Inlägg från: patrikoannika |Visa alla inlägg
  • patrikoannika

MAJ 2010

På måndag har vi beställt tid och ska iväg och prova brudklänning och så kläder till blivande maken. Mysigt!

• patrikoannika

patrikoannika 15 maj
    Snuttfia 15 maj
    Pingstdagen 2010 22 maj
    Förväntan 2010 29 maj
    ZandraPatrik 22 maj 2010
    Troligen 8 maj

• patrikoannika

I datumordning:

* Troligen 8 maj

* patrikoannika 15 maj
    * Snuttfia 15 maj

* Pingstdagen 2010 22 maj
    * ZandraPatrik 22 maj

* Förväntan 2010 29 maj

• patrikoannika
    Martinaa skrev 2009-07-13 15:26:47 följande:
    Hej på er! Kul att det fanns en maj 2010-tråd! Vet dock inte ännu om jag "får" vara här, men vi hoppas på 15 maj. Imorgon ska vi åka och höra med kyrka och lokal *håll tummarna för oss*Eftersom det inte är offentligt för släkt och vänner ännu så avslöjar jag inte något om oss, men jag kan säga vad planeringsfreaket jag gjort hittills:* Registrerat en domän och snickrat ihop en egen bröllopshemsida som kommer bli offentlig samtidigt som inbjudningarna skickas ut.* Har en i stort sett klar gästlista (kan komma att ändras lite)* Gjort ett första utkast på budget (och insett att en lottovinst inte skulle sitta fel... )* Utsett kyrka och lokal, men ej bokat *hoppas hoppas** Halvt bestämt färgtema till blått, vitt och silver.* Kikat och klurat på stil och tillverkning av egna inbjudningskort, festprogram och placeringskort, samt lurat lite på bordsdekorering.* Bestämt typsnitt till ovanstående trycksaker (men kan nog ändras)* Gjort ett första utkast på vigselprogram* Har ett nästan färdigt festprogram med två egenkonstruerade korsord! (vet inte om jag ska vara stolt eller skämmas, haha)* Hittat en klänning på Littlecoral.com men ska vänta med att beställa.* Drömt, tänkt, funderat, längtat, klurat, planerat och tänkt ännu mer på den stora dagen
    Gaaaahhh!!! Ni ger mig ångest... vi har inte ens hunnit hälften av vad ni har gjort... Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och sviten!
  • patrikoannika

Vi ska också gå in enligt svensk tradition. Jag och älsklingen, sida vid sida... Undrar hur mycket jag kommer bööööla... Hi hi...

• patrikoannika

I dag har vi köpt klänning!!

Det blev denna:

www.lilly.dk/Default.aspx&M=eCom_Catalog&PID=&ProductID=PROD395

Precis vad vi sökte efter så det var bara att slå till!

• patrikoannika

De hade utförsäljning och bara en klänning kvar. Så efter en hel del velande bestämde vi oss. Det fick bli den. Den är ganska enkel, men ändå jättefin. Den gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild. Priset kunde jag inte heller klaga på. Jag köpte underkjol, tiara och slöja också och betalade strax under 8000. Mer pengar till en ring! Hi hi...

Men jag trodde inte att jag skulle få den på direkten, men det fick jag om jag ville. Nu ville jag inte det eftersom vi fixar och renoverar i vårt hus och här flyger byggdamm och grejor hela tiden. Så den hänger i affären så länge jag vill. Men om jag hade velat hade jag haft min klänning hemma nu. Leveranstid på 3 minuter. Slå det om ni kan!

• patrikoannika
    Martinaa skrev 2009-07-17 18:24:46 följande:
    Jag ska nog vänta med att beställa, för att jag är rädd att jag kommer hitta nån annan och ångra mig :P Det är ju trots allt ett tag kvar
    Jag veeeet, jag är /var också rädd för det. Men därför har jag nu bestämt mig för att INTE kolla mer på klänningar, utan "nöja" mig med den jag har köpt.

Men det är sant, det är ett bra tag kvar. Därför var det nog också bra att jag inte tog hem den så att jag tittar mig trött på den.
  • patrikoannika

Vi funderar lite kring inbjudan och program och placeringskort och sånt pappersgrejs, ni vet.

Ska man göra själv? Är det svårt, jobbigt? Är det dyrt att beställa färdiga grejor? Är det kanske samma kostnad för att greja det själv? (man har ju sett/hört alla som "scrappar" ihop helt underbara grejor - men jag är inte direkt någon pyssellisa...) Om man ska göra det själv måste man ju köpa en massa typ skärmaskin, klistergrejor, saxar, stämplar, fina pennor etc. Det blir kanske dyrt det också?

Vi räknade och tittade på grejor från "Calligrafen" - eller nåt sånt, det gick ju på närmare 10000, det tyckte jag var i dyraste laget.

Hur ska ni göra?

Svar på tråden MAJ 2010