Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010

Och jag hakar på jag med, 15 maj blir det för oss. Har inte gjort nåt alls tror jag. Jo, tärnan är tillfrågad och blev jätteglad. Vi har en nästan klar gästlista också, vi blir inte så många... Massor av idéer och så har jag men inget som är klart. Försökte kolla kyrka men alla var låsta utom en som hade bröllop då så vi vågade inte smyga in...

Vill så gäran sätta händerna i nåt på riktigt men vet inte vart jag ska börja, kan inte ens komma på ett vettigt färgtema, har nöjt mig med grönt än så länge men det känns inte riktigt rätt på nåt sätt...

Vad har ni andra funderat/bestämt för färger?

• snuttfia

Jag heter Maya och bor utanför Borås. Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 9 år och har två barn (1 och 3 år gamla)så nu är det väl dags att slå till. Vi har inte bestämt vilken kyrka det blir och vart vi ska ha festen, men det blir i kyrkan i vart fall är det tänkt. Ett litet bröllop med 30-40 gäster blir det.

• snuttfia

Vi har inte funderat så mycket på bröllopsresa. Tror det blir svårt nog att ha råd med bröllopet så vi har låtit bli att fundera på det. Man kan ju alltid åka senare. Sen så misstänker min sambo att hans mamma kanske kan betala bröllopsresa för det gjorde hon till hans syrra så vi får väl se om vi tar oss ned till medelhavet iaf. Blir jätteglad om det blir så men skulle det inte bli det är jag nöjd med att få bli fru :D

Grattis patrikoannika, jag reggade mig också här typ sekunden efter vi bestämt oss :) Så roligt att läsa och få inspiration av alla andra här!

• snuttfia

Vad kul att se vad ni funderar på för klänningar, jättefina allihop! Guuuud så snygga vi kommer att vara i maj allihop :) Jag har precis försökt tala mig själv tillrätta lite. kom helt plötsligt på att jag ville ha två klänningar. En till ceremonin och middagen och så en lite kortare grej att svänga mina lurviga (förhoppningsvis inte så lurviga just den dagen) i. Det verkar ju helt galet egentligen men jag har aldrig tillfälle att vara fin och två vackra klänningar samma dag är frestande! Sambon säger visst, kör på det och den andra är inte så dyr heller men jag blir så snål och vill inte unna mig det. Fast jag vill det ndå, spara och slösa bråkar vilt inom mig. Här är klänningarna iaf (fast det blir en kopia på första, beställer från kina har jag tänkt)

www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=S5126

och den andra är egentligen en tärnklänning men jag tänkte mig den i typ champagen med svart eller möjligtvis grön (vårt färgtema) rosett och lite tyll i samma färg som sticker ut nedtill:

www.lightinthebox.com/A-line-Strapless-Knee-length-Satin-Bridesmaids-Dress--FSD0225-_p54346.html

Fast först ska jag gå och prova olika modeller för jag har ingen aning om vad jag passar i! Dessutom har jag gått upp i vikt under sommaren så jag drar mig lite för att gå och prova men vill så gärna se hur man ser ut när man får vara prinsessa för en dag ;)

• snuttfia

Supersöt klänning! Förstår att du blev kär direkt :)

Fröken Strössel skrev 2009-07-21 16:45:02 följande:

Fina klänningar båda två snuttfia! Gillar idén med två olika klänningar.Jag kommer köra på kort klänning direkt faktiskt. Kommer ha denna:www.lilly.nu/nixa/4.jpgDet var den första klänningen jag provade och jag blev helt kär direkt!
  • snuttfia

Hejsan vad mycket jag har missat nu :) Här är man borta ett par dagar och så har n skrivit så mycket så jag vet inte ens var jag ska börja svara. Många fina uppsättningar har jag tittat på bland era länkar. Vet inte riktigt vad jag vill ha, beror lite på vad jag bestämmer för klänning till sist.

Har haft lite bröllopsångest senaste dagarna. Det kostar såååå mycket pengar och jag vet inte vad jag ska börja med så vi skojade om att rymma till Vegas eller nåt ;) Har i vart fall en jättebra och superpeppad tärna som ska hjälpa mig sen när jag kommer igång, hon har varit på fler bröllop än jag så det känns tryggt.

