Inlägg från: shamrock |Visa alla inlägg
  • shamrock

MAJ 2010

Hej på er!

Jag och min blivade man har äntligen bestämt oss. Det blir bröllop i maj 2010. När jag läser era inlägg tycks ni ha kommit en bit på väg i era planeringar. Vi ska ta tag i festlokal inom kort och visst är jag sugen på att fixa mer men det är ganska mycket små trista saker i början. Blir roligare att skriva inbjudan, välja klänning, ringar mm.
    Har ni tagit någon bröllopsförsäkring?
    Vad ligger era budgettar på?
    Antal gäster?

Kul att jag hittade er tråd.

• shamrock

Kul att läsa tt den 15 maj är lite populärt. Vi ska också gifta oss då. Har ni valt detta datum av någon särskild anledning?

• shamrock
    Martinaa skrev 2009-08-30 22:24:07 följande:
    Tja... Efter att sambon friat tog jag en almanacka och började bläddra lite och kolla vilka datum som lördagarna föll in på nästa år. Vet inte varför just maj kändes bra, men det gjorde det. Fastnade ganska direkt för den femtonde, för jag tycker det låter bra, 10-05-15... Föreslog det för sambon och han tyckte det blev bra (var nog inte så noga för honom, hehe) och nu känns det helrätt! Helst skulle vilja ha den 15'e klockan 15, men det lutar åt att det blir kl.16...
    Vi har samma skäl som ni till att välja den 15 maj med tillägget att det är klämdag på fredagen och bättre med tid inför den stora dagen. Jag hade också önskat kl 15 men det blev 15.30 istället.

Jag känner mig nöjd med helgen som gått, vi har diskuterat igenom våra tankar om bröllopet så vi vet hur respektive tänker. Vi har prel bokat lokal och sedan tidigare bokat kyrka och band. Min hjärna går på högvarv och jag har svårt att komma till ro då det är dags att sova.
  • shamrock

Martina- Jag skulle nog testat utan fönster. Hur har du gjort med tapeten, har du klistrat den på något?
    Klänningen är ursnygg! Är det den du valt?

Någon som vet var man får tag på snyggt papper till sina inbjudningar, festprogram mm?

• shamrock

Martinaa - tack för dina tips! Jag är fortfarande fundersam över det där med tapet: finns många fina att få tag på men.. hur blir insidan? rullar korten inte sig?

Jag frågade min bästa vännina igår om hon ville axla rollen som min tärna och det ville hon väldigt gärna. Dessutom frågade jag om vi även fick låna hennes dotter som brudnäbb och stöd till vår dotter som då kommer att vara 15 mån. Vid denna fråga började hon gråta av glädje. Såååå gulligt, var hennes kommentar mellan snyftningarna.

• shamrock
    Bluebride skrev 2009-09-02 19:21:31 följande:
    Jag ska fråga min brorsdotter om hon vill fortfarande vara näbb (hon skulle vart det men det bröllopet blev inte av) så blir hon stöd för Aurora, men jag tror inte hon kan gå än, så frågan är om jag ska göra ordning en vagn eller skrinda eller något, vad tycker ni?Har haft jätteproblem att hitta ring, men hittade nu min på ebay, denna www.brollopstorget.se/hem/bluebride/gallery/p... fast jag ska ha den i gult guld, jag gillar inte vitt guld.Har lite nya bilder i mitt galleri också. Min slöja, mitt halsband och Auroras klänning.
    Hur gammal är din Aurora när ni gifter er? Om du är osäker på att hon går då och gärna vill ha henne med så hade jag fixat en skrinda eller liknande.
Svar på tråden MAJ 2010