Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Gerbera i brudbukett ???

Gerbera brukar ligga mellan 30-40 kr beroende på dagspriser under säsongen.
    Germini, lillasystern mellan 15-20 ungefär.

Det är en jättefin blomma och bra om maninte har så stor budget.

Arla79: var bara jätteglad och nöjd nmed din bukett OCH priset. Den hade här i sthlm kunnat kosta en bra slant till. Den är jätteexklusiv med de blommorna!

• passionsblomman

Javisst kan du det.

Det är ju såpass stora blommor så det går inte åt 25-30 st som det gör med tex rosor, och de är dessutom rimliga i pris, jämfört med kallor tex. Andra fina och prisvärda blommor är tex Nejlikor och Freesia som kan bli kanonfint att blanda med.

SagansMamma skrev 2009-06-03 11:45:20 följande:
    Ditt svar har jag väntat på Kan man få fina buketter med gerbera blommor till hyffsat pris??? Jag har liksom inte mage att lägga flera tusen på blommor som ändå vissnar till slut.
  • passionsblomman

Mellan 800-1000 kr om du vill få särskilda färgeroch allt som ingår i en "riktig" brudkonsultation med att de specialhandlar för just den osv.

Går du bara in och köper vad som finns hemma för dagen och är nöjd med vad där råkar finnas, ja då blir det ju billigare, men kanske finns inte alls de färger du tänkt dig och så.

Så, brudbukett: 700-1000, beroende på om du ska ha bara det eller fler blommor och på hur du ska ha den bunden(droppe, rund osv)

• passionsblomman

Den buketten gissar jag skulle kosta ca 1000-1300 kr om du inte hadlar i innerstadsbutikerna eller den mest exklusiva butiken i stan.

Svar på tråden Gerbera i brudbukett ???