MAJ 2010
På måndag har vi beställt tid och ska iväg och prova brudklänning och så kläder till blivande maken. Mysigt!
På måndag har vi beställt tid och ska iväg och prova brudklänning och så kläder till blivande maken. Mysigt!
patrikoannika 15 maj
Snuttfia 15 maj
Pingstdagen 2010 22 maj
Förväntan 2010 29 maj
ZandraPatrik 22 maj 2010
Troligen 8 maj
I datumordning:
* Troligen 8 maj
* patrikoannika 15 maj
* Snuttfia 15 maj
* Pingstdagen 2010 22 maj
* ZandraPatrik 22 maj
* Förväntan 2010 29 maj
Vi ska också gå in enligt svensk tradition. Jag och älsklingen, sida vid sida... Undrar hur mycket jag kommer bööööla... Hi hi...
Kul med liv i tråden!
I dag har vi köpt klänning!!
Det blev denna:
www.lilly.dk/Default.aspx&M=eCom_Catalog&PID=&ProductID=PROD395
Precis vad vi sökte efter så det var bara att slå till!
De hade utförsäljning och bara en klänning kvar. Så efter en hel del velande bestämde vi oss. Det fick bli den. Den är ganska enkel, men ändå jättefin. Den gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild. Priset kunde jag inte heller klaga på. Jag köpte underkjol, tiara och slöja också och betalade strax under 8000. Mer pengar till en ring! Hi hi...
Men jag trodde inte att jag skulle få den på direkten, men det fick jag om jag ville. Nu ville jag inte det eftersom vi fixar och renoverar i vårt hus och här flyger byggdamm och grejor hela tiden. Så den hänger i affären så länge jag vill. Men om jag hade velat hade jag haft min klänning hemma nu. Leveranstid på 3 minuter. Slå det om ni kan!
Vi funderar lite kring inbjudan och program och placeringskort och sånt pappersgrejs, ni vet.
Ska man göra själv? Är det svårt, jobbigt? Är det dyrt att beställa färdiga grejor? Är det kanske samma kostnad för att greja det själv? (man har ju sett/hört alla som "scrappar" ihop helt underbara grejor - men jag är inte direkt någon pyssellisa...) Om man ska göra det själv måste man ju köpa en massa typ skärmaskin, klistergrejor, saxar, stämplar, fina pennor etc. Det blir kanske dyrt det också?
Vi räknade och tittade på grejor från "Calligrafen" - eller nåt sånt, det gick ju på närmare 10000, det tyckte jag var i dyraste laget.
Hur ska ni göra?