• SagansMamma

Gerbera i brudbukett ???

Vi ska ha ett bröllop med sommartema och färgerna kommer gå i rosa, cerise och orange.. Och jag bara älskar gerbera blommor! Tycker verkligen dom är somriga :)

Men nu till min fråga, vad kostar dom styck!? Någon som haft en brudbukett med dom? Vad kostade den? Någon som har några bilder att visa? :)

• Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???
  • Yesh I do

Planeringen går bra. Tror jag! Känner mig så lugn att jag misstänker att det är massor jag har glömt. Maten är klar iaf, vi har beställt buffé från ett cateringföretag och känner oss nöjda med det! Vad ska ni äta?

Festprogrammet är dock lite ångest även här...just nu så till den milda grad att vi funderar på att skippa det...har fastnat i gästpresentationsträsket! Vet inte hur vi ska göra med det riktigt..!

SagansMamma skrev 2009-06-03 10:18:33 följande:
    Ja det var lite skoj faktiskt Hur går planeringen?!?!? Det känns som vi mest står och stampar faktiskt. Men lyckades färdigställa menyn någolunda igår iaf.. Vad ska ni äta? :)Jag har lite ångest för det här med festprogam =/
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 10:26:04 följande:

Planeringen går bra. Tror jag! Känner mig så lugn att jag misstänker att det är massor jag har glömt. Maten är klar iaf, vi har beställt buffé från ett cateringföretag och känner oss nöjda med det! Vad ska ni äta? Festprogrammet är dock lite ångest även här...just nu så till den milda grad att vi funderar på att skippa det...har fastnat i gästpresentationsträsket! Vet inte hur vi ska göra med det riktigt..!
    Vi ska ha skaldjursbuffé :) Känns verkligen helt rätt efter måånga veckor fundering. Först tänkte vi grillbuffé men då måste man ju ha någon vid grillen och vi vill inte ställa någon gäst där liksom :)

Åh, då är ni på lite värre grad än oss.. Jag borde bara få tummen ur och sätta igång, men vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja. Vill ha en fint, fyndigt och bra. Jaa, herregud.. Gästpresentationerna gruvar jag mig mycket för!
  • Yesh I do

Skaldjursbuffé är supergott!! Vi har några skaldjurallergiker så vi kör på en italienskvariant...

Problemet med festhäftet för vår del är att min killes släkt kommer från Österrike och Polen. Så nu är kruxet att vi måste översätta festhäftet.. de från österrike kan engelska så det är ju inga problem, men de från Polen kan inte engelska så ..ja, vet inte riktigt..kanske gör en minivariant av häftet till dem?! Vilka problem va?!

SagansMamma skrev 2009-06-03 10:29:07 följande:
    Yesh I do skrev 2009-06-03 10:26:04 följande:
    Vi ska ha skaldjursbuffé :) Känns verkligen helt rätt efter måånga veckor fundering. Först tänkte vi grillbuffé men då måste man ju ha någon vid grillen och vi vill inte ställa någon gäst där liksom :) Åh, då är ni på lite värre grad än oss.. Jag borde bara få tummen ur och sätta igång, men vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja. Vill ha en fint, fyndigt och bra. Jaa, herregud.. Gästpresentationerna gruvar jag mig mycket för!
  • SagansMamma

Yesh I do skrev 2009-06-03 10:37:48 följande:

Skaldjursbuffé är supergott!! Vi har några skaldjurallergiker så vi kör på en italienskvariant...Problemet med festhäftet för vår del är att min killes släkt kommer från Österrike och Polen. Så nu är kruxet att vi måste översätta festhäftet.. de från österrike kan engelska så det är ju inga problem, men de från Polen kan inte engelska så ..ja, vet inte riktigt..kanske gör en minivariant av häftet till dem?! Vilka problem va?!
    Oj hejsan hoppsan. Ingenting jämfört med våra Jag hade nog precis som ni tänkt, skippat det Göra på flera olika språk lät som en riktigt stort, lite för stort projekt faktiskt :) Har ni något färgtema? :)
  • Arla79

Nu har jag lagt till en bild till på en bukett + bild på den som jag själv hade.

• SagansMamma

Din bukett var verkligen bröllopig och super fin Vad kostade den?

• Arla79

Usch, det är knappt man törs säga hur mycket vi la på brudbuketten... 2000 kr fick vi betala här på landsbygden, det var mest dagspriset på kallorna som gjorde att det drog i väg + att orkidéer inte är de billigaste blommorna.

Men supernöjd blev jag så det var det värt

SagansMamma skrev 2009-06-03 10:45:34 följande:
    Din bukett var verkligen bröllopig och super fin Vad kostade den?
  • SagansMamma
    Arla79 skrev 2009-06-03 10:49:34 följande:
    Usch, det är knappt man törs säga hur mycket vi la på brudbuketten... 2000 kr fick vi betala här på landsbygden, det var mest dagspriset på kallorna som gjorde att det drog i väg + att orkidéer inte är de billigaste blommorna. Men supernöjd blev jag så det var det värt
    Hoppla!! Ja det var ju lite grann, men huvudsaken är ju att du är nöjd.. Jag hade gärna lyxat så med blommorna om vi hade den budgeten men njaa :)
  • Yesh I do

Vi kör rosa (i lite olika toner), vitt och guld. Ni då?

Ja att skippa häfetena ligger nära till hands...men samtidigt vill vi ju ha...hmm..ska fundera lite på det.

SagansMamma skrev 2009-06-03 10:40:10 följande:
    Oj hejsan hoppsan. Ingenting jämfört med våra Jag hade nog precis som ni tänkt, skippat det Göra på flera olika språk lät som en riktigt stort, lite för stort projekt faktiskt :) Har ni något färgtema? :)
  • Yesh I do

Vi kör rosa (i lite olika toner), vitt och guld. Ni då?

Ja att skippa häfetena ligger nära till hands...men samtidigt vill vi ju ha...hmm..ska fundera lite på det.

SagansMamma skrev 2009-06-03 10:40:10 följande:
Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???