• SagansMamma

Gerbera i brudbukett ???

Vi ska ha ett bröllop med sommartema och färgerna kommer gå i rosa, cerise och orange.. Och jag bara älskar gerbera blommor! Tycker verkligen dom är somriga :)

Men nu till min fråga, vad kostar dom styck!? Någon som haft en brudbukett med dom? Vad kostade den? Någon som har några bilder att visa? :)

• Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???
  • Yesh I do

Hej!
    Jag ska ha gerbera och rosor i min bukett. Valde minigerbera i cerise! Tror sorten hette Aisha. Ska ha ljusare rosa rosor till.
    Jag vet tyvärr inte vad gerbera kostar styck men jag får betala 1000 kronor för buketten. Om det är dyrt eller inte vet jag inte, men känner mig så nöjd över floristen och hon förstod mig precis så jag tycker det känns rimligt!

• Sonja68

Jag hade en eller två gerbera och resten germini (som en minigerbera). Gerbera var ganska stor och germini mer lagom till min lilla bukett. Du kan kolla i mitt galleri.
    Jag tror gerbera kostade 40 kr st hos oss, och germini var billigare. Kolla med din blomsterhandlare!
    Lycka till

• SagansMamma

Sonja68 - Den var verkligen supersöt :) Vad fick du betala för hela den?

Yesh I do - Den låter superfin verkligen... :) Hade varit skoj med en bild. När gifter ni er???

• Yesh I do

Vi gifter oss 18 juli så efter det har jag bild! Jag är väldigt nöjd med det hon visade när jag var där. Älskar gerberor för de är så färgglada och vackra tycker jag. Hade först bara tänkt mig gerbera i olika nyanser men det blev superfint med rosor och gerbera ihop!

När är det dags för er?

• Sonja68
    SagansMamma skrev 2009-06-03 09:43:18 följande:
    Sonja68 - Den var verkligen supersöt :) Vad fick du betala för hela den?Yesh I do - Den låter superfin verkligen... :) Hade varit skoj med en bild. När gifter ni er???
    Jag betalade 800 kr.
  • SagansMamma

Då kommer vi kunna visa bilder samtidigt då... :) Vi gifter oss den 18 juli också :)

• Yesh I do

Nä!! Vad kul!!! Åh!!

hur går det med allt?

• SagansMamma

Ja det var lite skoj faktiskt
    Hur går planeringen?!?!?

Det känns som vi mest står och stampar faktiskt. Men lyckades färdigställa menyn någolunda igår iaf.. Vad ska ni äta? :)
    Jag har lite ångest för det här med festprogam =/

• Arla79

Jag har en bild i mitt galleri som jag hade som alternativ.

• SagansMamma

Arla79 - Åh den var verkligen jätte fin!! :)

Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???