Inlägg från: Kathiz å Kimmo |Visa alla inlägg
  • Kathiz å Kimmo

MAJ 2010

Hej hopp,
    får man komma med???

Vi har fått byta datum på grund av att festlokalen var bokad det datumet vi ville.

Så nu blir det 22/5. Pingstafton, kanske en klyscha, men vad gör man när man måste undvika födelsedagar och annat!!

Ni verkar ha hunnit långt redan. Jag är glad att vi bokat en festlokal!!

Ha det gott!!!

• Kathiz å Kimmo

Ja, det är ju ingen hemlighet,
    festen blir i Danmarks bygdegård. Men sen letar vi febrilt efter en fin plats utomhus till själva akten. Så om du har ngt bra tips hojta till!!!

• Kathiz å Kimmo

Nu har vi iaf bestämt musik till vigselakten.
    Det blir Winnerbäck rakt igenom. Vi ska ha en in, en ut å två under själva akten. Det får räcka.

Det var min m2b som fick mig att börja lyssna på Winnerbäck så vi gillar honom båda två!!

Ha det gott!!

• Kathiz å Kimmo

Har inte ens köpt papper.
    Har fullt upp med jobb och att sparka m2b i häcken för att han ska fixa med grejer :)
    Fast det klart, han lagar ju alltid maten till mig så jag ska inte klaga!!

Papper får köpas nästa långledighet.
    Men han sade att han vill följa med så får se hur det blir, vi e ju inte lediga tillsammans :)

Jaja den dagen den sorgen!!!

• Kathiz å Kimmo

Ja, jag satt å lyssnade i förrgår, föreslog det nu ikväll innan han drog iväg till jobbet å så var det klart!!

Känns dock som en väääääääldigt liten post att bocka av haha

• Kathiz å Kimmo

I morgon kommer nog vigselplats och festlokal spikas. Känns skönt för då kan man ta det lugnt å småpilla med annat tills det är dags att hugga en vf!!

Pjuh!!!

• Kathiz å Kimmo

Bah!!!
    Jag har redan haft min semester å hunnit jobba 2 veckor redan, men jag ska inte klaga. Älskar mitt jobb!!

Jag fick min m2b att faktiskt gilla en bygdegård. Han var innan han såg "vår" lokal, helt anti å sade att det skulle vara som en "Masjävlar"-känsla att vara i en bygdegård.

Vilka idéer!!!

• Kathiz å Kimmo

Nej nej, ingen kyrka, det är det som varit så svårt. Har haft svårt att hitta plats att vara på. Ska gifta oss borgerligt!!!
    Men lokalen är bra och nu har vi hittat en plats som vi tycker är bra, tror jag iaf!!!

Martinaa skrev 2009-07-27 22:21:31 följande:
    Kathiz:Håller tummarna för er att ni får kyrka och lokal som ni vill. Alltid kul när det blivit bokat, det känns mer "på riktigt" då! Cia:Inte mening att stressa någon, verkligen inte!! Det är egentligen toktidigt att göra det redan nu, meeeen... ivrig som man är så, hihi. Du kan gott andas ut och börja med det mycket längre fram!Johi:Självklart jag kan hjälpa till lite med det! :D
  • Kathiz å Kimmo

Jag ringde kommunen där vi bor och hon som var ansvarig. Det verkar lite struligt.

Vanligtvis bokar man tid i stadshuset och gör det där. Annars gör vf det på sin fritid om det ska vara någon annanstans. De börjar inte ta bokningar förrän i december. På kommunens hemsida stod det att det var två st vf, men sen läste jag på länsstyrelsens hemsida å då var det fler vf.

Men som sagt i december är det bara att försöka vara först till kvarn!!!
    Fröken Strössel skrev 2009-07-27 22:36:17 följande:

Jisses, massor att läsa ikapp Festhäfte, jag har faktiskt börjat lite smått på det jag också. Inte alls lika färdigt som Martinaas men jag har börjat iaf. Och gjort en prototyp för omslaget runt häftet.Vi gifter oss också borgerligt och kommer gifta oss på samma plats som vi har festen.Kathiz: När kommer ni boka vf? Jag har fått namn och nummer för de som gäller för oss och tänkte ringa nu efter semestern. Men de kanske tycker att man ringer alldeles för tidigt??Ja ni tjejer, det är banne mig nästintill omöjligt att slita sig ifrån planeringen när man väl börjat!
  • Kathiz å Kimmo

Ja, det är absolut säkert så.
    Men jag blev lite förvirrad när jag hittade två på ett ställe och 5 på ett ställe.
    Men det är bara att vänta.

Anledningen till att man skulle vänta till december var att då får de in nästa års kalender. Men jag ska kola länsstyrelsen igen och se hur det går till där!!!

Vi har dock en kollega som har varit präst och som fortfarande får viga folk. Det får bli en sista utväg.

• Kathiz å Kimmo

Jag hoppas att min mamma fixar hennes hår.

Mamma är utbildad frisör och ska fixa min uppsättning.
    Min tärna har dessutom 1000 ggr lättare hår än vad jag har, tjockt och självlockigt. Själv har jag sååå rakt hår och inte alls så tjockt som hon!!!

Har snackat om klänningen och jag sade att hon har fria händer och hon sade att hon köper klänningen själv!!!

Mkt snäll tärna mao!!!

• Kathiz å Kimmo

Vet inte om jag skrivit det i den här tråden. Men ikea har tygservetter för ca 4-5 kr/st. Säljes i 4-pack. Det var billigare än Dunillinservetter som jag såg på Ica.

Ett tips bara. Å bra om man inte måste ha superspeciella servetter!!!

• Kathiz å Kimmo

Ni kommer ju ändå ha provat ringen hos guldsmeden för att se att strl är rätt eller???
    Jag tycker inte att det är fusk.
    Men jag är ju varken traditionell eller vidskeplig av mig.

Vi ska fota innan.
    Var på ett bröllop i helgen och bruden hade MASSA ris i håret, långt in på natten, det vill inte jag ha med på mina kort. Jag tror dessutom att jag kommer vara lycklig hela dagen!!!

Ha det gott!!!

Svar på tråden MAJ 2010