Inlägg från: maj2010 |Visa alla inlägg
  • maj2010

MAJ 2010

Nu har jag också hittat hit, bäst att skriva nåt så man hittar tråden sen :)

Just nu händer det inte mycket alls på planeringsfronten, utom i tankarna. Igår fick jag träffa kollegans lille son på 10 månader, ett riktigt charmtroll! Och sen kom jag hem och hittade en inbjudan till min kusins bröllop i höst. Blev så bebissjuk och giftaslysten att det inte är riktigt klokt. Jag vill bara gifta mig och starta bebisverkstad NU! Hur tusan ska jag orka vänta nästan ett helt år?

• maj2010

Japp, datum är bestämt, 15 maj.

Färgtema? Måste man ha det? Blir nog grönt och kanske rosa om jag får bestämma. Men jag hinner säkert ändra mig flera gånger om :)

• maj2010

Vi gifter oss borgerligt, eftersom ingen av oss är troende.

• maj2010
    Tattoo82 skrev 2009-06-05 21:29:18 följande:
    maj2010 - Samma här! Först tänkte jag bara att vi skulle klara av vigseln på egen hand med tärnan och bestman som vittnen, för att sedan möta upp alla gäster vid festplatsen. Men nu vet jag inte riktigt..kanske vill ha lite längre vigsel med gästerna närvarande? Gärna ute någonstans! Men var?? Hur ska ni göra?
    Vi ska ha en egen ceremoni inför gästerna, med utbyte av personliga löften, solosång och kanske nån som läser en fin text. Inget märkvärdigt, men vi känner att vi vill ha något mer än den korta ceremonin i rådhuset utan att för den skull släpa iväg en för oss okänd vigselförrättare nånstans. Min kusin gjorde en liknande grej när han gifte sig för några år sedan och det var jättefint!
  • maj2010

Glömde skriva det, men först går vi till rådhuset och klarar av den juridiska biten med tärna och bestman som vittnen. Eventuellt även föräldrarna.

• maj2010

Ja, det är just därför vi också har valt den helgen. Vi kommer dessutom att ha många gäster som reser långt, så det blir ju bra för dem också.

Jag har förresten köpt klänning... Iiiih! Hade inte tänkt göra det än på några månader, men så fick jag på mig den perfekta klänningen och vågade inte låta bli eftersom det var sista exemplaret. Ska hämta hem den imorgon

• maj2010

Ett litet tips till er tjejer - köp inte klänning för tidigt! Jag hämtade som sagt hem min igår. Redan nu börjar jag tvivla lite. Den kändes ju perfekt så fort jag fick den på mig, men tänk OM jag hade provat sisådär 10-20 klänningar till, hade jag då hittat en som var ÄNNU bättre? Ångest!

Klänningen är fantastisk, det är inte det. Jag känner mig bara lite korkad just nu. Jag hade ju kunnat titta, prova och fundera i minst ett halvår till. Tror det är bäst att jag hänger in den i garderoben och försöker glömma den i några månader...

• maj2010

Jag har kommit över ångesten jag hade över klänningen, i alla fall delvis. Provade den hemma häromkvällen och fick precis samma wow-känsla som i butiken. Dessutom känns det lite kul att kunna börja fundera på skor, frisyr, slöja eller inte, bukett och så vidare när jag vet vad jag ska ha för klänning.

Just nu pratar jag och sambon mycket om hur vi ska lägga upp själva dagen. Första tanken var att vi börjar med att gå till rådhuset, sen fotografering, sen ceremonin inför gästerna och sen blir det middag och fest. Nu har vi börjat fundera på om vi verkligen måste gå till rådhuset samma dag eller om vi ska göra det veckan innan, för att slippa stressa så.
    Vi upplever inte vigseln i rådhuset som den "riktiga", utan bara som ett juridiskt måste. Vi ska ju ändå skriva våra egna löften som vi ger till varann inför bröllopsgästerna och tänkte byta ringar i samband med det. Fast det skulle kännas skumt att gå omkring och vara gift i en vecka innan bröllopet...

• maj2010

Hej allihop!
    Vad kul att det har blivit mer liv i den här tråden nu! Själv har jag varit bortrest och legat lågt med planeringen ett tag.
    "Bara" 292 dagar kvar nu... Och inte mycket jag kan göra just nu. Tänkte ta ett varv i skoaffärerna och kolla om det finns nåt snyggt kvar på rean. Vill inte ha klassiska brudskor, så jag tänkte passa på att kolla nu medan det är säsong för sandaletter. Är det nån som har koll på när vår/sommar kollektionerna brukar dyka upp i skoaffärerna?

• maj2010

Vi ska också gifta oss den 15 maj! Vi vill gifta oss när det är som vackrast här i Göteborg och just i mitten av maj brukar det blomma överallt och vara vackert väder. Och den där klämdagen gör ju sitt till också...

• maj2010

Martinaa, superfin klänning! Passar dig perfekt!

Svar på tråden MAJ 2010