Inlägg från: Moon River |Visa alla inlägg
  • Moon River

MAJ 2010

Hej!

Jag är ny i tråden, är också lite hemlig än så länge.
    Jag och min m2b ska gifta oss den 8 maj 2010. Vi har börjat planera en hel del och har bokat lokal och vigsel. Tycker att det är såå roligt att planera!

• Moon River
    johi77 skrev 2009-07-18 21:19:07 följande:
    Denna djungel av brudklänningar - är det någon som har bra tips på sidor på nätet där man kan spana runt?Jag har fått för mig att jag vill ha en enkel klänning med halterneck men jag tycker det mesta är axelbandslösa klänningar och det passar inte mig.... tyvärr...
    jag såg att någon i en annan tråd tipsade om www.lilly.dk och de hade underbara klänningar.
  • Moon River

Vi har valt musik från Braveheart och Sagan om Ringen. Ville inte ha traditionell musik och eftersom vi ska gifta oss i ett slott så passar de låtvalen perfekt!

• Moon River

Vi har redan bokat vigseln och det blir klockan 15, jag tycker att det är en bra tid. Man behöver inte gå upp supertidigt på morgonen för att hinna med allt, samtidigt som det inte är försent på dagen heller. Klockslag beror ju lite på om man vill ha fotograferingen innan eller efter bröllopet.

• Moon River

nu gifter vi oss skrev 2009-07-27 20:50:00 följande:

Utan dina andetag, menar jag naturligtvis.
    den som är så underbar, jag vill ha den som solosång på bröllopet.
  • Moon River

Hej på er!

Ikväll ska jag beställa save-the-date-kort. Fick nämligen inofficiellt veta att min kusin troligen också planerar bröllop i maj 2010 (!). Eftersom vi redan har bokat lokal och vigsel så vill vi inte att släkten ska bli dubbelbokade på just vår dag, det vore ju inte så kul.

Har ni köpt några bröllopstidningar som ni kan rekommendera?

• Moon River

Nu är Save the date - korten beställda från Calligraphen, hoppas de blir bra! Valde i vitt och guld eftersom vårt färgtema går i det (och lila).

Vi planerar att åka på kryssning i Medelhavet, har hittat flera alternativ som låter riktigt bra. Hoppas kunna åka i samband med bröllopet eller ev senare på sommaren, beroende på hur övrig semester blir inplanerad. Trots att vi har barn så kommer vi att ha en barnfri bröllopsresa.

• Moon River

Hejhej!

Idag har jag fått hem våra Save the date - kort från Calligraphen, de var såå fina!! Fast vi har inte riktigt bestämt när de ska skickas ut.

Har äntligen fått tag på en fotograf också, det känns verkligen skönt för jag tycker att det är väldigt viktigt med riktigt fina bröllopsbilder. Bilderna ska man ju förhoppningsvis ha kvar för resten av livet!

• Moon River
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-05 20:18:38 följande:
    Nu är fotografen bokad! johi, Skönt att ni fick kyrkan och kl. 16 går säkert lika bra.Som du säger så är det ju lite att fixa med när man fått veta vilka som kommer.Vi kommer föreslå för våra gäster att de kan sova över där festen hålls. Får se hur många det är som nappar på det.Hur lång tid ska man avsätta till frisören?
    de brudar jag sminkat brukar vara hos frisören redan vid åtta - halv nio tiden på morgonen och så görs smink runt tolv - halv ett och sen en sista touch på frisyren innan påklädning (de brukar oftast gifta sig vid tre med den tidsplaneringen).
  • Moon River
    patrikoannika skrev 2009-08-06 17:39:11 följande:
    Vi tänkte så här:Smink och håruppsättning vid klockan 9. Räknar vara klar till 13 ca. Därefter lite mat, påklädning och fotografering, innan kyrkan klockan 16. MEEEENNNN så kom min svägerska med kommentaren "Ja, men så är ni ju INTE gifta när fotograferingen är. Då kan du ju inte ha ringen på dig och sånt... - Det blir ju "fuskbilder"!!!" Och det skulle hon inte kunna stå ut med.Löjligt, tyckte jag.. Meen sedan så tänkte jag. Jo, men hon har ju faktiskt rätt. Hmmmm... Hur ska ni andra göra?
    vi ska nog ha fotograferingen efteråt, tror jag. min sambo resonerar nämligen likadant! vi ska ha både vigsel och fest på samma ställe så frågan är ju bara vad gästerna ska hitta på under tiden, måste komma på någon aktivitet för den tiden emellan där bara.
  • Moon River

Vattenfast mascara är ett måste om man inte vill se ut som en panda efter vigseln! Glöm inte det

Idag har jag hittat perfekta saker till bröllopet t.ex dekorationer, glas etc. Men det känns dumt att köpa det nu när det är såå lång tid kvar. Hur tänker ni angående sånt?

• Moon River

Martinaa skrev 2009-08-14 20:44:08 följande:

Får man fråga vad ni tror att ni kommer hamna på? Inklusive...allt?
    Jag misstänker att vi också kommer att hamna på ca 60 - 70 000 minus resa. Har ju redan bokat en hel del så lite överblick börjar man få över kostnaderna, men sen är det ju detaljer som kostar också. Eftersom man förhoppningsvis bara ska gifta sig en gång så vill jag ha det bästa alternativet oavsett om det är billigast eller dyrast. Ska ringa florist och konditori nästa vecka. Vi ska ha cateringfirma+göra lite mat själva (läs: mamma och svärmor) också. Resa är inte inkluderat, den kommer ju att kosta 20 000 kr per person.

Cia - grattis till jobbet!

Imorgon ska vi skicka iväg våra Save the date - kort, så i början av nästa vecka ska alla få veta om att vi ska gifta oss .
  • Moon River

Hej på er!

Efter lite förseningar så ska vi äntligen offentliggöra våra planer för släkt och vänner. Imorgon ska våra save-the-date-kort skickas ut (har precis skrivit på adresserna), det ska bli spännande att höra vad de säger sen.

Välkomna alla nya! Maj 2010 blir en bra månad att gifta sig i

Svar på tråden MAJ 2010