• SagansMamma

Gerbera i brudbukett ???

Vi ska ha ett bröllop med sommartema och färgerna kommer gå i rosa, cerise och orange.. Och jag bara älskar gerbera blommor! Tycker verkligen dom är somriga :)

Men nu till min fråga, vad kostar dom styck!? Någon som haft en brudbukett med dom? Vad kostade den? Någon som har några bilder att visa? :)

• Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 10:51:13 följande:

Vi kör rosa (i lite olika toner), vitt och guld. Ni då?Ja att skippa häfetena ligger nära till hands...men samtidigt vill vi ju ha...hmm..ska fundera lite på det.
    Vi har cerise och orange.. Men sedan lite blir det lite inslag av rosa också, går inte att hitta allting i cerise har vi insett så...

Knepigt.. Dom från polen kan inte engelska allas???
  • Yesh I do

De kommer från en liten by/stad på landet...och jo, de kan ju typ "hello" och "thank you"...men det blir ju lite mer än "hello" i häftet hade vi tänkt (fy det där lät ju inte så snällt..men...)
    Fint med cerise och orange! Det är ju jättefint ihop! Kul!

SagansMamma skrev 2009-06-03 10:54:12 följande:
    Yesh I do skrev 2009-06-03 10:51:13 följande:
    Vi har cerise och orange.. Men sedan lite blir det lite inslag av rosa också, går inte att hitta allting i cerise har vi insett så... Knepigt.. Dom från polen kan inte engelska allas???
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 11:00:53 följande:

De kommer från en liten by/stad på landet...och jo, de kan ju typ "hello" och "thank you"...men det blir ju lite mer än "hello" i häftet hade vi tänkt (fy det där lät ju inte så snällt..men...)Fint med cerise och orange! Det är ju jättefint ihop! Kul!
    Lite tråkigt, annars hade ju ett på engelska till alla varit bra liksom.. :)

Ja det känns somrigt och det är såå mycket vi. Vi älskade färg båda två och det får gärna synas liksom :)

Hur ska ni dekorera borden? :) Hyr ni ställe där allt ingår eller en lokal och ni fixar själva?
  • Yesh I do

Vi har hyrt en lokal där vi fixar allt själva! Vi kommer att ha en vas med rosor och gerbera på varje bord och sedan ljuslyktor i olika former! Sedan har vi löpare i form av guldväv! Vi har bord med sex personer i varje så det ryms inte allt för mycket dekorationer på borden =)

Hur ska ni ha det?

SagansMamma skrev 2009-06-03 11:05:02 följande:
    Yesh I do skrev 2009-06-03 11:00:53 följande:
    Lite tråkigt, annars hade ju ett på engelska till alla varit bra liksom.. :)Ja det känns somrigt och det är såå mycket vi. Vi älskade färg båda två och det får gärna synas liksom :) Hur ska ni dekorera borden? :) Hyr ni ställe där allt ingår eller en lokal och ni fixar själva?
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 11:14:43 följande:

Vi har hyrt en lokal där vi fixar allt själva! Vi kommer att ha en vas med rosor och gerbera på varje bord och sedan ljuslyktor i olika former! Sedan har vi löpare i form av guldväv! Vi har bord med sex personer i varje så det ryms inte allt för mycket dekorationer på borden =) Hur ska ni ha det?
    Det låter enkelt och väldigt fint, verkligen! :) Vi har funderat på det här med ljus, och vi kan inte bestämma ifall det är någon idé eller inte. Det är ju mitt i sommaren och ljust liksom.. Hm :)
    Vi har hyrt en lokal där vi fixar allt själva, känns mer personligt och roligt så.. :) Men vet dock inte exakt hur vi ska göra med dekorationen än. Ska ni ha dricka utställt på borden eller står det med maten?
  • passionsblomman

Gerbera brukar ligga mellan 30-40 kr beroende på dagspriser under säsongen.
    Germini, lillasystern mellan 15-20 ungefär.

Det är en jättefin blomma och bra om maninte har så stor budget.

Arla79: var bara jätteglad och nöjd nmed din bukett OCH priset. Den hade här i sthlm kunnat kosta en bra slant till. Den är jätteexklusiv med de blommorna!

• SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-06-03 11:26:36 följande:
    Gerbera brukar ligga mellan 30-40 kr beroende på dagspriser under säsongen.Germini, lillasystern mellan 15-20 ungefär.Det är en jättefin blomma och bra om maninte har så stor budget.Arla79: var bara jätteglad och nöjd nmed din bukett OCH priset. Den hade här i sthlm kunnat kosta en bra slant till. Den är jätteexklusiv med de blommorna!
    Ditt svar har jag väntat på Kan man få fina buketter med gerbera blommor till hyffsat pris??? Jag har liksom inte mage att lägga flera tusen på blommor som ändå vissnar till slut.
  • passionsblomman

Javisst kan du det.

Det är ju såpass stora blommor så det går inte åt 25-30 st som det gör med tex rosor, och de är dessutom rimliga i pris, jämfört med kallor tex. Andra fina och prisvärda blommor är tex Nejlikor och Freesia som kan bli kanonfint att blanda med.

SagansMamma skrev 2009-06-03 11:45:20 följande:
    Ditt svar har jag väntat på Kan man få fina buketter med gerbera blommor till hyffsat pris??? Jag har liksom inte mage att lägga flera tusen på blommor som ändå vissnar till slut.
  • SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-06-03 11:54:05 följande:
    Javisst kan du det.Det är ju såpass stora blommor så det går inte åt 25-30 st som det gör med tex rosor, och de är dessutom rimliga i pris, jämfört med kallor tex. Andra fina och prisvärda blommor är tex Nejlikor och Freesia som kan bli kanonfint att blanda med.
    Härligt. Vad glad jag blir! Jag har verkligen dragit mig för att gå till floristen då jag är rädd att pengarna bara ska springa iväg, men bode nog åka dit någon dag iaf då. Hade först tänkt köpa blommorna själv och binda ihop, men kan ju ingenting om det där så borde nog låta bli. Vad tror du passionsblomman - hur mycket skulle man få ge för en bukett på ett ungefär, förstår att det är jätte svårt att säga. Men en lagom stor, bukett med gerbera i.
  • passionsblomman

Mellan 800-1000 kr om du vill få särskilda färgeroch allt som ingår i en "riktig" brudkonsultation med att de specialhandlar för just den osv.

Går du bara in och köper vad som finns hemma för dagen och är nöjd med vad där råkar finnas, ja då blir det ju billigare, men kanske finns inte alls de färger du tänkt dig och så.

Så, brudbukett: 700-1000, beroende på om du ska ha bara det eller fler blommor och på hur du ska ha den bunden(droppe, rund osv)

• SagansMamma
    passionsblomman skrev 2009-06-03 12:23:17 följande:
    Mellan 800-1000 kr om du vill få särskilda färgeroch allt som ingår i en "riktig" brudkonsultation med att de specialhandlar för just den osv.Går du bara in och köper vad som finns hemma för dagen och är nöjd med vad där råkar finnas, ja då blir det ju billigare, men kanske finns inte alls de färger du tänkt dig och så.Så, brudbukett: 700-1000, beroende på om du ska ha bara det eller fler blommor och på hur du ska ha den bunden(droppe, rund osv)
    Herregud ... Jag märker mer och mer att jag har noll koll på det här med blommor.. Jag har hittat en bild på en såå otroligt fin bukett. Finns i mitt galleri om du har lust och tid att slänga ett öga :)
  • passionsblomman

Den buketten gissar jag skulle kosta ca 1000-1300 kr om du inte hadlar i innerstadsbutikerna eller den mest exklusiva butiken i stan.

• SagansMamma

Tack snälla för svaren!!! Du är toppen!

• Yesh I do

Vi ska ha några som hjälper till att servera vin och öl och så. Sen efter middagen så kommer vi att ha en liten bar där gästerna får ta det de vill ha att dricka! Blir enklast så!

SagansMamma skrev 2009-06-03 11:19:47 följande:
    Yesh I do skrev 2009-06-03 11:14:43 följande:
    Det låter enkelt och väldigt fint, verkligen! :) Vi har funderat på det här med ljus, och vi kan inte bestämma ifall det är någon idé eller inte. Det är ju mitt i sommaren och ljust liksom.. Hm :) Vi har hyrt en lokal där vi fixar allt själva, känns mer personligt och roligt så.. :) Men vet dock inte exakt hur vi ska göra med dekorationen än. Ska ni ha dricka utställt på borden eller står det med maten?
Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???