fin!! :)

• SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 10:26:04 följande:

Planeringen går bra. Tror jag! Känner mig så lugn att jag misstänker att det är massor jag har glömt. Maten är klar iaf, vi har beställt buffé från ett cateringföretag och känner oss nöjda med det! Vad ska ni äta? Festprogrammet är dock lite ångest även här...just nu så till den milda grad att vi funderar på att skippa det...har fastnat i gästpresentationsträsket! Vet inte hur vi ska göra med det riktigt..!
    Vi ska ha skaldjursbuffé :) Känns verkligen helt rätt efter måånga veckor fundering. Först tänkte vi grillbuffé men då måste man ju ha någon vid grillen och vi vill inte ställa någon gäst där liksom :)

Åh, då är ni på lite värre grad än oss.. Jag borde bara få tummen ur och sätta igång, men vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja. Vill ha en fint, fyndigt och bra. Jaa, herregud.. Gästpresentationerna gruvar jag mig mycket för!
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 10:37:48 följande:

Skaldjursbuffé är supergott!! Vi har några skaldjurallergiker så vi kör på en italienskvariant...Problemet med festhäftet för vår del är att min killes släkt kommer från Österrike och Polen. Så nu är kruxet att vi måste översätta festhäftet.. de från österrike kan engelska så det är ju inga problem, men de från Polen kan inte engelska så ..ja, vet inte riktigt..kanske gör en minivariant av häftet till dem?! Vilka problem va?!
    Oj hejsan hoppsan. Ingenting jämfört med våra Jag hade nog precis som ni tänkt, skippat det Göra på flera olika språk lät som en riktigt stort, lite för stort projekt faktiskt :) Har ni något färgtema? :)
  • SagansMamma

Din bukett var verkligen bröllopig och super fin Vad kostade den?

• SagansMamma
    Arla79 skrev 2009-06-03 10:49:34 följande:
    Usch, det är knappt man törs säga hur mycket vi la på brudbuketten... 2000 kr fick vi betala här på landsbygden, det var mest dagspriset på kallorna som gjorde att det drog i väg + att orkidéer inte är de billigaste blommorna. Men supernöjd blev jag så det var det värt
    Hoppla!! Ja det var ju lite grann, men huvudsaken är ju att du är nöjd.. Jag hade gärna lyxat så med blommorna om vi hade den budgeten men njaa :)
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 10:51:13 följande:

Vi kör rosa (i lite olika toner), vitt och guld. Ni då?Ja att skippa häfetena ligger nära till hands...men samtidigt vill vi ju ha...hmm..ska fundera lite på det.
    Vi har cerise och orange.. Men sedan lite blir det lite inslag av rosa också, går inte att hitta allting i cerise har vi insett så...

Knepigt.. Dom från polen kan inte engelska allas???
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 11:00:53 följande:

De kommer från en liten by/stad på landet...och jo, de kan ju typ "hello" och "thank you"...men det blir ju lite mer än "hello" i häftet hade vi tänkt (fy det där lät ju inte så snällt..men...)Fint med cerise och orange! Det är ju jättefint ihop! Kul!
    Lite tråkigt, annars hade ju ett på engelska till alla varit bra liksom.. :)

Ja det känns somrigt och det är såå mycket vi. Vi älskade färg båda två och det får gärna synas liksom :)

Hur ska ni dekorera borden? :) Hyr ni ställe där allt ingår eller en lokal och ni fixar själva?
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 11:14:43 följande:

Vi har hyrt en lokal där vi fixar allt själva! Vi kommer att ha en vas med rosor och gerbera på varje bord och sedan ljuslyktor i olika former! Sedan har vi löpare i form av guldväv! Vi har bord med sex personer i varje så det ryms inte allt för mycket dekorationer på borden =) Hur ska ni ha det?
    Det låter enkelt och väldigt fint, verkligen! :) Vi har funderat på det här med ljus, och vi kan inte bestämma ifall det är någon idé eller inte. Det är ju mitt i sommaren och ljust liksom.. Hm :)
    Vi har hyrt en lokal där vi fixar allt själva, känns mer personligt och roligt så.. :) Men vet dock inte exakt hur vi ska göra med dekorationen än. Ska ni ha dricka utställt på borden eller står det med maten?
  • SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-06-03 11:26:36 följande:
    Gerbera brukar ligga mellan 30-40 kr beroende på dagspriser under säsongen.Germini, lillasystern mellan 15-20 ungefär.Det är en jättefin blomma och bra om maninte har så stor budget.Arla79: var bara jätteglad och nöjd nmed din bukett OCH priset. Den hade här i sthlm kunnat kosta en bra slant till. Den är jätteexklusiv med de blommorna!
    Ditt svar har jag väntat på Kan man få fina buketter med gerbera blommor till hyffsat pris??? Jag har liksom inte mage att lägga flera tusen på blommor som ändå vissnar till slut.
  • SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-06-03 11:54:05 följande:
    Javisst kan du det.Det är ju såpass stora blommor så det går inte åt 25-30 st som det gör med tex rosor, och de är dessutom rimliga i pris, jämfört med kallor tex. Andra fina och prisvärda blommor är tex Nejlikor och Freesia som kan bli kanonfint att blanda med.
    Härligt. Vad glad jag blir! Jag har verkligen dragit mig för att gå till floristen då jag är rädd att pengarna bara ska springa iväg, men bode nog åka dit någon dag iaf då. Hade först tänkt köpa blommorna själv och binda ihop, men kan ju ingenting om det där så borde nog låta bli. Vad tror du passionsblomman - hur mycket skulle man få ge för en bukett på ett ungefär, förstår att det är jätte svårt att säga. Men en lagom stor, bukett med gerbera i.
  • SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-06-03 12:23:17 följande:
    Mellan 800-1000 kr om du vill få särskilda färgeroch allt som ingår i en "riktig" brudkonsultation med att de specialhandlar för just den osv.Går du bara in och köper vad som finns hemma för dagen och är nöjd med vad där råkar finnas, ja då blir det ju billigare, men kanske finns inte alls de färger du tänkt dig och så.Så, brudbukett: 700-1000, beroende på om du ska ha bara det eller fler blommor och på hur du ska ha den bunden(droppe, rund osv)
    Herregud ... Jag märker mer och mer att jag har noll koll på det här med blommor.. Jag har hittat en bild på en såå otroligt fin bukett. Finns i mitt galleri om du har lust och tid att slänga ett öga :)
  • SagansMamma

Tack snälla för svaren!!! Du är toppen!

Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???