Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010

Hej hej!

Här kommer ännu en som ska bli fru i maj,
    vi gifter oss på vår 10åriga förlovningsdag!
    Som jag har väntat!

Ser att jag ligger lite efter i planeringen jämfört med er andra, vi valde datum i morse och ingenting annat står klart, jag är jättedålig på planering och vet inte vart jag ska börja. Kommer kika in i tråden för tips och råd.

• jaao
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-26 13:29:10 följande:
    Välkommen hit!Vilket datum blev det?
    Tack tack!
    29:e känns som hundra år bort men ändå så nära!
  • jaao

Min blivande kommer ha 2 ringar, jämnställdhet

Martinaa skrev 2009-07-28 22:54:15 följande:
    Hmm... jag måste bara fråga här. Är jag helt dum i huvudet, men när du skriver "ringARNA" i plural... Det är väl bara en ring till bruden man köper? Killen har ju kvar sin förlovningsring, och det enda man gör där är att gravera in ett datum till? Eller har jag totalt missat nånting nu...???
  • jaao

Vi kommer åka en vecka under sommaren, fast då har vi barnen med oss så det kanske inte räknas riktigt

På höstkanten blir det en weekend för bara oss två, långre än så får vi inte barnvakt tror jag.

venedig och budapest är favoritresemål för oss båda, får se om vi kör på det eller hittar på någonting nytt

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 21:21:22 följande:
    Ska ni åka på bröllopsresa? Isåfall när och vart?Åker ni på sommaren eller väntar ni till hösten?
  • jaao

Passar på att slänga in en fråga också.

Hur gör ni med efternamn? ¨
    Min sambo vill ta mitt och våra barn har även mitt som det ser ut idag. Fixar man det före eller efter bröllopet? Jag förstår att han inte får ta mitt innan vigseln men papperna måste man väl kunna skicka in i förväg? Eller kanske är det lika bra att ändra namnet efter resan så det inte blir något knas med biljetter och pass?

Men lite konstigt känns det att inte få ta min mans efternamn...hm

• jaao

snuttfia skrev 2009-07-30 10:56:14 följande:

Jag har ett jättelångt och svårstavat finskt namn och han har ett -son namn. Jag känner mig inte riktigt bekväm med att bli en -son och han känner sig inte jättesugen på att behöva stava sitt namn jämt. Blir kanske så att vi behåller våra namn båda två. Ungarna heter som jag, jag skojade om det när vi bestämde. Om de ska ha hans efternamn så får han göra en ärbar kvinna av mig först, haha.
    Min sambo byter sitt untländska efternamn till mitt svenska just för att slippa bokstavera hela tiden, han har nog inte riktigt förstått att även jag alltid får bokstavera mitt efternamn. men det lär han ju märka med tiden
  • jaao

Ja, haha jag röstar för dubbelnamn! Hoppas ni har långa förnamn också

Inte spelar det någon roll om man har samma egentligen men för mig känns det självklart, man blir en enhet. (usch jag ser hur löjligt det låter)

Just nu hoppas jag på att mina svärföräldrar inte blir alltför ledsna för att vi dissar deras släktnamn, de är de sista i släkten med det namnet.

snuttfia skrev 2009-07-30 12:32:46 följande:
    Haha, man ska inte berätta mer än man behöver Ska jag vara riktigt ärlig så har jag alltid viljat byta mitt efternamn, sa att jag ska hitta en karl som heter Ek i efternamn eller nåt kort och lättstavat. Men sen vet jag inte vad som hände, nu är jag plötsligt väldigt fäst vid namnet. Folk tenderar att lägga märke till namnet och kommer ihåg en sen (just ja, det var du som hade så konstigt efternamn). Ja, jag vet inte. Antar att jag skulle kunna bli en -son utan att vara allt för ledsen men samtidigt undrar jag om det egentligen spelar nån roll om vi alla heter samma? Fast vi skojade om att skaffa dubbelnamn, mitt namn har 12 bokstäver och hans 8, det blir väl typ världens längsta efternamn
  • jaao

Fröken Strössel skrev 2009-07-30 20:01:33 följande:

oj, vilken härlig stavning jag fick till, snygga menar jag givetvis Hur gör ni med musik under festen tjejer? För oss blir det dator ansluted till ljudsystem. Har en lista där jag skriver ner bra musik så fort jag kommer på något. Kommer också låta alla gäster meddela sina top 3 partylåtar när de osar. Men blir det stelt med musik från dator tror ni? När man är ute och det är en DJ så flyter ju låtarna in i varandra, nu kommer det bli lite stopp mellan låtarna...
    Sålänge ni har scysst ljud så tycker jag det funkar prima!

Vi kommer ha liveband och kareoke (eller hur det stavas) Under kvällen.Vi kommer inte ha bröllopsfesten samma dag som vigseln, antagligen inte någon middag heller utan en FEST med våra vänner och släkt som inte var med under vigseln (jag har svårt att stå i centrum så vigseln sker med enbart våra föräldrar närvarande)
  • jaao

Spotify! Där kan ni lägga upp spellistor, ta del av vänners spellistor och enkelt välja och vraka

• jaao

Fröken Strössel skrev 2009-07-30 20:16:16 följande:

jaao - Hur gör ni med karaoken? Jag är löjligt förtjust i det men kommer nog få svårt att få till det eftersom jag antar att man måste ha den i ett annat rum?
    Åh, det vet jag inte ännu men karaoke SKA vi ha, kanske kör vi det i pauserna... livebandet ska inte behöva stå och spela heeela kvällen. Skulle kunna ta det i ett annat rum eftersom lokalen är stor men jag gillar inte riktigt tanken på uppdelningen av människorna.
Svar på tråden MAJ 2010