Inlägg från: EmMagnus |Visa alla inlägg
  • EmMagnus

MAJ 2010

Hejsan,
    Jag är ganska ny på BT och helt ny i denna gruppen, men gud vad roligt att "planera" bröllopet ihop med er!
    Det känns som att alla här har kommit väldigt långt, vi har bokat kyrka (som vi inte har sett invändigt mer än genom fönstren, men ska dit den 13 sept), restaurang (som vi inte heller har sett mer än på nätet (ska dit på fredag). Har börjat titta lite på håruppsättningar, men har inte hittat den perfekta. Har dock hittat klänningen, nu ska bara mamsen få säga sitt om den också innan jag slår till.
    Tror att det är ungefär så långt vi har kommit hittills.

• EmMagnus

Vi gifter oss 15 maj!

Martinaa skrev 2009-08-26 21:48:10 följande:
    Välkommen hit EmMagnus! När gifter ni er?
  • EmMagnus

Tack så jättemycket!
    Vi bor utanför Malmö och kommer ha festen inne i stan, gifter oss utanför, men vårat kuvertpris inkl vin ligger på mellan 650-750 kr. Verkar som att de flesta vi tittat på liggar däromkring.

CiaLovesAndreas skrev 2009-08-26 23:57:39 följande:
    Det har ni nog rätt i. Dessutom såg den rätt avancerad ut. Men vi får väl se vad det blir. Jag skulle vilja konservera den efteråt, nån som har nån aning om vad det kan kosta?Välkommen hit EmMagnus!
  • EmMagnus

Måste bara skriva en sak till innan jag stänger ner för idag
    Jag blir så lättad när jag läser att det är fler som har provat klänningar men känner att det är overkligt.
    Jag, brudtärnan och min blivande svägerska var och tittade på klänningar för drygt 2 veckor sedan och den första jag provade satt som en smäck, även fast det var släp något som jag bestämt att jag inte skulle ha. Tärnan och svägerskan höll på att börja gråta, hade jag inte sagt åt dem att de inte fick så hade de utan tvekan gjort det. Men det kändes så overkligt att stå där och framkalla tårar från sina närmaste, medans det för mig kändes som en utomkroppslig upplevelse. Jag har inte fattat att det är jag som gifter mig 15 maj nästa år, det är en himla tur att jag har så fantastiska vänner som tar det på ett så stort allvar och verkligen hjälper oss att planera vår dag så som vi vill ha den!!!

• EmMagnus

Haha, vad roligt!
    Var?

Martinaa skrev 2009-08-30 21:26:22 följande:
    We too!
  • EmMagnus
    shamrock skrev 2009-08-30 21:35:14 följande:
    Kul att läsa tt den 15 maj är lite populärt. Vi ska också gifta oss då. Har ni valt detta datum av någon särskild anledning?
    Vi har valt det datumet eftersom jag egentligen ville gifta mig den 16 maj, min pappa avled det datumet för 20 år sedan och jag ville så gärna att det skulle vara nått fint det datument också. Men så "paxade" en kompis hela 2009 (don´t ask) så då fick det bli 15 maj nästa år istället. Sen är det ju en kalasbonus att det är en klämdag innan också.
  • EmMagnus
    Martinaa skrev 2009-09-01 22:31:33 följande:
    Hmm... Har beslutsångest! Jag hade typ bestämt hur jag ska göra inbjudningskorten; nämligen vika min silvertapet dubbelt till ett 15x15-kort och sedan klippa ut ett fönster på framsidan där jag ska ha en embossing-stämpel med våra namn. Här är mitt första utkast till kortet, dock ej med stämpel utan bara med vanlig utskrift www.martinaa.se/pix/dsc01461.jpg Alltså jag ska klistra fast ett finare vitt papper på insidan, där stämpeln ska vara.Nu fick jag plötsligt för mig att jag kanske inte alls vill ha ett fönster, utan göra stämpeln direkt på framsidan?? Vad tror ni? Här bjuder jag förresten på två bilder när jag provade klänning i fredags om någon vill se. Vill ju inte lägga upp några bilder i mitt galleri här pga rädsla för snokande vänner Observera att klänningen på bilderna inte är den klänning jag tänkt beställa, utan endast en liknande. Jag har heller inte tänkt ha slöja, utan ville bara testa hur det såg ut! www.martinaa.se/pix/dsc01437.jpgwww.martinaa.se/pix/dsc01449.jpg
    Jag tycker utan tvekan att du ska ha ett "fönster" tror att det ser mer genomtänkt och arbetat ut än om du inte har det. Jag blir så imponerad av er som har tålamod och ork att göra sånt här själva!

Superfin klänning btw
  • EmMagnus

Vi ska kolla på en lokal som jag hoppas på jättemycket på fredag, det är Restaurant Margareta Paviljongen i Malmö. Är det nån som har erfarenhet av den restaurangen. Jag gillar läget så himla mycket och kan verkligen visualisera hur vackert det kommer vara i mitten av maj. Men jag får lite konstiga vibbar när jag ringer och pratar med dem, verkar som att man bara ringer och stör... Jag hoppas bara att oron lägger sig efter fredag, så att jag kan släppa det.
    Men som sagt, det hade varit roligt att höra om nån annan har någon erfarenhet av dem.

Svar på tråden MAJ 2010