Har hittat fina inbjudningskort på Calligraphen. Lite sugen är jag på att göra egna för jag gillar att scrappa och göra kort och sånt, men det blir alltid så sista minuten när man ska sitta med saker själv. Har två barn, 1,5 och 3 år gamla så fritid är inte det man har mest av och till hösten ska jag börja plugga heltid igen och skriva c-uppsats. Tror det blir knivigt med tid... Usch, nu behöver jag bröllopspepp tjejer! Har ju inte ens lyckats kolla in kyrkan och festlokalen vi funderar på. Har inga tvivel på att gifta mig, bara på själva bröllopet. Är det värt all tid och alla pengar??? (`jo, det är klart, men jag behöver nåt konkret att göra så jag känner att det är på riktigt tror jag!)

Sorry för deppinlägg. Nu har lillan somnat så nu ska jag och sambon göra sushi och mysa resten av kvällen :) Kramar på er!

• snuttfia

Nu är jag stockmätt på sushi, den bev sisådär men slank ned ändå :)

Jo, ni har helt rätt. Andas djupa andetag och prioritera! Har sån tur att min lillebror har jobbat som fotograf (kolla hans bilder på www.anyday.se ) och är superduktig. Han har inte fotat något bröllop än men mycket annat. Han har lovat att fota hela bröllopet så där sparar vi ju en slant. ringen är ju viktig för som johi sa såska man ju ha den rätt länge så den får kosta lite iaf, vi kör på titanringar så det är ju stenarna som kostar då. Sen blir vi inte många, kanske 40 max inklusive barn, helt lagom för mig. Fast sambon ska visst intebjuda mer än en kompis så det blir väl inte så mycket party då. Flera av mina väninnor kommer att vara gravida/ha bäbisar då om allt går som det ska så de lär väl ta det lugnt också. Så då sparar vi på spriten med haha!

Nä, nu känns det bättre. Skönt att få lite uppmuntran ibland. Sambon är förvånansvärt intresserad av planeringen men det är så frustrarande när inget händer liksom.

• snuttfia

Martinaa: Embossa är skiiiitkul :) Jag är löjligt förtjust i den tekniken, det blir så lyxigt och fint när man får till det :) Hoppas du hittar nåt fint på butiken! Man kan ju handla ihjäl sig om man inte har en bra plan på vad man _egentligen_ ska ha ;) Brorsan har redan lovat att fota så jag hoppas det blir bra, tror han kan göra rätt fina utomhusbilder, men han tar riktigt bra porträtt också (finns några på sidan). Och jag tänker också beställa kinaklänning :)

Nu har jag satt på mig planerarmössan igen och känner mig peppad. Var så knäpp på vad vi ska ha för färger. Vi bestämde grönt men jag kände mig så oinspirerad, Nu har jag bestämt att det får bli (med vitt som grundfärg) grönt (har inte bestämt om det blir äppel-, pistage- eller limegrönt) med detaljer i fuchia och varm sol/apelsingult. Nu ska bara stora övertalningskampanjen börja för att få med sambon som när vi bestämde oss att det får vara vilka färger som helst utom turkos och rosa (mina älsklingsfärger såklart). Håll tummarna för att jag kan få med honom för jag tror det blir skitsnyggt!

Så var det musik ja... hmmm... In och utgångsmarch har jag inte funderat på(fast detta var skitkul:

), kanske den gamla vanliga mendehlson gissar jag, den är pampig och fin! Sen gillar jag folkmusik också och hade gärna haft nån fin gånglåt eller nåt som utgångsmarch, vet inte riktigt. Har kommit på att jag har en gymnasiekompis med underbar sångröst som bor inte jättelångt bort, ska fråga henne om hon kan tänka sig att vara solist för en liten slant. Vore supermysigt! Som brud"vals" har vi bestämt "Dance me to the end of love" med Leonard Cohen

den gillar vi båda.

Hoppas länkarna funkar nu :)

• snuttfia

CiaLovesAndreas: Så kul det skulle vara med the lions sleeps tonight, den har ju så skön takt :) En av mina favoriter! Ibland är de så tröga karlarna, de ser inte det inte i huvudet som vi gör ;)

Svar på tråden MAJ 2010