Inlägg från: jojoånick09 |Visa alla inlägg
  • jojoånick09

Shit jag kommer aldrig få gifta mig...

ruskigt dyrt det lät med kostnad/person uppe i uppsala..
    bor själv i en storstad och vi skall ha vårat på en herrgård ute på landet,där tar dem ca 400kr/person/kuvert avgift självklart är inte spriten inräknad men ändå.

jag tänker på är de här 1500kr på något finare ställe?,ni kan inte tänkas ha ett sommarbröllop med grillbuffé man bör nog komma undan rätt billigt då.. har en kompis här inne på BT som skall ha grillbuffé det kommer ca 63-70gäster på hennes och vad jag förstått så går det inte på så himlans mycket pengar med maten som man nu skulle ha det på något flåsigare ställe.

man kan ju självklart sätta sig ner och kika över om man har vänner och familjemedlemar som kanske jobbar med lite olika saker,kanske någon du känner är frisör,någon jobbar med musik,fotograf, osv osv någon som är jätteduktig på att baka kanske kan göra tårtan någon som är duktig på att laga mat kan kanske ställa upp och laga ev middagen..
    skulle tro att buffér överlag alltså gående bord blir en mycket roligare tillställning... och nu när ni är så många också!

Svar på tråden Shit jag kommer aldrig få gifta mig...